مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در شیبا اینو: همه چیزهایی که باید بدانید

شیبا اینو (Shiba Inu) یک رمز ارز مبتنی بر شبکه بلاک‌چین است که از دسته میم کوین‌ها (Mime Coin) به شمار می‌آید، که توکن‌های آن بر اساس میم سگی با نژاد شیبا اینو شکل گرفته ‌است. شیبا یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که توسط هیچ نهادی هدایت نشده و شبکه‌ای از کاربران در جامعه آن را ثبت و تایید کرده‌اند. توکن شیبا اینو (SHIB) در سال 2020، مبتنی بر اتریوم شکل گرفت و به سرعت دارای ارزش شد که کاربران می‌توانند آن را معامله کنند، به اشتراک بگذارند و از آن کسب درآمد کنند. در بالا رفتن ارزش این رمز ارز، تبلیغات اشخاصی همانند ایلان ماسک تاثیر مهمی روی آن داشت. در اینجا هر آن چیزی که باید درباره شیبا اینو بدانید، به شما ارائه می‌شود.

 

مزایا و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در شیبا اینو

شیبا اینو مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، شیبا اینو بر روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند که همین موضوع امنیت آن را تامین می‌کند. شیبا اینو به عنوان یک ارز دیجیتال طراحی شده و دارای مزایای و مختلفی است از جمله:

  • قیمت بسیار پایین
  • سازگار با بلاک چین اتریوم
  • یک ارز دیجیتال محبوب با حجم معاملات بالا
  • موجود در اکثر صرافی‌های معتبر
  • دارای جامعه زیادی از کاربران در حدود 4 میلیون نفر
  • امکان دریافت شیبا رایگان از طریق ایردراپ (اعطای شیبا اینو بر اساس فعالیت‌های خاص)، استکینگ یعنی قفل کردن بخشی از کیف رمز ارز شیبا اینو به صورت مقطعی و معرفی آن یا برنامه ریفرال (Referal) به دوستان خود به منظور دریافت پاداش و جوایزی از طریق تولید محتوا و اقدامات دیگر.
  • اطلاعات بیشتر برای نحوه دریافت شیبا رایگان در https://ramzinex.com/blog/how-to-earn-free-shiba-inu/

علاوه بر این پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در شیبا اینو عبارتند از:

  • قابل معامله در بازار ارزهای دیجیتال: شیبا اینو می‌تواند برای پرداخت بین کاربران یا به عنوان روش پرداخت در مشاغلی که ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند، استفاده شود. نزدیک به 1000 کسب و کار شیبا اینو را به رسمیت پذیرفته‌اند و در معاملات رمز ارزها از آن استفاده می‌کنند.
  • دارای یک صرافی‌ غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال: مجموعه شیبا اینو دارای یک صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به نام شیبا سواپ (ShibaSwap) راه‌اندازی کرد. صرافی‌های غیر متمرکز ارزهای دیجیتال (DEX) هیچ مرجع مرکزی ندارند و معاملات رمز ارزها در آنها به راحتی صورت می‌گیرد.
  • امکان تبادل توکن از طریق شیبا سواپ: کاربران می‌توانند از طریق صرافی غیر متمرکز شیبا سواپ مستقیماً یک ارز دیجیتال را از کیف پول بلاک‌چین خود معامله کنند. این کار را می‌توان بدون ثبت نام در حساب کاربری یا ارائه اطلاعات شخصی انجام داد. و از آنجایی که شیبا سواپ بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده، خرید و فروش توکن‌های ERC-20، که از استاندارد توسعه اتریوم پیروی می‌کنند، امکان‌پذیر است.
  • شیبا سواپ هم‌چنین توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به نام شیبوشیس (Shiboshis) را فراهم می‌کند. این توکن‌ها کارتون‌های پیکسلی از سگ‌های شیبا اینو هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارند.
  • شیبا اینو شامل سه رمز ارز است که همگی توکن‌های ERC-20 هستند: شیبا اینو (SHIB)، لیش (LEASH) که در رقابت با ارز دیجیتال دوج کوین راه‌اندازی شد و قاتل دوج کوین (Leash Dogecoin Killer) نام دارد و استخوان یا بُن (BONE) که به ‌عنوان پاداش برای فعالیت‌هایی مانند اشتراک این ارز دیجیتال ارائه می‌شود.

2

معایب و ریسک‌های سرمایه‌گذاری در شیبا اینو

با وجود موفقیت و محبوبیت ارز، شیبا اینو معایبی نیز دارد که موجب ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاری آن می‌شود. یکی از معایبی که در مورد آن صحبت می‌شود، نبود کاربرد عملی سکه‌های شیبا اینو و سایر توکن‌ها است. این موضوع در اغلب میم کوین‌ها صدق می‌کند: آنها ممکن است به همان سرعتی که ظاهر می‌شوند ناپدید شوند.

علاوه بر این، معمولا نرخ رشد رمز ارزها بسیار ناپایدار است اما در میم کوین‌ها بیشتر به چشم می‌خورد، زیرا آنها هیچ کاربرد عملی ندارند. این نوسانات ممکن است به دلیل اخبار، سفته بازی، تغییر شرایط و... ایجاد شود. هم‌چنین اگرچه ارزش بازار ارز دیجیتال به طور قابل توجهی رشد کرده است، اما حجم معاملات به آن سرعت پیدا نبوده که ممکن است مانعی جدی برای رشد بلندمدت ارزهای دیجیتال به شمار آید. به طور کلی می‌توان معایب و ریسک‌های سرمایه‌گذاری در شیبا اینو را به این گونه خلاصه کرد:

  • نبود کاربرد عملی میم کوین‌های شیبا اینو
  • نوسانات بازار
  • پایین‌تر بودن حجم معاملات در مقایسه با رشد بازار دیجیتال

 

1

مقایسه عملکرد شیبا اینو با سایر ارزهای دیجیتال مشابه

به منظور مقایسه عملکرد شیبا اینو با سایر ارزهای دیجیتال باید میم کوین‌هایی نظیر دوج کوین (DOGE)، کیشو اینو (Kishu Inu)، کانگا مون (KangaMoon) و فولکی (Floki) است. شیبا اینو توکن در بین این 5 توکن، بهترین عملکرد میم کوین را در سال 2024 دریافت کرده است. دو توکن کانگا و فولکی از ارزش کمتری برخوردار هستند. علاوه بر این، شیبا اینو تسلط نسبتاً قوی بر بازار را در مقایسه با کیشو اینو و دوج کوین دیگری حفظ کرده است. توکن شیبا اینو با افزایش 146 درصدی، پتانسیل خود را برای افزایش سرمایه‌گذاری در سال جاری نشان داده است.در نظر داشته باشید که خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون شیبا اینو، نیاز به بررسی تخصصی و محرک های قیمتی دارد، از همین رو این مقاله پیشنهاد خرید یا فروش نیست و صرفا برای اطلاع رسانی منتشر شده است.