بازگشت بایدن به سیاست ترامپ در زمینه بازداشت خانوادگی مهاجران

پایگاه خبری هیل در گزارشی نوشت، دولت «جو بایدن » در حال ارزیابی بازگشت به سیاست بازداشت خانواده‌های مهاجرانی است که به صورت غیر قانونی از مرز مکزیک وارد این کشور می‌شوند؛ اقدامیکه از سوی دولت که دو سال پیش به این سیاست پایان داده بود تحولی بزرگ محسوب می‌شود. 

یک مقام کاخ سفید که نخواسته نامش فاش شود گفته، هنوز تصمیم نهایی در زمینه بازداشت مهاجران اتخاذ نشده است.

این درحالیست، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که سیاست بازداشت خانوادگی مهاجران در مرزها را دنبال می‌کرد به شدت از سوی دموکراتها مورد حمله و انتقاد قرار می‌گرفت.

هیل به نقل از روزنامه نیویورک تایمز که اولین بار این موضوع را فاش کرده افزود: اما از آنجا که دولت بایدن با افزایش بحران در مرزهای جنوبی مواجه است در نظر دارد اقدامات محدود کننده‌ای مانند استفاده از دستبند و مچ بند الکترونیک و دیگر روشها را برای رد یابی مهاجران غیرقانونی در نظر بگیرد.

یک سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا در واکنش به سوال هیل این گزارشها را رد نکرده اما گفته، 

دولت در حال آماده شدن برای لغو فرمان 42 است که به دولت فدرال این امکان را می دهد که پناهجویان را پس بزند. 

بازداشت خانوادگی مهاجران در زمان دونالد ترامپ و جدایی کودکان از والدین خود و نگهداری آنها در کمپهای نامناسب انتقاد بسیاری از سازمانهای حقوق بشری بین‌المللی را برنگیخته بود.

بازگشت بایدن به سیاست ترامپ در زمینه بازداشت خانوادگی مهاجران

با این حال یک مقام دولت آمریکا مدعی شده که دولت بایدن قصد دارد هردوی ویزای کاری و دیگر روشهای پذیرش پناهجویی را دنبال کند و سیاست انسانی‌تری را نسبت به دولت قبل دنبال کند.