چگونه بسته بندی خود را به بسته بندی پایدارتر تبدیل کنیم؟

بسته‌بندی پایدارتر بسته‌بندی‌هایی است که کمترین تأثیر را بر محیط ‌زیست داشته باشند. پرداختن به مواد و استفاده برای دستیابی به بسته بندی پایدارتر بسیار مهم است. با انجام این کار، می توانید ضایعات و انتشار گازهای گلخانه ای را در کل چرخه عمر بسته بندی خود کاهش دهید و نه فقط در موارد مرتبط با مواد.

1.مواد را به حداقل برسانید.

یکی از بهترین و آسان ترین استراتژی ها بسته بندی پایداراستفاده کمتر از مواد است. این می تواند به معنای کاهش تعداد اقلام بسته بندی در یک بسته باشد یا می تواند به معنای استفاده از مواد نازک تر باشد. در هر صورت، بسته بندی کمتر به معنای مواد کمتر است. در طول چرخه عمر محصول، منابع کمتری برای تولید آن مواد استفاده می شود و فضای کمتری در هنگام حمل و نقل مورد نیاز است، که همه اینها به معنای ردپای کربن کمتر است.ما در چاپ آریس که تولید کننده سررسید و همچنین سررسید 1402 هستیم برای بسته بندی محصولات چاپی خود از کارتن لمینتی استفاده می کنیم.

 

رویکرد خود را در طراحی بسته بندی مرور کنید، این مزایا فقط برای سیاره که بر روی آن زندگی می کنیم نیست. بسته بندی کمتر همچنین به معنای هزینه های کمتری برای تجارت شما در زمینه مواد، حمل و نقل و ذخیره سازی است. با این حال، استفاده از مواد کمتر برای بسته بندی پایدارتر، با یک هشدار همراه است: انجام این کار نباید آن را زائد کند. اگر استفاده کمتر به این معنی است که بسته بندی شما آنطور که باید عمل نمی کند و نمی تواند محصول شما را به صورت ایمن تحویل دهد، می توانید شکستگی های بیشتری را در حمل و نقل مشاهده کنید و مرجوعی بیشتری را داشته باشید. به نوبه خود، این امر می تواند به زنجیره تامین شما فشار وارد کند و منجر به تولید مواد بیشتر شود که برای محیط زیست بیشتر زیان آور می شود.

2.بازیافت را آسان کنید.

بازیافت یکی از گزینه های پایان عمر بهتر و پایدارتر برای بسته بندی شما است. با این حال، شما باید این کار را برای کسانی که بازیافت را انجام می دهند آسان کنید. اغلب این مشتریان شما خواهند بود، اما آنها همچنان به شما نیاز دارند که ابتدا بسته بندی خود را قابل بازیافت کنید و دوم به آنها کمک کنید تا نحوه بازیافت را بیاموزند. حتی اگر بسته بندی شما از مواد 100% قابل بازیافت ساخته شده باشد، بدون اطلاعات روشن در مورد بهترین شیوه های پایان عمر، به احتمال زیاد آنطور که می خواهید بازیافت نمی شود. اگر این اتفاق بیفتد، آیا واقعا پایدارتر است؟

وقتی صحبت از خود بسته بندی می شود، سعی کنید تا حد امکان از یک نوع مواد بازیافتی و قابل بازیافت استفاده کنید. اگر ترکیبی از مواد قابل بازیافت و غیر قابل بازیافت وجود داشته باشد، بازیافت را بسیار دشوارتر می کند. برای مصرف کننده، بسیاری از مواد ممکن است گیج کننده باشد تا بدانند با چه کاری باید بکنند، و در نتیجه، ممکن است به سادگی همه چیز را در سطل زباله بیندازند. در مورد امکانات بازیافت، آنها باید قبل از اینکه بتوانند چیزی را بازیافت کنند، مواد را جدا کنند. اگر نتوانند چون مثلاً مواد بسته بندی کاملاً به هم چسبیده اند، نمی توانند و به مشکل می خورند و ممکن است پشیمان شوند .

اگر بسته بندی شما برای عملکرد یا ارائه تجربه مشتری مورد نظر شما به مواد مختلفی نیاز دارد، در نظر بگیرید که چگونه می توان آنها را بدون ایجاد مشکل در تقسیم، دسته بندی و دفع صحیح آنها برای دیگران یکپارچه کرد. وقتی نوبت به کمک به مشتریان در یادگیری نحوه بازیافت می رسد، وضوح همه چیز است. نمادهای بازیافت مفید هستند، اما نباید تنها اطلاعات روی بسته بندی شما باشند. متأسفانه، صدها نماد بازیافت وجود دارد ، و در نتیجه، اکثر مصرف کنندگان نمی دانند نماد به چه معناست. در یک مطالعه، تنها 44 درصد از پاسخ دهندگان به درستی نماد جهانی بازیافت را شناسایی کردند .

آنچه نمادها باید با آنها جفت شوند اطلاعات اضافی است که به وضوح توضیح می دهد که چه موادی در بسته بندی هستند و دستورالعمل هایی در مورد اینکه با آنها چه باید کرد. اطلاعات اساسی مسلماً مهم‌ترین است، زیرا مصرف‌کنندگان، صرف نظر از اینکه در کجای جهان هستند، می‌توانند دریابید که با یک ماده خاص در یک منطقه خاص چه کاری انجام دهند. و این شانس بازیافت شدن بسته بندی شما یا حداقل دفع صحیح بسته بندی را به حداکثر می رساند. در مورد دستورالعمل ها، آنها باید دقیقاً همینطور باشند. هر چیزی خیلی خاص در همه جا دقیق نخواهد بود (مخصوصاً اگر در سطح بین المللی حمل کنید) و اطلاعات بازیافت نادرست می تواند منجر به ارسال بسته بندی های بیشتری به محل دفن زباله شود.

51

3.برای بازده بهینه سازی کنید.

ممکن است فکر کنید بازده تنها بخشی از تجارت است، اما آنها همچنین فرصتی برای دستیابی به چیزهای بیشتر هستند بسته بندی پایدار و با بازگرداندن  25 درصد از اقلام خریداری شده آنلاین توسط مشتریان، این فرصتی است که باید از آن استفاده کنید. اگر بسته بندی شما فقط برای دسترسی به مشتری طراحی شده است، ممکن است زمانی که آنها جعبه را باز کنند، کاربرد آن به پایان برسد. اگر مشتری محصول شما را دوست داشته باشد، اشکالی ندارد آنها می توانند بسته بندی را بازیافت یا دوباره استفاده کنند. اما اگر آنها بخواهند محصول را برگردانند و مجبور شدند جعبه شما را پاره کنند زیرا باز کردن آن مشکل بود، این یک مشکل است. اکنون، جعبه شما برای بازگرداندن محصول مناسب نیست و ممکن است مشتری برای بازگرداندن آن به بسته بندی بیشتری نیاز داشته باشد. در حالی که بسته‌بندی‌هایی که برای سفر برگشت پیدا می‌کنند ممکن است کاملاً متعلق به شما نباشد، اثرات ضربه‌ای مانند این تلاش شما را برای ایجاد بسته‌بندی پایدارتر محدود می‌کند. علاوه بر این، ممکن است یک مشتری مجبور شود بسته بندی جدید را بخرد که برای او و وفاداری مشتری شما هزینه دارد. برای جلوگیری از این امر، باز کردن بسته بندی خود را با نمادهای ساده و آموزشی، نوارهای پارگی یا خطوط سوراخ دار برای مشتریان آسان کنید. و برای اینکه سفر را تا حد امکان بدون درز انجام دهید، به اضافه کردن اطلاعات بازگشت (از طریق کد QR یا روی بسته بندی) و نوارهای چسب دوتایی فکر کنید. هدف گسترش استفاده از بسته بندی، جلوگیری از مواد غیر ضروری و ارائه خدمات استثنایی به مشتریان است.