اولتیماتوم عباس به کابینه نتانیاهو

 مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در آستانه برگزاری نشست هفتگی روز یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی ، اولتیماتومی را خطاب به این کابینه صادر کردند.

در اولتیماتوم تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: اگر کابینه امتیازات بیشتری به تشکیلات خودگردان ندهد، این تشکیلات نشست مشترک امنیتی آتی را تحریم می کند.

اواخر فوریه، یک نشست امنیتی اضطراری با مشارکت نمایندگان رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان فلسطین، اردن و آمریکا در العقبه (منطقه ای در اردن) برگزار شد. قرار است نشست مشابهی نیز دو ماه آینده برگزار شود.

براساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هنوز در این باره که ارائه کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین را در دستور کار کابینه قرار دهد، تصمیمی نگرفته است.

کابینه رژیم صهیونیستی در نشست پیشین خود، موضوع جلوگیری از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین را بررسی کرد اما هنوز موضوعات مطرح شده برای کمک به این تشکیلات، به تصویب کابینه نرسیده است.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی از جمله افرادی هستند که با دادن هرگونه امتیاز به تشکیلات خودگردان مخالفت کرده اند.

 کابینه رژیم صهیونیستی کمک و ارایه تسهیلات به تشکیلات خودگردان فلسطین را در گرو توقف اقدامات آن علیه رژیم صهیونیستی در سطح بین المللی و داخلی اعلام کرده است.

براساس گزارش رسانه های عبری، ماه گذشته، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل، در بیانیه ای اعلام کرده بود که کابینه امنیتی این رژیم (کابینه متشکل از چند وزیر کلیدی و امنیتی) تصمیم گرفت که برای جلوگیری از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش کند.

اولتیماتوم عباس به کابینه نتانیاهو

دفتر نتانیاهو بدون ارائه جزئیات اعلام کرد که نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برنامه‌هایی را برای آنچه آن را به زعم خود "تحقق ثبات در وضعیت شهروندان غیرنظامی فلسطین" خواند، به کابینه امنیتی ارائه خواهند کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشت: پیشنهاد کمک کابینه امنیتی برای جلوگیری از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین، مشروط به توقف فعالیت‌های این تشکیلات علیه اسرائیل در عرصه حقوقی و سیاسی بین‌المللی و توقف فعالیت تحریک‌آمیز رسانه‌ها و سیستم آموزشی (فلسطین) و قطع حقوق و دستمزد خانواده‌های مجریان حملات (ضد صهیونیستی) و توقف ساخت و ساز اسرائیل در منطقه C است.

طبق توافق اسلو که به امضای «یاسر عرفات» رئیس وقت سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و «اسحاق رابین» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی رسید، کرانه باختری به سه منطقه A و B و C تقسیم شد و براساس آن، منطقه A که تنها ۱۱ درصد از خاک کرانه

باختری را تشکیل می‌داد، تحت کنترل کامل تشکیلات خودگردان فلسطین قرار گرفت.

منطقه B با ۲۸ درصد از مساحت کرانه باختری به صورت مشترک توسط رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان اداره می‌شود؛ رژیم صهیونیستی مسئول تامین امنیت و فلسطینی‌ها مسئول اداره امور شهری آن هستند.

در نهایت منطقه C تشکیل دهنده دو سوم (۶۱ درصد) مساحت این منطقه به صورت کامل تحت مدیریت رژیم صهیونیستی است.