رقبای بی ام و 530 در ایران

نسل جدید سری 5 با مدل بی ام و 530 از سال 2017 وارد ایران شده است. این خودرو به نوعی جایگزین مدل محبوب بی ام و 528 است که توانست بازار سدان های لوکس سایز متوسط ایران را از دست مرسدس بنز خارج کند. حالا باید دید نسل جدید در مقابل رقبای قدرتمند خود می‌تواند وارث خوبی برای پرفروش‌ترین خودروهای لوکس ایران باشد یا خیر؟

شکی نیست که خرید بی ام و 530 در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است. با این حال آمار فروش بی ام و 530 تا به اینجای کار به‌اندازه نسل قبلی خوب نبوده است و کار این خودرو در مقابل رقبای آن سخت‌تر از گذشته خواهد بود. در ادامه ما سعی می‌کنیم مقایسه‌ای بین بی ام و 530 و رقبای آن ترتیب دهیم تا با نقاط مثبت و منفی هرکدام از آن‌ها بیشتر آشنا شویم. اگر شما جزو کسانی هستید که شانس خرید این خودرو لوکس آلمانی را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با دید بازتری برای خرید بی ام و 530 جدید اقدام کنید.

معرفی رقبای بی ام و 530 در ایران

در ابتدا بهتر است رقبای موجود در دسته سدان های لوکس سایز متوسط ایران را بشناسیم. مرسدس بنز کلاس e با مدل e250 که نسل جدید آن به‌تازگی وارد بازار شده است، مهم‌ترین رقیب این خودرو در بازارهای جهانی است. در کنار مرسدس بنز می‌توان از گزینه لکسوس es و gs نیز نام برد؛ اما به دلیل عدم حضور نسل جدید این خودروها در ایران، مقایسه خودروهای جدید آلمانی با این ژاپنی‌های لوکس نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. به‌این‌ترتیب در ادامه تنها به مقایسه بی ام و 530 مرسدس بنز e250 می‌پردازیم.

کیفیت ساخت و طراحی

اگر وسیله‌ای برای جابجایی می‌خواهید، حتماً سپردن خود و خانواده خود به مهندسین آلمانی عاقلانه‌ترین کار ممکن خواهد بود. بی ام و همواره در کنار مرسدس بنز سازنده امن‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروهای لوکس جهان بوده است. علاوه بر این بی ام و 530 و مرسدس بنز e250 هردو دارای ظاهری جذاب، خشن و لوکس هستند که در صورت انتخاب هر یک از آن‌ها پشیمان نخواهید شد. هرچند ظاهر بی ام و شاید کمی تهاجمی‌تر و جوان پسندانه تر باشد؛ اما هر دو خودرو زمانی که در شهر تردد می‌کنند سرهای زیادی را به سمت خود برمی‌گردانند.

راحتی و لوکس بودن اتاق خودرو

زمانی که می‌خواهید مبالغ میلیاردی را برای خرید یک خودرو هزینه کنید انتظار دارید بهترین امکانات و کیفیت را نیز دریافت کنید. همچنین لوکس بودن اتاق خودرو یکی از اصلی‌ترین عوامل خرید خودروهای گران‌قیمت است. مرسدس بنز e250 در مواردی مانند راحتی صندلی‌ها و استفاده از نمایشگر بزرگ درون کابین عملکرد بهتری دارد، اما بی ام و نیز با داشتن نمایشگرهای صندلی عقب از مرسدس بنز بهتر بوده است. لیست امکانات هر دو خودرو بسیار کامل است و تقریباً هر آپشنی که بخواهید در آن‌ها یافت می‌شود. چرم‌های با کیفیت، تریم های چوبی و متریال سطح بالا نیز از دیگر ویژگی‌های این دو خودرو است. به‌این‌ترتیب خریدوفروش بی ام و 530 و مرسدس بنز درهرصورت شما را صاحب یکی از لوکس‌ترین خودروهای ایران خواهد کرد.

قوای فنی و لذت رانندگی

تا اینجا نبرد نزدیکی بین بی ام و 530 و مرسدس بنز e250 وجود داشت. اما وقتی صحبت از موتور بهتر و عملکرد خودرو در جاده می‌شود بی ام و 530 انتخاب بسیار بهتری خواهد بود. موتور هر دو خودرو از نوع 4 سیلندر توربو 2 لیتری است. اما خروجی موتور بی ام و 245 اسب بخار است درحالی‌که مرسدس بنز تنها 211 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب 6.2 ثانیه‌ای و مصرف سوخت ترکیبی 5.9 لیتر بی ام و نیز از شتاب 6.9 ثانیه‌ای و مصرف سوخت 7.1 لیتری مرسدس بنز e250 خیلی بهتر است. در زمان رانندگی، فرمان پذیری بیشتر و عملکرد خوب گیربکس 8 دنده‌اتومات بی ام و 530 نسبت به گیربکس 9 دنده مرسدس بنز، برتری زیادی را نصیب این خودرو می‌کند.

قیمت و ارزش خرید

قیمت بی ام و 530 در حال حاضر در نسخه صفر در حدود 2 تا 2.2 میلیارد تومان است. این در حالی است که قیمت مرسدس بنز e250 صفر نسل جدید در محدوده نزدیک به 3 میلیارد قرارگرفته است. حتی مرسدس بنز e200 با موتور ضعیف‌تر نیز قیمت بسیار بیشتری دارد. از طرفی با جستجو در میان آگهی‌های فروش بی ام و 530 در سایت دیوار می‌توان فهمید که تعداد گزینه‌های موجود بسیار بیشتر از مرسدس بنز است که نشان از برتری بازار خریدوفروش بی ام و 530 دارد. به‌این‌ترتیب باید گفت ارزش خرید بی ام و 530 بسیار بیشتر از مرسدس بنز است.

 

 

 

رپورتاژ آگهی ویرلن