نحوه پاک کردن لکه آب قند خشک شده روی فرش

فرقی نمی کند که آب قند را برای دل درد نوزادتان درست کرده اید و یا یکی از اطرافیانتان که ضعف کرده است. بهرحال ریختن آب قند روی فرش می تواند شما را نگران کند. این در حالی است که گاهی اوقات حتی پس از ریختن آب قند روی فرش نیز متوجه این موضوع نمی شویم و بعدا با دیدن فرش کثیف شده مضطرب می شویم.

لکه آب قند خشک شده روی فرش اگرچه چون خشک شده، دیگر خاصیت چسبندگی زیادی ندارد اما حتما فرش شما را نیز خشک کرده و حالت بدی به الیاف آن داده است.

پس اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده اید و نمی دانید چه کنید، این مقاله ما را دنبال کنید تا به شما بگوییم با چند روش ساده چگونه لکه آب قند خشک شده را از روی فرش پاک کنید.

1.لکه را در اسرع وقت تمیز کنید

 هر چه بیشتر پاک کردن لکه را به تعویق بیندازید، از بین بردن آن سخت تر می شود و ممکن است با یک لکه دائمی مواجه شوید.

پس هر چه سریع تر وسایل مورد نیاز برای پاک کردن لکه آب قند خشک شده روی فرش را جمع آوری کنید و کودکان و احیانا اگر حیوان خانگی دارید را از محل دور کنید.

در صورتی که نمی خواهید سلامت فرش خود را با تمیز کردن در خانه، به خطر بیندازید، می توانید از خدمات قالیشویی جمهوری استفاده کنید.

2.تا جایی که ممکن است مواد ریخته شده را بردارید

ابتدا سعی کنید با کناره های یک کاردک یا قاشق، مواد خشک شده را به آرامی از روی فرش بخراشید. دقت کنید که محل را مالش ندهید و پس از هر بار خراشیدن مواد از روی فرش، خرده های جدا شده را بردارید تا دوباره حل نشده و وارد الیاف فرش نشود.

توجه داشته باشید که انجام دادن این مرحله نیاز به صبر و حوصله دارد تا الیاف فرش آسیب نبینند.

3.مواد را احیا کنید

 برای انجام دادن این مرحله، شما نیاز به کمی رطوبت دارید. برای این کار یک بطری اسپری بردارید و داخل آن را با آب تمیز پر کنید. سپس مقدار کمی آب روی محل موردنظر اسپری کنید و چند دقیقه صبر کنید تا لکه مجددا احیا شود. پس از اینکه لکه دوباره تازه شد، یک پارچه سفید و تمیز بردارید و تا حد ممکن فرش را تمیز کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که دیگر مایعی جذب نشود.

4.با آب و مایع ظرفشویی ترکیب تمیزکننده بسازید

چون ماده شیرین ریخته شده روی فرش شما شفاف است، پس تنها چیزی که برای تمیز کردن این محلول قندی فرش خود نیاز دارید، آب و مایع ظرفشویی است. یک بطری اسپری را با آب گرم و چند قطره مایع ظرفشویی پر کنید. این مخلوط را روی محل کثیف شده فرش، اسپری کنید تا کاملاً پوشانده شود، دقت کنید که فرش را خیس نکنید و فقط به قدری محلول روی فرش بریزید که لکه را بپوشاند. سپس به کمک یک دستمال، مایع ریخته شده و آب قند حل شده در آن را پاک کنید.

این مرحله را می توانید تا تمیز شدن کامل لکه آب قند خشک شده بر روی فرش تکرار کنید و یا بدون زحمت، فرش خود را به قالیشویی آپادانا  بسپارید.

نحوه پاک کردن لکه آب قند خشک شده روی فرش

5.اگر ماده دیگری نیز داخل شربت قند خود ریخته بودید، از سرکه یا نوشابه استفاده کنید

اگر علاوه بر قند، داخل آب قند خود، ترکیب رنگی دیگری نیز ریخته بودید، پس از انجام مراحل گفته شده، مهم است که محل لکه را با یک لکه بر فرش تمیز کنید. اگر لکه بر در دسترس ندارید نیز می توانید از سرکه یا نوشابه برای تمیز کردن لکه آب قند رنگی روی فرش استفاده کنید.

 پس از اینکه نوشابه یا سرکه را به مقدار بسیار کمی روی فرش اسپری کردید، اجازه دهید ماده به مدت 10 دقیقه روی لکه خشک شده آب قند خیس بخورد و سپس با یک دستمال، آن را تمیز و خشک کنید.

6.محل لک شده را شستشو دهید

در مرحله بعدی باید تا جایی که ممکن است، به کمک آب شفاف و تمیز، لکه را تمیز کنید. آب خالی باعث می شود تا باقی مانده مواد در آن حل شده و از فرش خارج شود. چرا که باقی ماندن این مواد در الیاف فرش شما می تواند باعث کپک زدن یا پوسیدگی آن شود.

7.پس از تمیز کردن، خشک کنید

برای اطمینان از خشک شدن کامل فرش، ابتدا با یک حوله، تا جایی که ممکن است آب اضافی را از فرش خارج کنید. سپس یک دسته ضخیم از دستمال کاغذی حوله ای بردارید و روی لکه قرار دهید و با استفاده از تمام وزن خود، روی آن ها قدم بردارید. سپس دستمال ها را از روی لکه بردارید و یک پنکه را طوری رو به فرش بگذارید که برای چند ساعت به نقطه خیس باد بخورد. تا خشک شدن کامل فرش، از راه رفتن روی آن خودداری کنید.

8.آیا لکه پاک شده است؟

پس از خشک شدن کامل لکه، نقطه را با دست مالش دهید تا ببینید آیا اثری از چسبندگی روی فرش باقی مانده است یا خیر.

اگر هنوز با دست کشیدن به الیاف، حس چسبندگی دارید، مراحل بالا را تکرار کنید یا از خدمات قالیشویی در تهران استفاده کنید.

شستشوی لکه های خشک شده به فرش

شستشوی فرش یکی از روش های معمول برای از بین بردن انواع لکه های فرش است. پس اگر از جنس الیاف فرش های خود اطمینان ندارید، بهتر است از خدمات قالیشویی در جمهوری استفاده نمایید.

با استفاده از خدمات قالیشویی محدوده آپادانا می توانید بدون نیاز به مواد و وسایل خاصی، در هر ساعتی از شبانه روز، فرش های تان را به نزدیک ترین قالیشویی به خود بسپارید.

نحوه پاک کردن لکه آب قند خشک شده روی فرش

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با پرسنل حرفه ای، به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل هفته و سال، خدمات خود را به تمام مناطق تهران ارائه می دهد. ما با دارا بودن شعبات مختلف در جای جای تهران، می توانیم خدمات ارزشمند خود را با ضمانت نامه معتبر به شما ارائه نماییم.