بایدن نگران دموکراسی در آمریکا

 جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ، که در حال سفر به نیویورک برای شرکت در نشست سازمان ملل است، در حال جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای کمپین انتخاباتی مجدد خود است.

بایدن ۸۰ ساله روز دوشنبه به نگرانی‌ها در مورد سن خود اذعان کرده و گفته است: به نظر می‌رسد بسیاری از مردم روی سن من تمرکز کرده اند اما به دلیل اینکه دموکراسی هنوز در خطر است، نامزد می‌شوم. 

بایدن در سال ۲۰۲۰ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق که شعارش «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» بود را شکست داد؛ اما ممکن است در انتخابات سال آینده درحالی دوباره با او روبرو شود که ترامپ پیشتاز نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

بایدن گفت: «من کاندیدا خواهم شد زیرا دموکراسی در خطر است. دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان MAGA او مصمم هستند دموکراسی آمریکایی را نابود کنند؛ و من همیشه از دموکراسی خود دفاع و مبارزه خواهم کرد.»

بایدن روز سه‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد و انتظار می‌رود رهبران این کشور به حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه دهند. رئیس‌جمهور آمریکا تلاش کرده است تا جهان را برای مقابله با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه جمع کند.

بایدن نگران دموکراسی در آمریکا

ترامپ در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه با شبکه ان‌بی‌سی «ملاقات با مطبوعات» پخش شد، خاطرنشان کرد که با پوتین به خوبی کنار آمده است و در عین حال گفت که رئیس‌جمهور روسیه نیز سخت‌گیر بوده است.

اما بایدن در مقابل ادعا کرد: من در کنار دیکتاتور‌هایی مانند پوتین نخواهم بود. شاید ترامپ و دوستانش در MAGA بتوانند تعظیم کنند، اما من این کار را نمی‌کنم.