بتن ریزی با میکسر (خلاطه)

بتن ریزی با میکسر بتن یا خلاطه موجب تسهیل و افزایش سرعت ساخت و ساز می گردد. به کمک این دستگاه، مصالح مورد نیاز برای ساخت بتن به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و بتن یکدست و با کیفیتی تولید می شود. میکسر بتن دارای یک دیگ گردان با تیغه های داخلی است که با چرخش آن ملات نهایی تهیه و آماده می گردد. بتن ریزی با خلاطه از روش های متداول در اجرای پروژه های کوچک تا متوسط است. این دستگاه در مکان های با دسترسی محدود به بتن آماده و یا میکسرهای مکانیکی بزرگ، بسیار کارآمد است. در ادامه به نحوه بتن ریزی با میکسر به طور مبسوط پرداخته شده است.

شرکت عمران مدرن ارائه دهنده انواع تجهیزات مورد استفاده در ساختمان سازی همچون بتونیر و بالابر ساختمانی می باشد. قیمت میکسر بتن و سایر تجهیزات ارائه شده توسط این شرکت کاملا مقرون بصرفه بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. به منظور خرید و استعلام دقیق قیمت انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی می توانید با شماره ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ تماس گرفته و یا به وبسایت omranmodern.com مراجعه نمایید.

1

نحوه بتن ریزی با خلاطه

برای تهیه بتن به سنگدانه، ماسه، سیمان و آب نیاز است. به منظور ساخت بتن و بتن ریزی با میکسر ، در ابتدا ماسه و سنگدانه را به دستگاه اضافه کرده و سپس سیمان به آرامی به آنها اضافه می شود تا به طور یکنواخت در بین ماسه و سنگدانه توزیع گردد. پس از اختلاط کامل این مواد، به آن آب اضافه می کنند تا بین اجزای بتن چسبندگی ایجاد شود. مقدار آب مورد نیاز به میزان مصالح خشک مورد استفاده و مقاومت مورد انتظار بتن بستگی دارد؛ به طور مثال برای تهیه بتن با مقاومت بیشتر، به نسبت آب به سیمان کمتری نیاز است. رعایت طرح اختلاط و نسبت ترکیب این مواد بسیار حائز اهمیت بوده و باید کاملا رعایت شود.

مراحل بتن ریزی با میکسر

اولین گام در بتن ریزی با میکسر ، آماده سازی محل است که شامل مراحلی همچون تمیز کردن، قالب بندی و اجرای آرماتور در صورت نیاز می باشد. آماده سازی مناسب، موجب می شود که بتن به درستی در قالب ها ریخته شده و به مقاومت نهایی مطلوب برسد.

پس از انتخاب خلاطه مناسب، آن را در محل قرار داده و مواردی همچون تیغه های اختلاط و تمیز بودن دیگ میکسر مورد بررسی قرار می گیرد. سپس مواد اولیه بتن که شامل مصالح پایه مورد استفاده برای ساخت بتن و در صورت نیاز مواد افزودنی می باشد، به طور دقیق اندازه گیری شده و نسبت آنها تعیین می گردد. به منظور اختلاط، غالبا در ابتدا شن و ماسه را به دیگ میکسر اضافه نموده و پس از آن سیمان و در نهایت آب را می افزایند. در انتها نیز مواد افزودنی (در صورت نیاز) به مخلوط اضافه می شود. مدت زمان اختلاط با توجه به نوع دستگاه و میزان مواد متفاوت می باشد، اما به طور معمول این زمان بین ۳ تا ۵ دقیقه در نظر گرفته می شود.

2

پس از آماده سازی ملات، باید آن را به محل بتن ریزی منتقل نمود که از مهم ترین نکات در این مرحله جلوگیری از جدا شدن مواد حین انتقال است. پس از انتقال بتن را درون قالب می ریزند. این عملیات باید به طور یکنواخت و پیوسته انجام شود تا از ایجاد درزهای سرد جلوگیری گردد. سپس به منظور خروج هوای محبوس از داخل مخلوط و تراکم کامل آن، از ویبراتورهای دستی یا مکانیکی استفاده می گردد. پس از اتمام بتن ریزی با میکسر ، باید بتن را به طور مناسب عمل آوری نمود که به افزایش مقاومت و دوام بتن کمک می کند. در نهایت نیز پس از رسیدن بتن به مقاومت مورد نظر، قالب ها برداشته می شوند.

نکات بتن ریزی با میکسر

در تولید بتن با کیفیت و مناسب رعایت نسبت و روش اختلاط و همین طور رعایت زمان بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. اختلال و یا تغییر در هر یک از این موارد می تواند کیفیت بتن را تحت تاثیر قرار دهد. نحوه ترکیب مواد از دیگر نکات قابل توجه در بتن ریزی با میکسر است، مصالح مورد استفاده باید به طور یکنواخت در دستگاه مخلوط شوند تا بتن با کیفیت و همگنی حاصل گردد. مدت زمان اختلاط و زمان باقی ماندن ملات در دستگاه نیز بسیار مهم است. زمان اختلاط باید به اندازه ای باشد که تمامی مصالح به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند، عدم اختلاط کافی و یا اختلاط بیش از حد می تواند بر کیفیت بتن تاثیر منفی داشته باشد.

به منظور بتن ریزی با میکسر باید حجم دستگاه را مدنظر قرار داد. بتونیر در حجم های مختلفی تولید و عرضه می گردد که باید با توجه به شرایط پروژه و حجم بتن ریزی، مناسب ترین نوع دستگاه انتخاب شود. ضمنا باید توجه داشت که حجم های ارائه شده برای دستگاه، ظرفیت اسمی آن بوده و برای ساخت بتن نمی توان از تمامی ظرفیت دستگاه استفاده نمود.

بتن ریزی با میکسر باید به صورتی باشد که اتصال سرد در بتن ایجاد نشده و بتن کیفیت خود را از دست ندهد. به عبارتی مدت زمان بین هر بتن ریزی نباید طولانی باشد. از دیگر نکات حائز اهمیت در بتن ریزی با خلاطه ، یکسان بودن کیفیت و خصوصیات مصالح اولیه مورد استفاده در ساخت بتن است. در غیر این صورت همگنی بتن ریخته شده دچار مشکل می شود.

خلاطه ها باید به طور منظم تمیز شوند. نگهداری مناسب از این تجهیزات باعث افزایش عمر دستگاه شده و از خرابی ناگهانی آن جلوگیری می نماید.

مزایای بتن ریزی با خلاطه

از مهم ترین مزایای بتن ریزی با خلاطه که پیشتر نیز به آن اشاره شد، افزایش سرعت ساخت و ساز و تسهیل در تهیه ملات بتن است. در واقع خودکار بودن فرآیند اختلاط سبب می گردد که به زمان کمتری برای ساخت بتن نیاز باشد. بتن تهیه شده با میکسر نسبت به بتن تولید شده به روش دستی از کیفیت بالاتری برخوردار است. در مناطق صعب العبور و مکان هایی که امکان رفت و آمد تراک میکسر به سختی امکان پذیر است، بتن ریزی با خلاطه می تواند جایگزین مناسبی برای پیشبرد پروژه باشد. غالبا هزینه بتن ریزی با میکسر در مقایسه با خرید بتن آماده مقرون بصرفه تر است.

میکسرها در انواع دوچرخ و چهارچرخ تولید می شوند که امکان جابجایی و تسهیل در استفاده از آن را فراهم می کند و این امکان را به وجود می آورد که بتوان از آنها در پروژه ها و مکان های مختلف استفاده کرد. بتن ریزی با میکسر نیروی انسانی مورد نیاز برای تهیه بتن را کاهش می دهد و از این رو به کاهش هزینه های مربوط به دستمزد نیروی کار کمک می کند.

3

انتخاب مناسب ترین نوع خلاطه برای بتن ریزی

این دستگاه در انواع مختلف برقی، بنزینی و دیزلی تولید می شوند که می توان با توجه به شرایط پروژه اقدام به خرید و استفاده از هر یک از این انواع نمود. برای مناطقی که به برق دسترسی نداشته و یا دسترسی به برق دشوار است، انواع بنزینی و دیزلی گزینه مناسب تری می باشند.

از منظری دیگر انواع خلاطه به دو نوع دنده زیر و دنده کمر تقسیم بندی می شوند که برای بتن ریزی با میکسر باید به این موضوع هم دقت نمود. در واقع میکسرهای دنده زیر سر و صدای کمتری تولید کرده و از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. بنابراین برای حجم های بالای بتن ریزی با خلاطه ، انواع دنده زیر گزینه مناسب تری می باشند.

به منظور دریافت مشاوره در خصوص انتخاب بهترین نوع میکسر برای بتن ریزی می توانید از طریق شماره تماس ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

قیمت میکسر بتن ریزی

قیمت انواع خلاطه مورد استفاده برای بتن ریزی با میکسر در نیمه اول سال ۱۴۰۳ از حدود ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان (انواع سفارشی) متغیر است. در واقع خلاطه های مورد استفاده در بتن ریزی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که بر این اساس قیمت متفاوتی دارند. انواع میکسر بتن دنده زیر در مقایسه با انواع دنده کمر از قیمت بالاتری برخوردار هستند. همچنین قیمت میکسرهای بتن چهارچرخ از انواع دوچرخ بیشتر است. از نظر منبع انرژی مورد نیاز برای راه اندازی می توان بتونیرها را به سه نوع برقی، دیزلی و بنزینی تقسیم بندی نمود که از این میان ارزان ترین قیمت مختص به بتونیرهای برقی و بیشترین قیمت نیز مختص به انواع دیزلی می باشد. از دیگر مواردی که باید در استعلام قیمت مدنظر قرار داد، قدرت موتور، مکانیزم تخلیه و بارگیری، حجم و ضخامت دیگ است.

برای استعلام قیمت دقیق انواع بتونیر می توانید از طریق شماره تماس ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.