با شرایط مهاجرت به انگلیس آشنا شوید!

دلایل مختلفی برای مهاجرت به انگلیس وجود دارد، اما تقریبا همه این دلایل را می‌توان بر اساس 3 دسته تحصیل، کار و خانواده طبقه‌بندی کرد. انگلستان دارای اقتصادی قوی است که بسیاری از صنایع به‌خوبی تثبیت شده برای افرادی که به‌دنبال شغل هستند فرصت‌های بسیاری را فراهم آورده است. بسیاری از مردم به‌دنبال فرصت‌های شغلی و دستمزد بهتر به انگلستان مهاجرت می‌کنند؛ چرا که تقاضا برای حرفه‌شان در انگلستان بیشتر است.

همچنین انگلستان برای کسانی است که به‌دنبال تحصیلات عالی هستند، خانه برخی از برترین دانشگاه‌های جهان است. افرادی از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر به انگلستان مهاجرت می‌کنند. اگر شما هم به هر دلیلی قصد مهاجرت به انگلیس را دارید این مطلب می‌تواند با شیوه‌ها و شرایط مهاجرت به این کشور شما را بیشتر آشنا کند.

ویزای انگلستان چیست؟

ویزای انگلستان یک مهر در پاسپورت شما یا مدرکی است که توسط کنسولگری یا سفارت انگلستان در کشور شما صادر می‌شود. ویزای انگلستان به شما اجازه ورود به این کشور را می‌دهد. شما چه به‌طور موقت و چه دائم قصد سفر به این کشور را داشته باشید، ویزا بخش مهمی از روند مهاجرتتان خواهد بود. ویزای انگلستان را می‌توان برای اهداف مختلفی دریافت کرد و تعدادی از این موارد عبارتند از:

  • کسب‌وکار
  • تحصیلات
  • سفرهای کوتاه به انگلستان و گردشگری
  • پیوستن به اعضای خانواده
  • ترانزیت از طریق انگلستان
  • اقامت طولانی‌مدت

انواع ویزای انگلستان کدام‌اند؟

انواع مختلفی از ویزاهای انگلستان از کوتاه‌مدت تا بلندمدت وجود دارند و بهترین ویزا برای شما بستگی به این دارد که چرا می‌خواهید به انگلستان بیایید و چه مدت قصد ماندن دارید؟ ویزای کار، ویزای دانشجویی، ویزای خانوادگی، ویزای توریستی، ویزای تجاری و ویزای ترانزیت همگی از انواع ویزای انگلستان هستند. از بسیاری از ویزاهای انگلستان هم می‌توان برای دریافت مرخصی نامحدود استفاده کرد که گام مهمی در مسیر اخذ شهروندی انگلستان خواهد بود. از بهترین انواع ویزاهای انگلستان می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. ویزای تحصیلی انگلستان

انگلستان خانه برخی از موسسات آموزشی در سطح جهانی است که آن را به یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند. دانشجویان خارجی قبل از ورود به این کشور باید ویزایی دریافت کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در انگلستان تحصیل کنند. ویزاهای تحصیلی انگلستان عبارتند از:

  • ویزای دانشجویی
  • ویزای تحصیلی برای کودک
  • ویزا برای تحصیل زبان انگلیسی در انگلستان (ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت)
  1. ویزای توریستی و بازدیدکننده انگلستان

انگلستان یک مقصد گردشگری محبوب است. ویزاهای بازدیدکننده برای اقامت کوتاه‌مدت، بازدیدهای گردشگری و سایر اهداف مشابه ارائه می‌شوند. این نوع ویزا حق بازدید از کشور را به فرد اعطا می‌کند و آن‌ها به‌عنوان مجوز کار عمل نخواهند کرد. اگر شهروند غیر منطقه اقتصادی اروپا هستید و قصد دارید کمتر از 6 ماه در انگلستان بمانید، ویزای توریستی می‌تواند برای شما مناسب باشد. ویزای بازدیدکننده معمولی انگلستان را می‌توان برای موارد مختلفی مانند موارد زیر استفاده کرد:

  • بازدید از خانواده و دوستان
  • بازدید از انگلستان به‌عنوان توریست
  • دریافت مراقبت‌های پزشکی خصوصی
  • ازدواج در انگلستان
  • ثبت ازدواج خود در انگلستان
  • ویزای خانواده انگلستان

ویزای خانواده انگلستان به افرادی تعلق خواهد گرفت که اعضای خانواده آن‌ها در انگلستان کار و اقامت و قصد دارند بیشتر از 6 ماه به آن‌ها ملحق شوند. اگر می‌خواهید با همسر، فرزند، والدین یا خویشاوندان خود که می‌توانند به مدت طولانی از شما مراقبت کنند، زندگی کنید، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای خانوادگی انگلستان باشید.

شرایط مهاجرت به انگلستان

چگونه می‌توان با یافتن شغل مهاجرت به انگلیس را میسر کرد؟

برای مهاجرت به انگلستان می‌توانید برای ویزای کاری طولانی‌مدت با انجام مراحل زیر اقدام کنید:

  1. شغلی پیدا کنید

پیش‌از این‌که برای مهاجرت و به‌دنبال آن ویزای کاری اقدام کنید باید یک شغل یا پیشنهاد کاری در انگلستان داشته باشید.

  1. نوع ویزای صحیح را پیدا کنید

با توجه به مهارت‌های شما و نوع کاری که در انگلستان به‌دنبال آن هستید، گزینه‌های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد. بنابراین، شما باید همه گزینه‌های ویزا را بررسی کنید تا ویزایی که با شرایط شما مطابقت دارد را بیابید. تعدادی از رایج‌ترین انواع ویزای کار عبارتند از:

  • ویزای مبتکر یا ویزای کارآفرینی
  • ویزای کاری با مهارت بالا
  • ویزای ورزشکار بین‌المللی

پس‌از یافتن بهترین نوع ویزا قابل توجه است که مطمئن شوید نوع ویزای مورد نظر شما مسیری برای اقامت دائم خواهد داشت.

  1. برای اخذ ویزا اقدام کنید

هنگامی‌که بدانید برای چه نوع ویزایی قصد دارید، درخواست دهید باید مدارک خود را آماده کرده و درخواست ویزای خود را ارسال کنید. روند درخواست ویزا با توجه به نوع ویزا ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

  1. به انگلستان نقل مکان کنید

اگر درخواست شما موفقیت‌آمیز باشد، دفتر ویزا ایمیل یا نامه‌ای را حاوی تصمیم و جزئیات اتفاقات بعدی برای شما ارسال خواهد کرد. علاوه‌بر این، برچسبی روی پاسپورت خود دریافت خواهید کرد که جزئیات وضعیت مهاجرت شما مانند نوع ویزا، اعتبار ویزا و ... را نشان می‌دهد. پس‌از ورود به انگلستان باید مجوز اقامت بیومتریک خود (BRP) را از اداره پست دریافت کنید. شما می‌توانید از این مجوز به‌عنوان مدرک شناسایی و اثبات حق اقامت و کار در انگلستان استفاده کنید.

  1. یک مرخصی نامحدود (Indefinite leave to remain) دریافت کنید

پس‌از اینکه 5 سال با ویزای کاری خود در انگلستان زندگی کردید، می‌توانید مرخصی نامحدود خود را برای اقامت دائم دریافت کنید. مرخصی نامحدود یا همان ILR به شما این امکان را می‌دهد که بدون محدودیت در انگلستان زندگی کنید و سپس اگر واجد شرایط بودید، می‌توانید برای شهروندی درخواست دهید.

مهاجرت به انگلیس بدون شغل امکان‌پذیر است؟

اگر در زمینه خاصی استعداد زیادی دارید، فوق‌العاده ثروتمند هستید یا خانواده‌ای در انگلستان دارید، می‌توانید بدون شغل به انگلستان مهاجرت کنید. در غیر این صورت می‌توانید برای یکی از ویزاهای زیر اقدام کنید:

  1. ویزای اجداد انگلستان (UK Ancestry Visa)

اگر شرایط عمومی برای اخذ ویزا را داشته باشید، می‌توانید با اثبات اینکه یکی از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شما در بریتانیا، جزایر کانال (Channel Islands) یا جزیره من (Isle of Man) متولد شده‌اند برای این نوع ویزا درخواست دهید.

  1. ویزای ملی خارج از کشور (British National Overseas Visa)

اگر بتوانید ثابت کنید که با مستعمرات قبلی مشترک‌المنافع ارتباط دارید، ممکن است واجد شرایط دریافت این ویزا باشید.

  1. ویزای سرمایه‌گذاری

اگر حداقل 2 میلیون پوند برای سرمایه‌گذاری در انگلستان داشته باشید، می‌توانید این ویزا را دریافت کنید.

  1. ویزای استعدادهای جهانی

اگر دستاوردهای برجسته‌ای در زمینه‌های زیر دارید، می‌توانید برای این ویزا درخواست دهید:

  • دانشگاه یا پژوهشی
  • فرهنگ و هنر
  • تکنولوژی دیجیتالی
  1. ویزای تحصیلی

شما همچنین می‌توانید برای تحصیل به انگلستان مهاجرت کنید و مهاجرت تحصیلی بهترین روش خواهد بود، اما ویزای دانشجویی در بیشتر موارد کوتاه‌مدت است و به همین دلیل اگر به‌دنبال اقامت دائم هستید باید بعد از تحصیل به فکر یافتن شغل و تغییر نوع ویزای خود باشید.

  1. مهاجرت به انگلیس برای پیوستن به اعضای خانواده

اگر اعضای خانواده شما در انگلستان زندگی می‌کنند، می‌توانید برای پیوستن به آن‌ها به این کشور نقل مکان کنید. برای این منظور باید برای ویزای اعضای خانواده درخواست دهید که این نوع ویزاها از این قبیل هستند:

  • ویزای خانواده برای پیوستن به همسر
  • ویزای خانواده برای پیوستن به والدین
  • ویزای خانواده برای کودکان
  • ویزای خانواده برای بستگان نیازمند به مراقبت طولانی‌مدت

ویزای خانواده معمولا دو سال و نیم اعتبار خواهد داشت، اما با توجه به نوع ویزا اعتبار آن متغیر خواهد بود. به‌عنوان مثال، اگر برای پیوستن به نامزد به جای همسر درخواست دهید، می‌توانید تنها به مدت 6 ماه در انگلستان بمانید و پس‌ از آن باید ویزای خود را تمدید کنید.

بهترین روش مهاجرت به انگلیس

چه نکاتی را باید پیش ‌از حرکت به خاطر سپرد؟

قبل از برنامه‌ریزی برای مهاجرت به انگلیس باید این چند نکته ضروری را در نظر داشته باشید:

  • یافتن مسکن

درباره محل سکونت خود باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. اگر این توانایی را دارید، سعی کنید پیش‌از مهاجرت به انگلیس مسکنی تهیه کنید تا پس‌از ورود به انگلستان وقت خود را برای دیدن املاک تلف نکنید. همچنین اگر قصد دارید یک حساب بانکی در آن‌جا باز کنید، به آدرس خانه نیاز خواهید داشت.

  • بازکردن حساب بانکی

برای انجام بیشتر پرداخت‌ها در انگلستان باید حساب و کارت بانکی داشته باشید. برای افتتاح حساب بانکی باید آدرس معتبری داشته باشید، اما اگر شرایط این کار را ندارید، می‌توانید شرکت‌هایی را که این خدمات را ارائه می‌دهند، به کار بگیرید. برخی افراد هم آدرس دوستان یا اعضای خانواده خود که در انگلستان اقامت دارند را استفاده می‌کنند.

  • درخواست برای شماره بیمه ملی

شماره بیمه ملی (NINO) شما شماره حسابی است که سهم بیمه و مالیات پرداختی شما را ردیابی می‌کند. اگر BRP دارید، ممکن است، این شماره قبلا روی کارت شما مهر شده باشد، اما درصورتی‌که آن را نداشته باشید، باید برای این شماره درخواست دهید. به خاطر داشته باشید که فقط پس‌از مهاجرت به انگلیس می‌توانید برای NINO درخواست دهید.

آشنایی با شرایط مهاجرت به انگلیس چه لزومی دارد؟

وقتی به انگلیس مهاجرت می‌کنید با ده‌ها فرهنگ مختلف در این کشور روبه‌روخواهید شد. این یکی از واضح‌ترین دلایلی است که ثابت می‌کند برای اینکه پس‌از مهاجرت زندگی و ارتباطات بهتری داشته باشید باید از قبل با شرایط مهاجرت به انگلیس آشنا شوید. از مزیت‌های آشنایی با این شرایط و مهاجرت به انگلیس هم اخذ پاسپورت قدرتمند انگلستان است که با آن می‌توانید تقریبا به هرکجا سفر کنید. همه این موارد و بسیاری مزایای دیگر تنها درصورتی‌که به‌درستی درباره شرایط مهاجرت اطلاعات کسب کنید و موارد مختلف را بسنجید، میسر خواهند شد. مای آرمان در این مطلب سعی داشت شما را با این شرایط و گزینه‌های مختلف آن آشنا کند تا با بررسی آن‌ها بهترین روش برای مهاجرت به انگلستان که مناسب شما و متناسب با شرایط‌تان است را بیابید. برای کسب جدیدترین اطلاعات در این زمینه و هر موردی مرتبط با مهاجرت می‌توانید آدرس ایمیل خود را در صفحه myarman.com ثبت کنید تا از آخرین به‌روزرسانی‌ها مطلع شوید.