سفر به پوکت بهشت گردشگری جنوب غرب آسیا

پوکت بزرگترین جزیره تایلند و مسلما مشهورترین آن است. آبهای آبی، سواحل شنی، غذاهای تایلندی تند، اسنورکلینگ و غواصی بخشی از جاذبه های آن هستند. تور پوکت گردشگران را از سراسر جهان برای آرامش و ماجراجویی به پوکت می کشاند زیرا این جزیره یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تایلند است. پوکت دارای آب و هوای استثنایی با روزهایی گرم و آفتابی در تمام طول سال می باشد. فصل موسمی معمولا در اواسط ماه مه شروع می شود و تا اکتبر ادامه می یابد، اما امکان دارد تنها یک یا دو بار در روز در طول این دوره باران ببارد. دسترسی به پوکت آسان است. یک پرواز کوتاه یک ساعته از شهر بزرگ بانکوک.

ساحل پاتونگ

طولانی ترین و یکی از زیباترین سواحل پوکت، ساحل پاتونگ است. پاتونگ تا زمانی که توسعه و گردشگری، آن را تبدیل به یک قطب تفریحی شلوغ نکرده بود مکانی برای خلوت نشینی به شمار می آمد. با این حال، پاتونگ هنوز برای بازدیدکنندگان و کسانی که به دنبال سرگرمی هستند جذاب است. شما ممکن است قادر به پیدا کردن یک نقطه آرام برای مطالعه و اندیشیدن نباشید اما می توانید تعداد زیادی مراکز خرید و فعالیت برای سرگرم کردن خود پیدا کنید. بسیاری از استراحتگاه ها در امتداد جاده ساحلی قرار دارند و با قیمت ها و امکانات متنوع به گردشگران خدمات ارائه می کنند.

 

سال

شهر پوکت

شهر پوکت در ساحل جنوب شرقی این جزیره واقع شده است. این شهر جزیره با فعالیت های هتل ها، رستوران ها، سالن های ماساژ و دیگر جاذبه های توریستی از زمان توسعه ساحل پاتونگ رونق گرفته است. معماری شهر پوکت تاثیر مهاجران چینی و زیبایی شناسی پرتغالی ها را نشان می دهد و تضاد جالبی را نسبت به سبک های سنتی تایلندی که در جاهای دیگر دیده می شود، فراهم می کند. فراموش نکنید که در خیابان های قدیمی شهر پوکت، با آن فروشگاه های قدیمی، عمارت های پرتغالی، معابد و زیارتگاه ها قدم بزنید. سایر مکان هایی که می توانید از آنها بازدید کنید عبارتند از: موزه پوکت، گالری هنری سه بعدی تعاملی. پیاده رو غذاهای خیابانی، یکشنبه بازار، معبد جوی توی و زیارتگاه چینی رنگارنگ.

ساحل کاتا

ساحل کاتا با درختان کازوریناس و نخل، یک خلیج خیره کننده و دوست داشتنی است که از هر دو طرف به تپه هایی سرسبز متصل می باشد. اگرچه این ساحل یک مکان توریستی است، اما از ساحل پاتونگ راحت تر و آرام تر است. فقط یک جزیره کوچک در دور دست دیده می شود. ساحل پهن و گسترده است، با شن و ماسه نرم و سفید و نقاط جذابی برای اسنورکلینگ. اگر گرسنه شدید، می توانید یک شیک پاپایا یا یک میان وعده در یکی از غرفه های ساحلی میل کنید و یا غذایی در رستوران های بزرگتر سفارش دهید. اگر می خواهید به آرام ترین بخش ساحل برسید، سمت جنوب به طرف ساحل نوی کاتا بروید.

تورهای قایق سواری جزیره

شما ممکن است تمایل داشته باشید در طول اقامت خود در ساحل استراحت کنید و کسی قرار نیست برای این کار شما را سرزنش کند. اما اگر میخواهید گشتی اطراف جزیره بزنید، در تورهای گردشگری جزیره ثبت نام کنید. این تورها شما را برای کشف مناظر دریایی خیره کننده اطراف پوکت خواهند برد. تورهای برنامه ریزی شده بهترین راه برای دیدن تمام زیبایی های خارق العاده اطراف پوکت است. سفر 9ساعته با Phang Nga Bayبرای بازدید از «صخره های جیمز باند» و تور هشت ساعته جزایر فی فی شما را به Koh Phi Phiو ساحل معروف Maya Bayبرای فیلم The Beachلئوناردو دی کاپریو خواهند برد. راهنمای متخصص، حمل و نقل، غذا و ... در خدمات تور گنجانده شده است.

 

تور قایق سواری

غواصی و اسنورکلینگ

آبهای اطراف جزیره پوکت جزو بهترین مکان ها برای غواصی و اسنورکلینگ در تایلند است که شرایط بسیار مطلوبی دارند. دید مناسب و درجه حرارت آب از 26تا 30درجه سانتیگراد است. به غیر از مرجان های رنگارنگ و ماهی های گرمسیری، می توانید اسب های دریایی، لاک پشت ها، سفره ماهی ها و حتی کوسه نهنگ ها را مشاهده کنید.

بسیاری از مسافران به تایلند سفر می کنند تا دوره تکمیلی غواصی خود را در آنجا بگذرانند زیرا هزینه دوره های غواصی در اینجا نسبت به کشورهای دیگر ارزان تر است. برخی از برگزارکننده های دوره غواصی شما را به Koh Phi Phi، یکی از زیباترین جزایر جهان و دیگر مکان های زیبا می برند. هنگامی که گواهینامه غواصی خود گرفتید، بازدید از پارک ملی جزایر سیمیلان را از دست ندهید. این منطقه از یازده جزیره غیرقابل تصور تشکیل شده است و برای غواصی مکانی فوق العاده می باشد.

بازدید از آکواریوم پوکت

یک تونل 10 متری در زیر آب ایجاد شده است که  فضای جالبی برای تماشای جاذبه‌های دریایی فراهم کرده است. اگر به آکواریوم زیر آب پوکت بروید انواع ماهی‌های رنگارنگ و بیش از 150 گونه‌های جانوری در آب را می‌بینید. آکواریوم‌های بزرگی وجود دارند که لاکپشت‌های بزرگ دریایی ، ماهی‌های نورانی، هشت پاها، کوسه‌های بزرگ و کوچک، سپیداچ، دلفین‌های باهوش، عروس دریایی و بسیاری از آبزیان در آن زندگی می‌کنند.

تور تایلند یک انتخاب هوشمندانه برای گذراندن اوقات فراغت است. مردم این کشور با چهره ای خندان و رفتاری دوستانه از شما پذیرایی می کنند. برای همین است که بیشتر بازدیدکنندگان دوست دارند دوباره به این مقصد زیبا و جذاب گردشگری سفر کنند. قیمت تور پوکت در این روزهای سال اقتصادی و مقرون به صرفه است پس اگر به دنبال تور ارزان پوکت می گردید می توانید با مراجه به سایت گردشگری توریاب بهترین انتخاب تور لحظه آخری را انجام دهید تجربه ای فراموش نشدنی داشته باشید.