شنیده اید  فلانی "آرایشش تکان نمیخورد؟! " حتما برایتان جالب است بدانید چرا بعضی  خانم ها حتی بعد از چند ساعت حضور در مهمانی یا عروسی آرایششان مانند اول مراسم است .   خصوصا افراد با پوست چرب ، بیشتر این نگرانی را دارند .

راز ماندگاری آرایش این افراد پرایمری  است که قبل از شروع میکاپ استفاده می کنند. پرایمر صورت با پوشاندن و یک دست کردن پوست به شما این امکان را می دهند که ناهمواری و لک ها را کامل بپوشانید و بعد آماده آرایش شوید . آرایشی ماندگار که با  فعالیت و بودن در فضای باز ( البته نه به صورت خیلی طولانی )  به هم نمی خورد . پرایمر منافذ باز  پوست را می بندد ولی  به پوست اجازه تنفس می دهد  و در عین حال با رطوبت رسانی به پوست آن را برای مراحل بعدی آرایش آماده می کند . شما با استفاده از پرایمر می توانید مطمئن باشید کرم پودر ، پنکک یا انواع کرم هایی مانند bb و cc کرم به راحتی روی پوست صورت شما می خوابد .

این تصویر نشان دهنده عملکرد پرایمر بر روی پوست صورت  است .

1

انواع مختلف پرایمر صورت  را در فرم های کرمی ، ژلی و پودری می توانید از  فروشگاه اینترنتی تهیه کنید .  پرایمرها از حالت نیمه شفاف و بیرنگ تا رنگ های مختلف برای تصحیح مشکلات پوستی در زیر سازی آرایش دارند . مثلا اگر پوست شما جای جوش دارد از پرایمرهای با رنگ سبز هم میتوانید  استفاده کنید. در ترکیب ضد جوش آن ها از  ۲ درصد اسید سالیسیلیک استفاده شد است. کاربرد رنگ های مختلف پرایمر برای تصحیح انوع مشکلات پوست را ببینید :

سبز:برای پوشاندن انواع جای جوش و محو کردن جای قرمزی آکنه

صورتی: برای روشن کردن زیر چشم ها ، به تنهایی یا با استفاده از کانسیلر

بنفش : برای از بین بردن ته رنگ زرد پوست. در نواحی بینی ، پیشانی ، گونه و چانه باید استفاده شود

نارنجی : برای تیرگیهای زیر چشم یا لکه های قهوه ای روی پوست.

2

3

با پرایمرها دوست باشید

اگر تا به  حال از پرایمرها برای پوست صورت  استفاده نکرده اید ، حتما برای خرید آن و با توجه به نوع پوست ( معمولی ، چرب یا خشک ) هزینه کنار بگذارید. افردای که پوست چرب دارند باید از پرایمرهای مات کننده استفده کنند ؛  به طور کلی عملکرد پرایمرها برطرف کردن چربی پوست است و در ترکیب آن ها اصلا چربی وجود ندارد.

به  اندازه یک نخود از پرایمر را روی تمام نقاط صورتتان پخش کنید . بهتر است با استفاده از انگشت و به صورت تقریبا دورانی کرم را روی صورتتان بپوشانید . توجه کنید که همین مقدار پرایمر برای زیر سازی آرایش کافیست  و بیشتر از آن به جای عملکرد معکوس دارد و به جای تصحیح کنندگی پوست ، باعث سنگینی و بسته شدن منافذ صورت خواهد شد . 

بعد از استفاده از پرایمر یک دقیقه صبر کنید و بعد کرم پودر و رژگونه و سایر لوازم آرایش دلخواهتان را به کار ببرید. حتی می توانید  برای آرایش سبک فقط از پرایمر استفاده کنید . مطمئن باشید با یک بار استفاده کردن،  دیگر حاضر نخواهید بود بدون آن آرایش کنید.