راهنمای کامل سفر به استانبول و کارهایی که باید انجام داد

روزها می توانید پس از یک گشت و گذار طولانی در یک کافه بنشینید و یک فنجان قهوه ترک و باقلوای پسته استانبولی سفارش داده و دوباره برای کاوش در این شهر جادویی آماده شوید. تفرجگاه های ساحلی بسیاری در استانبول وجود دارد که گردشگران در فصول گرم سال در آن ها آفتاب می گیرند یا در آب های شفاف و نیلگون آن به شنا و آب تنی می پردازند.

همچنین این مکان های تفریحی برای آن دسته از افرادی که عاشق ورزش های آبی هستند مکانی فوق العاده است. گردشگران در این مکان ها به قایقرانی و غواصی می پردازند و از انواع تفریحات آبی لذت می برند. در کنار این سواحل جذاب کافه هایی دایر است تا از گردشگران با انواع غذاهای ترکی و نوشیدنی های خوشمزه پذیرایی کنند.

آب و هوای استانبول چگونه است؟

استانبول در فصل بهار بسیار جذاب و دل انگیز است. آب و هوای مطبوع و معتدل رنگ و بویی تازه به گردشگری در شهر استانبول می بخشد. در بهار خورشید بیرون می آید و در طول روز هوا را گرم و دلچسب می کند. هرچند ممکن است در ابتدای بهار کمی هوا خنک باشد ولی از جذابیت آن کم نمی کند.تور استانبول نوروز در بین گردشگران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار است. هر چند ممکن است قیمت خدمات گردشگری در این ایام به اوج برسد ولی یک تجربه جذاب و ماندگار برای شما خواهد بود.

شهر استانبول در فصل تابستان روزهای گرم و شرجی را تجربه می کند. روزهای طولانی تابستانی استانبول شاهد حضور میلیونی گردشگران خارجی از سراسر دنیا است که برای کشف زیبایی ها و شنا و آبتنی در سواحل دریا و قایق سواری در تنگه بسفر به این شهر سفر می کنند. جاذبه های گردشگری استانبول در فصل تابستان شلوغ و پر ازدحام است و شب های تابستانی استانبول زنده و پر جنب و جوش است.

در فصل پاییز از میزان رطوبت و گرما کاسته می شود و آب و هوای دلپذیری برای گشت و گذار در شهر ایجاد می شود. در ابتدای پاییز هنوز هوا گرم است و می توان از تفریحات آبی نیز لذت برد. به تدریج بارندگی در فصل پاییز آغاز می شود و در نیمه دوم پاییز هوا رو به سردی می رود.

استانبول درفصل زمستان روزهای سردی را سپری می کند. بارش باران و خصوصا برف چهره جذاب دیگری به این شهر می دهد و از حجم گردشگران در این ایام کاسته می شود. اگر به دنبال سفر به استانبول در زمانی خلوت و آرام هستید، فصل زمستان فرصت مناسبی است. ضمن آن که می توانید با قیمت ارزان تری به تور استانبول بیایید. البته در ایام کریسمس و تعطیلات سال نوی میلادی استانبول روزهای شلوغی را شاهد است و گردشگران برای سپری کردن تعطیلات خود به این شهر سفر می کنند.

تخفیف های عالی و حراجی های فوق العاده در این ایام نیز برای گردشگران بسیار جذاب است و یک خرید استثنایی را به ارمغان می آورد.

بهترین زمان برای تور استانبول چه زمانی است؟

اگر می خواهید در زمانی به استانبول بروید که از تفریحات آبی و آفتاب گرفتن در سواحل زیبای آن لذت ببرید، بهار و تابستان زمان مناسبی است. اما اگر می خواهید به یک تور استانبول ارزان بروید، فصل پاییز و زمستان را برای تور استانبول در نظر بگیرید. در این ایام به دلیل کاهش گردشگر، تور لحظه آخری استانبول از تهران و سایر شهرهای کشور برگزار می شود که می توانید یک تور عالی با خدمات فوق العاده و قیمت ارزان را تجربه کنید.

آژانس مسافرتی و گردشگری رویای زندگی به عنوان مجری تورهای استانبول، بهترین آفرهای تور استانبول با خدمات مناسب و قیمت ارزان را به شما پیشنهاد می دهد. شما می توانید با کارشناسان باتجربه رویای زندگی تماس بگیرید و ضمن مشاوره رایگان، تور استانبول مورد علاقه خود را با خیالی آسوده رزرو کنید. انواع تورهای لحظه آخری و ارزان، تور استانبول نوروز 1403، تور استانبول 4 شب و 5 روز و اقامت در هتل لوکس 5 ستاره با خدمات بی نظیر در کلاس بین المللی در رویای زندگی در دسترس شماست.

رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما، بیمه مسافرتی با پوشش درمانی مناسب، ترانسفر فرودگاهی در استانبول، تور لیدر فارسی زبان مسلط به شهر استانبول و تور شهری با ناهار از جمله خدمات رویای زندگی به گردشگران عزیز است. اگر می خواهید به یک تور استانبول رویایی و خاطره انگیز بروید، رویای زندگی در تور استانبول لحظاتی حیرت آور و به یادماندنی ثبت می کند.

راهنمای کامل سفر به استانبول و کارهایی که باید انجام داد

مکان هایی که باید در استانبول ببینید

جاذبه های گردشگری استانبول بسیار زیاد و بی شمار است و باید در مدت زمان محدودی که در استانبول حضور دارید، از بین آن ها انتخاب کنید. تعدادی از جاذبه های گردشگری معروف استانبول را معرفی می کنیم.

دیدن میدان تکسیم را تجربه کنید

میدان تکسیم با نشان معروف جمهوریت در قلب استانبول واقع شده است. در یک طرف این میدان مسجد تکسیم قرار گرفته و در طرف دیگر مرکز فرهنگی مدرن آتاتورک قرار دارد. کافه ها، رستوران ها، هتل ها و مراکز خرید بسیاری در اطراف میدان تکسیم وجود دارد و دسترسی به حمل و نقل عمومی در این مکان بسیار مناسب است.

در خیابان استقلال قدم بزنید

اگر می خواهید در حال و هوای استانبول غوطه ور شوید در خیابان استقلال قدم بزنید. خیابان استقلال یکی از معروف ترین گذرگاه های ترکیه به شمار می رود که در آن بوتیک ها، گالری های هنری، کافه ها، رستوران ها، هتل ها و مغازه های متعدد قرار گرفته و تقریبا تمام گردشگرانی که به استانبول می آیند حداقل یکبار لذت گشت و گذار در این خیابان پر جنب و جوش را تجربه می کنند. انواع ساختمان های دوران عثمانی و همچنین ساختمان های مدرن امروزی به جذابیت خیابان استقلال افزوده است.

مسجد ایاصوفیه را کشف کنید

مسجد باشکوه ایاصوفیه یک نماد برای شهر استانبول است و دارای هویتی رومی اسلامی است. این بنا در دوران امپراطوری بیزانس به عنوان یک کلیسا ساخته شد و به قدری مهم بود که حاکمان رومی در آن تاج گذاری می کردند. سپس در دوران امپراطوری عثمانی به مسجد مبدل شد و تغییراتی در ظاهر بنای آن به وجود آمد. اکنون نیز به عنوان یک مسجد-موزه به روی گردشگران باز است.

در کاخ توپکاپی حیرت زده شوید

از سال 1453 میلادی همزمان با فتح قسطنطنیه به دست عثمانی ها، ساخت کاخ توپکاپی آغاز شد. این کاخ 400 سال مقر حکومت عثمانیان بود و دارای دیواره های پر نقش و نگار و گنجینه های ارزشمند است که اکنون به عنوان یک موزه ارزش دیدن و کاوش در اتاق های باشکوه و حرمسرای مجلل کاخ را دارد.

راهنمای کامل سفر به استانبول و کارهایی که باید انجام داد

بر فراز برج گالاتا، استانبول را نظاره کنید

برج گالاتا یکی از قدیمی ترین برج های جهان است و یکی از نمادهای شهر استانبول به شمار می رود. این برج در سال 2013 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این برج 700 ساله دارای 9 طبقه است که در طبقه نهم رستوران مجللی وجودد دارد که از آن جا استانبول زیر پای شما قرار دارد. برای دیدن بهترین مناظر شهر استانبول و گرفتن عکس یادگاری، سعی کنید در هنگام غروب آفتاب به بالای این برج 67 متری صعود کنید.

غذای لذیذ ترکی را تجربه کنید

در شهر استانبول تعدادی از بهترین رستوران ها و کافه های ترکیه وجود دارد که انواع غذاهای لذیذ ترکی را به گردشگران ارائه می دهند. همچنین شما می توانید غذای ترکی محلی را در غذاخوری های محلی در محله های مختلف استانبول تجربه کنید. این غذاخوری های محلی در محله های پر رفت و آمد و خیابان ها و گذرهای پرجنب و جوش یا بازارهای محلی وجود دارند که خوردن غذای خوشمزه ترکی و لذیذ آن ها شما را به وجد می آورد.

سخن آخر

سفر به استانبول برای شما با ماجراجویی ها و جذابیت های بی شماری همراه خواهد بود. شما می توانید در  تور استانبول 7 شب و 8 روز  مکان های گردشگری مورد علاقه خود را کاوش کنید، در مراکز خرید مدرن و حراجی های شگفت انگیز استانبول به خرید بپردازید و زیبایی های شهر استانبول را کشف کنید. رویای زندگی بهترین تور استانبول را برای شما رقم خواهد زد. با رویای زندگی لحظاتی سرشار از آرامش و زیبایی را تجربه کنید.

سوالات متداول

برای تور استانبول به چه مدارکی لازم است؟

تور استانبول نیازی به ویزا ندارد ولی باید پاسپورت با 6 ماه اعتبار به همراه داشته باشید.

چگونه تور استانبول ارزان را تجربه کنیم؟

تور لحظه آخری استانبول، اقامت در هتل ارزان 2 یا 3 ستاره، تورهای با تعداد روز کمتر در ایام کم گردشگر می تواند تور ارزان استانبول را برایتان رقم بزند.