تجربه آب‌وهوای خنک زمستانی در دل گرمای تابستان

تابستان فرصتی عالی برای کاوش و سفر فراهم می‌کند، هیچ‌چیز بهتر از یک سفر خاطره‌انگیز برای گذراندن روزهای گرم تابستان نیست. فعالیت‌هایی نظیر: طبیعت‌گردی، کوهنوردی، شنا و بازی‌های آبی از محبوب‌ترین فعالیت‌های تابستانی هستند. بااین‌حال، وقتی نوبت به لذت‌بردن از یک سفر تابستانی می‌رسد، انتخاب مقصدی مناسب بسیار اهمیت دارد.

01

 باتوجه‌به گرمای شدید در بسیاری از شهرها، بهتر است شهرهای خنک و خوش‌آب‌وهوا را برای مسافرت در این فصل انتخاب کنید. در این مقاله، تصمیم داریم شما را با بهترین مقاصد سفرهای تابستانی آشنا نماییم تا بتوانید در خاطرات خود، تجربه آب‌وهوای خنک زمستانی در دل گرمای تابستان را ثبت کنید.

سفری فراموش‌نشدنی به چشمه‌های آبگرم معدنی سرعین

اردبیل یکی از شهرهایی است که حداقل یک‌بار در طول عمرتان باید از آن دیدن نمایید. این شهر، یکی از سردترین مناطق ایران است و تابستان بهترین زمان برای سفر به این خطه محسوب می‌شود، طبیعت خارق‌العاده این خطه، در کنار دیگر جاذبه‌های گردشگری آن سفری خاطره‌انگیز را برای شما تضمین می‌کند.

 سرعین یکی از شهرهای زیبای اردبیل است که چشمه آن، در نزدیکی آتشفشان غیرفعال کوه سبلان قرار گرفته است. گوگرد موجود در آب این چشمه، برای دردهای استخوانی و مفصلی فواید بسیاری دارد. در سرعین 9 چشمه آبگرم وجود دارد که «گاومیش گلی» گرم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود که دمای آب آن، به 67 درجه می‌رسد و حدود 80 لیتر در ثانیه از سرچشمه خارج می‌شود.

 چندین چشمه آب سرد نیز در این نزدیکی وجود دارد که محبوب‌ترین آنها در روستای کوچکی به نام «ویلا دره» واقع شده است. چشمه‌های آبگرم معدنی سرعین همیشه وجود داشته‌اند؛ اما زلزله سال 1369 منجیل رودبار موجب شد تا برخی از آن‌ها سرد و برخی چشمه‌های دیگر گرم شوند.

 سرعین دارای چشمه‌های مختلفی نظیر: چشمه آب گرم قره‌سو (عصاب)، چشمه آبگرم ساری سو، چشمه حرارتی عمومی، چشمه آبگرم بش باجیلار و... است. اجاره سوئیت در سرعین بهترین راه برای گردشگرانی است که تمایل دارند از گرمای شهر خود فرار کنند و به محیطی خنک و پر جاذبه سفر داشته باشند.

به‌یادماندنی‌ترین گردش در جاهای دیدنی تبریز با اجاره سوئیت

 تبریز، یکی از شهرهای بزرگ ایران است که در شمال غربی کشور قرار دارد. این شهر به دلیل قدمت طولانی خود، به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین شهرها، فرهنگ و تاریخ بسیار غنی را شامل می‌شود. باتوجه‌به جاذبه‌های فراوان تبریز که شامل: مناظر خیره‌کننده، غذاهای درجه یک و مراسم‌های متنوع است، اکثر گردشگران آن را به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد عالی برای سفرهای تابستانه خود انتخاب می‌کنند.

 گردش در جاهای دیدنی تبریز با اجاره سوئیت، بهترین خاطرات و لحظه‌ها را از سفر، برای شما به یادگار می‌گذارد. قیمت اجاره سوئیت در تبریز بر حسب امکانات، متراژ، نزدیکی به راه‌های ارتباطی و... محاسبه می‌گردد؛ اما قطعاً مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه برای اقامت است. در ادامه متن، شما را با 2 مورد از زیباترین بناهای تاریخی این شهر آشنا می‌کنیم:

02

 موزه قاجار (خانه امیرنظام)

 موزه قاجار که در عمارت قدیمی خیره‌کننده متعلق به امیرنظام گروسی قرار دارد، یکی از بهترین آثار میراثی تبریز به شمار می‌رود که قدمت آن به اواسط دوره قاجاریه می‌رسد. کاخ 1500 متر مربعی امیرنظام، در دو طبقه به سبک معماری درون‌گرا ساخته شده است. این موزه دارای تعدادی اتاق نمایش نظیر: اتاق‌هایی برای پول و سکه‌های دوران قاجار، ظروف، کاشی‌های رنگارنگ، تفنگ و سلاح، آلات موسیقی و غیره است.

 مسجد گوی (مسجد آبی)

 بر اساس نوشته‌ای که بر نمای مسجد حک شده است، تاریخچه مسجد کبود در امپراتوری ایران در سال 1465 آغاز شد. این مسجد، یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های تاریخی تبریز برای بازدید است. پس از تحسین ورودی بزرگ این مسجد، گردشگران به موزاییک شکسته با قطعات کاشی فیروزه‌ای گم شده توجه می‌کنند که ملتی را به تصویر می‌کشد. اگر دقت کنید، ممکن است خطوط پیچیده عربی را در این مسجد ببینید و بدانید که چرا کاشی‌کاری آن 25 سال طول کشیده است.

 لحظه‌هایی ناب با سفر به ارومیه و دیدن از مکان‌های تفریحی آن

 ارومیه، شهری بزرگ در شمال غربی ایران است که حدود 3000 سال قدمت دارد و به گفته برخی از مورخان، زادگاه دین زرتشتی شناخته می‌شود. ساکنان مهمان‌نواز و صمیمی این شهر، با گردشگران به مهربانی رفتار می‌کنند تا هرگز آن‌ها احساس دلتنگی نکنند. سفر به ارومیه و دیدن از مکان‌های تفریحی آن، سفری فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. در ادامه متن، شما را با مکان‌های تفریحی این شهر آشنا می‌کنیم:

03

 دریاچه ارومیه

بزرگ‌ترین دریاچه ایران و زیباترین جاذبه این شهر که بین دو استان آذربایجان غربی و شرقی مشترک است، دریاچه ارومیه نام دارد. آب این دریاچه به‌قدری شفاف است که همه چیز را مانند سایه‌ای از کره زمین، منعکس می‌کند.

 دریاچه مارمی

 حدود 45 کیلومتری غرب ارومیه و در کوهستان‌های این شهر، وقتی به مرز ایران و ترکیه می‌رسیم دریاچه‌ای طبیعی، بسیار زیبا و دیدنی به وسعت تقریبی 5 هکتار وجود دارد. این دریاچه، زیستگاه گونه‌های مختلف آبزیانی همچون ماهی قزل‌آلا و پرندگان مهاجری متنوع است که مکانی عالی، برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران و دوستداران طبیعت به شمار می‌رود.

اجاره سوئیت در ارومیه، بهترین راه برای اقامت و استراحت گردشگران در این شهر محسوب می‌شود. حال که با بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان آشنا شده‌اید، با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید آب‌وهوای خنک زمستانی را در دل گرمای تابستان تجربه کنید.