مهم‌ترین هدف ما اخراج نیروهای آمریکایی است

سیدعمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق که در مراسم رونمایی از برنامه انتخاباتی « ائتلاف نیروهای حکومت ملی » (تحالف قوی الدولة الوطنیة) در استان بابل در مزکز عراق سخن می‌گفت، اظهار کرد: مردم عراق امروز خواستار حکومتی مقتدر، مستقل، باثبات و شکوفا هستند که تابع خواست دیگر کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نباشد و به تحقق خواسته‌ها و آمال ملتش بیندیشد.

مهم‌ترین هدف ما اخراج نیروهای آمریکایی است

وی با اشاره به این که عراق وارد مرحله جدیدی شده است ، گفت: عراق در مرحله گذار سیاسی جدید و وضعیت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تازه‌ای است و دیگر کشوری نیست که کسانی بدون اجازه در آن تردد کنند یا حاکمیتش را نادیده بگیرند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق پیش گرفتن روش اعتدال و ثبات سیاسی و دور نگه داشتن کشور از محوربندی‌های منطقه‌ای و تقویت حاکمیت ارضی با خروج نیروهای خارجی و در رأس آنها نیروهای آمریکایی ، در چارچوب زمانی مشخص را از مهم‌ترین اهداف «ائتلاف نیروهای حکومت ملی» در بخش سیاست خارجی دانست.

حکیم در ادامه تشریح سیاست خارجی ائتلاف نیروهای حکومت ملی افزود: از اهداف این ائتلاف تلاش برای از میان بردن بحران‌ها و حل و فصل همیشگی پرونده‌های بلاتکلیف در روابط خارجی عراق و از همه مهم‌تر مسأله آب‌های مشترک و ترسیم مرزها و نقض حاکمیت ارضی عراق براساس اصول احترام متقابل و منافع مشترک و امنیت پایدار است.

وی تقویت روند تحکیم اقتدار حکومت و اجرای قانون در مورد همگان و انحصار سلاح در دست حکومت و تقویت دستگاه‌های امنیتی و نظامی و الحشد الشعبی را از دیگر اهداف این ائتلاف برشمرد.

رهبر ائتلاف نیروهای حکومت ملی تأکید کرد که این ائتلاف به مسائل جهان عرب و جهان اسلام به خصوص مسئله فلسطین اهتمام جدی دارد.

حکیم همچنین ادامه یافتن مطالبه‌گری مردم و جوانان با مشارکت گسترده در انتخابات  را موجب رسیدن عراق به ساحل امن و تشکیل حکومتی که کرامت شهروندان را تحقق بخشد و جایگاه عراق را بازیابد دانست.