بلیط هواپیما به ارجان قبرس

قبرس و ارجان به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری و سرمایه‌گذاری شناخته می‌شوند که جذابیت بالایی برای مسافران دارد. درعین‌حال ارجان قبرس نیز بیشتر از سایر مناطق قبرس توجه گردشگران و سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی را به سمت خود جذب می‌کند. به همین دلیل مسافران ایرانی با تهیه بلیط تهران ارجان به این شهر جزیره‌ای زیبا در دریای مدیترانه سفر می‌کنند. همچنین یکی از مهم‌ترین سازه‌ها در این شهر که امکان سفر به آن را از سراسر جهان آسان کردهف وجود فرودگاه بین‌المللی ارجان است. اگر دوست دارید کمی بیشتر درباره این شهر و فرودگاه آن بدانید و بعد برای تهیه بلیط هواپیما برای سفر به آن اقدام کنید، در ادامه این صفحه کنار من بمانید.

کمی درباره ارجان قبرس

ارجان قبرس شمالی، جزیره‌ای زیبا در دل دریای مدیترانه است که مسافران از سراسر نقاط دنیا برای دسترسی به آن باید بلیط هواپیما تهیه کنند و فرودگاه بین‌المللی ارجان با نام (Ercan International Airport) مبدا ورود به این شهر است. با توجه به اینکه تنها راه دسترسی هوایی به این منطقه از طریق فرودگاه آن است، روزانه بیش از 100 پرواز دارد و به‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های منطقه محسوب می‌شود. فرودگاهی که مسافران ایرانی هم با تهیه بلیط تهران ارجان وارد آن می‌شوند تا بقیه سفر جذاب خود را در ارجان پیش ببرند. اگر شما هم قصد سفر به ارجان دارید بهتر است بدانید که در فصل‌های بهار و تابستان، تقاضا برای سفر به این جزیره بیشتر می‌شود.

جاذبه‌های دیدنی در ارجان قبرس

در ارجان قبرس، علاوه بر فرودگاه بین‌المللی، تعدادی از دیدنی‌های گردشگری منحصر به فرد وجود دارد که مسافران می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به شهرهای تاریخی در اطراف ارجان، اشاره کرد که شامل نقاطی مانند فاماگوستا، کیرینیا و نیکوزیا است. این شهرها از معماری باستانی، کوزه‌گری‌ها، بازارهای محلی و موزه‌هایی با ارزش تاریخی برخوردار هستند که دیدن آن‌ها در طول سفر پیشنهاد می‌شود.

علاوه بر آن باید به طبیعت زیبای ارجان قبرس اشاره کرد. در ارجان مناظر طبیعی دست نخورده‌ای وجود دارد که شامل سواحل زیبا، کوهستان‌های سبز و دشت‌های زراعی هستند. همچنین مناطقی مانند کیپ‌دیکمن و جزیره کوچوک‌داچا، مقاصدی جذاب برای علاقمندان به طبیعت و آرامش محسوب می‌شوند.

درعین‌حال در سراسر قبرس شمالی و ارجان، موزه‌هایی وجود دارند که به نمایش اجناس و آثار باستانی و تاریخچه‌ی این ناحیه می‌پردازند. به‌طور مثال موزه‌هایی مانند موزه قبرس شمالی در نیکوزیا و موزه‌های محلی موجود در فاماگوستا و کیرینیا از جمله جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این منطقه هستند.

در کنار  تمام موارد ذکر شده شاید مهم‌ترین سازه در ارجان فرودگاه آن باشد که دسترسی راحت به این منطقه را برای گردشگران و سرمایه‌گذاران راحت می‌کند. در ادامه کمی بیشتر با این فرودگاه آشنا می‌شویم.

4

فرودگاه ارجان از ابتدا تا به امروز

 تاریخچه ساخت فرودگاه بین‌المللی ارجان در قبرس شمالی به دوران جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. جالب است بدانید که این فرودگاه ابتدا توسط ارتش بریتانیا ساخته شده و به‌عنوان یک فرودگاه نظامی از آن استفاده می‌شد. اما پس از اشغال جزایر توسط ارتش ترکیه، فرودگاه ارجان نیز تبدیل به مهم‌ترین فرودگاه غیرنظامی در قبرس شمالی شد.

دولت قبرس شمالی برای توسعه این فرودگاه برنامه‌های زیرساختی متفاوتی اجرا کرده و در این مسیر پروژه‌هایی برای بازسازی و توسعه آن آغاز کرده است. آخرین بار نیز در سال ۲۰۱۵ بازسازی و توسعه این فرودگاه انجام شد و در طول پنج سال، بخش‌های مختلف فرودگاه مانند ترمینال و باند فرودگاه نوسازی شدند.

در حال حاضر این فرودگاه دو باند پروازی دارد و طول باند قدیمی آن حدود ۲۷۵۵ متر و باند جدید حدود ۱۸۰۰ متر است. علاوه بر آن برج کنترل فرودگاه مجهز به سیستم‌های پیشرفته کامپیوتری است که کنترل ترافیک هوایی را فراهم می‌کند.

5

امکانات رفاهی فرودگاه بین‌المللی ارجان قبرس

فرودگاه ارجان دارای امکانات رفاهی و خدماتی متنوعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی مانند فروشگاه‌های مسافرتی، رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن انتظار، اتاق‌های مطالعه و اینترنت رایگان اشاره کرد. این امکانات به مسافران کمک می‌کند تا تجربه‌ راحت و دلپذیری در هنگام حضور موقت در فرودگاه داشته باشند.

علاوه بر آن باید به فضای بزرگ و مجهز ترمینال جدید فرودگاه اشاره کرد که به‌گونه‌ای طراحی شده که تردد روزانه بیش از هزار مسافر را به راحتی پذیرا باشد. همچنین یکی از ویژگی‌های جالب این ترمینال شرایطی است که بر اساس آن ورود و خروج مسافران از طریق سالن‌های متفاوتی انجام می‌شود و همه عملیات مربوط به ورود و خروج به‌طور جداگانه  و منظم در این سالن‌ها صورت می‌گیرد. به همین دلیل تردد مسافران به نحوی سازمان‌یافته پیش می‌رود.

پارکینگ مجهز در فرودگاه ارجان قبرس

فرودگاه بین‌المللی ارجان یک پارکینگ بزرگ با گنجایش ۸۰۰ خودرو نیز دارد که برای استفاده مسافران طراحی و ساخته شده است. همچنین مسافرانی که تمایل دارند از خدمات ویژه استفاده کنند، فرودگاه  یک سالن VIP هم مهیا کرده‌ تا پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد. چند فروشگاه فری شاپ هم در ترمینال فرودگاه ارجان وجود دارد که گزینه خوبی برای خرید محصولات بدون گمرکی است و مسافران بدون پرداخت عوارض گمرکی می‌توانند از خرید انواع کالاها در این فروشگاه‌ها لذت ببرند.

در نهایت یکی دیگر از امکانات مهم در این ترمینال، امکان صدور ویزای فرودگاهی است. بنابراین مسافران می‌توانند به‌راحتی و بدون مشکلات بیشتر وارد قبرس شوند و از سفر خود لذت ببرند.

آیا شما هم دوست دارید به ارجان قبرس سفر کنید؟