چگونه بهترین تجربه را در سفر تابستانه به مشهد داشته باشیم؟

اگر به دنبال یک سفر معنوی باشید، یکی از بهترین راه‌ها برای سپری کردن تعطیلاتتان، سفر به شهر مشهد است. با سفر به این شهر جذاب علاوه بر زیارت حرم امام رضا می‌توانید از انواعی از جاذبه‌های تاریخی و مکان‌های دیدنی این شهر بازدید کنید و به سراغ تفریحات آن بروید. اما قبل از شروع سفرتان بهتر است که این مقاله را تا انتها بخوانید تا بدانید چگونه در فصل تابستان به مشهد سفر کنید تا خاطره‌ای لذت‌بخش از تعطیلات تابستان در ذهنتان باقی بماند.

انتخاب وسیله نقلیه مناسب

برای سفر به شهر مشهد در فصل تابستان می‌توانید از وسایل نقلیه مختلفی استفاده کنید. اگر ماشین خوبی در اختیار دارید و می‌توانید در طول مسیر کولر روشن کنید و از رانندگی لذت می‌برید، با خودروی شخصی خودتان به مشهد بروید.

اگر علاقه به رانندگی کردن ندارید و سیستم سرمایشی ماشینتان به‌خوبی کار نمی‌کند، می‌توانید به سراغ بلیط قطار مشهد بروید. در مسیرهای ریلی منتهی به شهر مشهد انواعی از قطارهای مختلف وجود دارد که می‌توان آن‌ها را بر اساس معیارهای مختلفی طبقه‌بندی کرد. این معیارها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

1. تعداد ستاره‌های قطار: در مسیرهای ریلی منتهی به شهر مشهد می‌توانید به سراغ قطارهای ۵ ستاره یا لوکس، ۴ ستاره و ۳ ستاره بروید.

2. نوع سالن: قطارهای مشهد را می‌توان از نظر نوع سالن به سه دسته قطارهای کوپه‌ای چهارنفره، قطارهای کوپه‌ای شش­نفره و قطارهای اتوبوسی طبقه‌بندی کرد.

3. شرکت ریلی: انواعی از شرکت‌های ریلی مختلف در مسیرهای منتهی به شهر مشهد فعال هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به قطار رجاء، فدک، نور الرضا، بن ریل، ترابرسبا اشاره کرد.

اگر قصد دارید با خرید بلیط قطار تهران مشهد به این شهر مذهبیِ جذاب سفر کنید، ترجیحاً به سراغ قطارهای ۵ ستاره یا نهایتاً ۴ ستاره بروید. چراکه این دسته از قطارها امکانات و خدمات خوبی در اختیار مسافران قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها سیستم سرمایشی مناسب است. در نتیجه بدون آنکه گرمای هوای شما را اذیت کند، می‌توانید به مشهد سفر کنید.

از دیگر وسایل حمل‌ونقلی که می‌توانید برای سفر انتخاب کنید، هواپیما و اتوبوس است. هواپیما گران‌ترین وسیلة نقلیه است که می­توانید برای سفر به مشهد انتخاب کنید؛ اما با خرید بلیط آن، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به مشهد برسید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ پروازهایی بروید که از نیمه‌شب تا اوایل صبح برگزار می‌شود. با انتخاب این پروازها علاوه بر این‌که از گرمای هوا دور می­مانید، می‌توانید هزینه کمتری را بابت بلیط هواپیمای خود بپردازید.

در هنگام انتخاب اتوبوس به این نکته توجه کنید که باید برای مدت زمان طولانی بر روی صندلی بنشینید؛ بنابراین به سراغ اتوبوس‌های وی­آی­پی بروید که صندلی‌های راحتی دارند و تا حدودی خم می‌شوند. این دسته از اتوبوس­ها سیستم سرمایشی مناسبی نیز دارند.

انتخاب اقامتگاه مناسب برای تابستان

در شهر مشهد انواعی از هتل‌های مختلف برای اقامت وجود دارد. هتل‌های این شهر را می‌توان از نظر تعداد ستاره به دسته‌های زیر طبقه‌بندی کرد:

  • هتل‌های ۵ ستاره
  • هتل‌های ۴ ستاره
  • هتل‌های ۳ ستاره
  • هتل‌های دوستاره
  • هتل‌های تک‌ستاره
  • هتل‌های بدون ستاره

هرچه پول بیشتری را بابت رزرو اتاق در یک هتل بپردازید، امکانات و خدمات بیشتری را به شما ارائه می‌کنند. هتل‌های ۵ ستاره مشهد جزء لوکس­ترین و گران­ترین هتل‌های این شهر به حساب می‌آیند.

در هنگام انتخاب هتل علاوه بر امکانات و خدمات آن، حتماً به محل قرارگیری­اش توجه کنید. اگر دوست دارید در نزدیکی حرم امام رضا باشید، می‌توانید به سراغ هتل‌های زیر بروید:

  • هتل قصر الضیافه: با حرم ۵ دقیقه فاصله دارد.
  • هتل مدینه الرضا: فاصله آن تا حرم کم‌تر از ۴۰۰ متر است.
  • هتل مجلل درویشی: تا حرم امام رضا ۱ کیلومتر فاصله دارد.
  • هتل جواد: ۵ دقیقه با پای پیاده تا حرم فاصله دارد.
  • هتل اترک: ۸۰۰ متر با حرم فاصله دارد.
  • هتل الماس ۲
  • هتل بین‌المللی قصر

هتل­های نزدیک به حرم امام رضا محدود به این اسامی نیست و با کمی جستجوی بیشتر می‌توانید هتل­های بیشتری را پیدا کنید. این نکته را نیز فراموش نکنید که هتل­های نزدیک به حرم از هتل‌های یک ستاره شروع می‌شود و تا هتل‌های ۵ ستاره یا لوکس ادامه پیدا می‌کند.

اگر می‌خواهید از سفر خود به مشهد نهایت لذت را ببرید، بهتر است که به سراغ هتل‌های لوکس این شهر بروید در این هتل‌ها انواعی از امکانات مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد و نیازی نیست که در گرمای هوا از هتل خود خارج شوید، به سراغ رستوران، کافی‌شاپ، استخر یا امکانات دیگر بروید و تمامی این امکانات در داخل هتل برای شما فراهم شده است.

انتخاب زمان مناسب برای گشت‌وگذار در تابستان

اگر در شهر تهران زندگی می‌کنید، احتمالاً می‌دانید که دمای این شهر در فصل تابستان نزدیک به ۴۰ درجه می‌رسد. به طور مثال اگر در یک روز دمای تهران حدوداً 3۷ درجه باشد، دمای مشهد حدوداً به ۳۳ درجه می‌رسد؛ بنابراین زمانی که بلیط قطار مشهد تهران را خریداری کرده‌اید و قصد بازگشت به تهران را دارید، متوجه می‌شوید که مشهد از تهران کمی خنک­تر است.

اما برای‌آنکه گرمازده نشوید و بتوانید از سفر خود در مشهد نهایت لذت را ببرید، بهتر است که در زمان‌های زیر از هتل خود خارج شوید:

  • صبح زود تا قبل از ساعت ۱۱ الی ۱۲
  • از ساعت ۶ عصر تا پاسی از شب

با رعایت این زمان‌بندی احتمال این‌که از گرمای هوای این شهر اذیت شوید، کم می‌شود.

انتخاب جاذبه‌های گردشگری مناسب فصل گرم

اگر قصد زیارت حرم امام رضا را دارید، بهتر است که در هتل‌های نزدیک حرم اقامت کنید و با استفاده از تاکسی‌های داخل هتلتان به حرم امام رضا دسترسی داشته باشید. می‌توانید در اوج گرما در داخل حرم بمانید تا گرمای بیرون شما را اذیت نکند و بعد از غروب از صحن­های حرم نیز استفاده کنید. اما اگر قصد دارید از جاذبه‌های دیگر شهر مشهد بازدید کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ جاذبه‌های سربسته‌ای نظیر موارد زیر بروید:

  • رستوران‌های شهر مشهد
  • مراکز خرید سربسته شهر مشهد نظیر مجتمع تجاری الماس شرق، مرکز خرید آرمیتاژ، مجتمع تجاری وصال
  • موزه‌های شهر مشهد مثل موزه بزرگ خراسان، موزه نادری، موزه توس
  • سرزمین موج‌های آبی مشهد

اگر می‌خواهید به طبیعت اطراف شهر مشهد بروید تا از هیاهو و شلوغی مشهد فاصله بگیرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به طرقبه بروید. در این منطقه انواعی از روستاهای مختلف برای بازدید وجود دارد. همچنین می‌توانید از رستوران‌های جذاب این منطقه برای میل کردن ناهار یا شام استفاده کنید.

2

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی اطراف شهر مشهد پارک جنگلی وکیل آباد است. می‌توانید از فضای سرسبز این منطقه استفاده کنید و در آلاچیق‌های آن لحظات لذت‌بخشی را در کنار دوستان و خانواده‌تان سپری کنید.

بعد از غروب آفتاب نیز می‌توانید به سراغ جاذبه‌های روباز مشهد نظیر باغ مشهد، آرامگاه فردوسی، پارک ملت و بوستان مینیاتوری مشهد بروید.

3

جمع‌بندی

اگر دوست دارید سفری معنوی را در تعطیلات تابستان تجربه کنید، شهر مشهد مقصد جذابی برای شما است. با رعایت نکاتی که در این مقاله اشاره کردیم می‌توانید بهترین وسیله حمل‌ونقل و هتل مشهد را در فصل تابستان انتخاب کنید تا گرمای هوا شما را اذیت نکند. همچنین با زمان‌بندی مناسب و انتخاب جاذبه‌های گردشگری سربسته مشهد، می‌توانید از سفر تابستانه خود به این شهر نهایت لذت را ببرید.