شرایط باورنکردنی مهاجرت کاری به کانادا 2022

اخذ ویزای کاری کانادا از روش های متداول مهاجرت به این کشور است. جالب است بدانید که در سال 2021، کانادا به بیش از 400000 متقاضی خارج از کشور این نوع مجوز را اعطا کرد و در 2 سال آتی نیز برنامه جذب 420 – 450 هزار متخصص را دارد. این یک فرصت بزرگ برای کارگران و متخصصین خارجی است که به دنبال ایجاد یک زندگی بهتر در کشور کانادا هستند.

منظور از ویزای کاری کانادا چیست؟

کار در کانادا و اخذ ویزای کاری کانادا از جمله متداول ترین روش های مهاجرتی به این کشور است که از طریق یکی از بهترین  و مهم ترین ویزاهای این کشور اجرا می شود. ویزا مجوزی است که از طریق آن می توانید به کشورهای دیگر برای یک دوره کوتاه یا بلند مدت مهاجرت کنید. معمولا انواع مختلفی از ویزا ها وجود دارند که روش های بسیاری را در وضعیت های گوناگون به شما ارائه می کنند. یکی از آنها ویزای کاری است.

اخذ ویزای کاری کانادا یعنی اقدام نمودن برای دریافت یک ویزا با شرایطی که شما برای مشغول شدن به یک کار خاص در این کشور در یک بازه زمانی تعیین شده انجام می دهید. این نوع ویزا به طور معمول برای کارگران با تخصص خاص ارائه می شود تا فعالیت های صنعتی و حرفه ای در مشاغل مختلف این کشور پیش برود. در همین راستا، دولت هر ساله برنامه های مختلفی را برای آن تدارک می بینید که متقاضیان می تواند از طریق آنها اقدام نمایند. در ادامه این مقاله بیشتر راجع به راه های اخذ ویزای کاری کانادا خواهیم پرداخت.

انواع روش های اخذ ویزای کاری کانادا

مهم ترین روش های اخذ ویزای کاری کانادا شامل موارد زیر هستند که عبارتند از:

  • برنامه مهاجرت فدرال: در این برنامه شما می توانید به عنوان یک متقاضی از طریق برنامه های اسکیل ورکر یا از طریق برنامه های اسکیل ترید، اقدام نمایید. این برنامه ها از طریق یک سیستم امتیازدهی به نام "اکسپرس اینتری" انجام می شود.
  • برنامه مهاجرت استانی یا PNP: ایالت های مختلف کانادا اختیارات متفاوتی دارند که از سوی دولت به آنها اعطا شده است. یکی از نمونه های آن، جذب افراد خارجی برای سرمایه گذاری، کار و غیره است. مانند روش قبل، برنامه های استانی مجموعه ای از فعالیت های شغلی را در یک سیستم امتیازدهی ارائه می کنند.
  • جاب آفر کانادا (Job Offer): اگر دارای جاب آفر کانادا تضمینی هستید، امکان پذیرش و اخذ ویزای کاری کانادا برای شما بسیار بالا است. در این حالت یک کارفرمای خارجی مورد تایید می تواند برای شما اقدام به ارسال دعوت نامه کاری کند. پیشنهاد می شود در صورتی می خواهید از این روش برای مهاجرت کاری استفاده کنید، جاب آفر کارفرما را در سیستم اکسپرس اینتری نیز ثبت نمایید. چرا که می تواند امتیاز شما را در این سیستم به خوبی افزایش دهد تا شانس قبولی شما افزایش یابد.
  • همچنین از دیگر روش های مهم مهاجرت کاری به کانادا می توان به ویزای کار بعد از تحصیل (PGWP)، ویزای خود اشتغالی و نیز برنامه انتقال درون شرکتی یا ICT اشاره کرد.

گرفتن مجوز کار کانادا برای کسانی که در خود این کشور به عنوان فارغ التحصیل هستند، تاجر و یا کارگر موقت می باشند نیز میسر است. در این حالت شما راحت تر می توانید برای دریافت آن اقدام کنید.

شرایط باورنکردنی مهاجرت کاری به کانادا 2022

شرایط اخذ ویزای کاری کانادا

در مورد شرایط ویزای کار کانادا، برخی پارامترها وجود دارند که از ریجکت شدن درخواست ویزای شما جلوگیری می کند. از جمله:

  • متقاضیان باید مدارک مورد نیاز برای شایستگی آنها در شغل مورد نظر را با ترجمه انگلیسی به سفارت و یا به صورت آنلاین ارائه نمایند.
  • شما باید برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده تان در کانادا، مدارک مالی مناسبی را ارائه نمایید.
  • شما نباید در سابقه زندگی خود، فعالیت های مجرمانه ای را داشته و به همین جهت ممکن است نیاز به گواهی سابقه از پلیس نیز داشته باشید.
  • باید از سلامت خوبی برخوردار باشند و در صورت نیاز معاینه پزشکی انجام دهند.
  • باید آماده ارائه هرگونه مدرکی باشند که افسران برای واجد شرایط بودن ورود آنها به کانادا درخواست می کنند.
  • شما باید برخی دیگر از شایستگی ها و شرایط را از جمله مهارت های زبانی نیز داشته باشید.
  • افراد قبول شده باید برای تایید داده های بیومتریک و بیمه نیز اقدام کنند.
  • متقاضیان همچنین باید بتوانند مقامات مهاجرت را متقاعد کنند که پس از پایان کار خود به کشور باز خواهند گشت.
  • تایید شرایط ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان و توانایی تکلم امکان پذیر نمی باشد.
  • کسانی که ویزاهایی از جمله مجوز کار موقت برای همسران، مجوز کار Post-Graduation، مجوز اقامت موقت، مجوز برنامه جهانی جوانان، مجوز مهاجرتی آتلانتیک pilot برای همسر، مجوز کار باز Bridging دارند، می توانند برای درخواست مجوز open work ثبت نام کنند. مزیت این نوع ویزا آن است که می توانید برای هر کارفرمایی کار کنید.

همچنین شما باید برخی از مدارک زیر را نیز تهیه کنید:

  • پاسپورت معتبر که باید حداقل به مدت 6 ماه از زمانی که وارد خاک کانادا می شوید، اعتبار داشته باشد.
  • دو عکس جدید به ابعادی که برای پاسپورت درخواست داده اید.
  • گواهی صلاحیت تحصیلی.
  • مدارک اثبات کننده صلاحیت های شما در بخش هایی مانند حرفه، زبان و غیره.
  • مدرکی مانند گردش حساب های شما در بانک و یا گواهی هایی از موسسات مالی برای تمکن مالی.
  • معاینه پزشکی جهت اطمینان از اینکه شما سالم هستید و پس از ورود به کانادا نیز مشکلی ندارید.
  • هزینه درخواست برای درخواست ویزا و اقامت کاری کانادا.

در انتها توجه کنید که شرایط مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کاری کانادا برحسب روشی که آن را در پی می گیرید، متفاوت است.

شرایط باورنکردنی مهاجرت کاری به کانادا 2022

هزینه اخذ ویزای کاری کانادا

 برای اخذ ویزای کاری کانادا، لازم است مخارج لازم برای برخی از هزینه ها را داشته باشید .هزینه تمکن مالی یکی از مهم ترین موارد این بخش است که شامل هزینه یک سال زندگی شما یا خانواده تان می شود. در حالت کلی باید در حدود 10-12 هزار دلار ارائه شود. این مبلغ با توجه به اینکه آیا شما در کانادا حامی دارید و یا شغلی که بتوانید از آن کسب درآمد کنید، کمتر هم می شود. موارد دیگر از هزینه های اخذ ویزای کاری کانادا، مخارج تغذیه و مسکن است. این 2 مورد بر روی هم رفته حداقل 2 هزار و حداکثر 3 هزار دلار در سال برای یک فرد خواهد بود. همچنین ممکن است در طول این پروسه، نیاز به برخی هزینه های جانبی نیز داشته باشید. از جمله مخارج درخواست ویزا، وقت سفارت، هزینه دکتر، ترجمه مدارک، هزینه مدرک زبان، گذراندن دوره های خاص و هزینه های مربوط به وکیل.

چگونه برای ویزای کار کانادا اقدام کنیم؟

در مورد اینکه چگونه ویزای کار کانادا بگیریم، بایستی برحسب انواع روش های اخذ ویزای کاری کانادا، پروسه متفاوتی را طی کنید. متداول ترین روش آن است که افراد تنها پس از دریافت پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری از یک کارفرمای کانادایی، می توانند برای ویزای کار اقدام کنند. در این حالت، کارفرمای خارجی ملزم است تا برای دعوت یک کارگر خارجی، از بخش هایی مانند ESDC (اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا) مجوز های لازم را تهیه کند که یکی از این موارد LMIA (ارزیابی تاثیر بازار کار) است.

در این سو شما برای اخذ ویزای کاری کانادا بسته به اینکه در خارج یا داخل کانادا قرار دارید، اقداماتی را انجام دهید. صدور ویزای کاری کانادا در صورت موفقیت آمیز بودن آن، در حدود 3 – 6 ماه بعد از درخواست صادر می شود. شما می توانید برای درخواست ویزای خود، از خدمات موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجو آتیه آفرینان ایرانیان استفاده کنید.