تحصیل در کانادا بهتر است یا ایتالیا؟

تحصیل در کانادا و تحصیل در ایتالیا در این مقاله بررسی شده است؛ دو کشوری که می تواند برای کسانی که تصمیم به مهاجرت دارند،  جز کشورهای مقصد قرار گیرد. کشور کانادا، یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی به دلیل تمرکز بالای دانشگاه های با کیفیت و تاکید بر جذب دانشجویان بین المللی می باشد. کشور کانادا دارای دانشگاه های زیادی می باشد که جزء 100 دانشگاه برتر دنیا است. کشور ایتالیا نیز مراکز و دانشگاه های بسیاری را در خود جای داده که از نظر جهانی دارای اعتبار می باشند. بسیاری از دانشگاه های کشور ایتالیا از قدمت بالایی برخوردارند. تحصیل در هر دوی این کشورها به زبان انگلیسی امکان پذیر است. برای اینکه بدانید تحصیل در کانادا بهتر است یا ایتالیا شما را به خواندن ادامه ی این مقاله دعوت می نماییم. در ادامه با بررسی بیشتر می توانید بین این دو کشور، مقصد خود را انتخاب نمایید.

شرایط تحصیل در کانادا برای ایرانیان

با توجه به اینکه در کشور کانادا دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد و این دانشگاه ها از اعتبار علمی جهانی برخوردارند؛ دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل به کانادا مهاجرت می کنند. همین طور کانادایی‌ها از دانشجویان بین‌المللی، بسیار استقبال کرده و سرمایه‌گذاری زیادی برای اطمینان از ایمن بودن رفتار منصفانه با دانشجویان و لذت بردن از اقامت خود در این کشور انجام می دهند. در واقع تحصیل در یکی از پرقدرت ترین اقتصادهای جهان در حالی که از استانداردهای زندگی بالا و محیط تحصیلی انعطاف پذیری برخوردار است، برای بسیاری از ایرانیان می تواند هدف قرار بگیرد. فراگیران ایرانی که تمایل به تحصیل در کشور کانادا دارند، باید در ابتدا از دانشگاه یا مدرسه یا مرکز علمی مورد نظر خود پذیرش اخذ کنند، سپس بر اساس پذیرشی که دریافت نمودند بتوانند ویزای تحصیلی کانادا را دریافت نمایند. دانش پذیران ایرانی باید بدانند که برای مهاجرت تحصیلی خود باید به شرایط مرکز علمی مورد نظر، توجه نمایند و در صورت داشتن شرایط لازم برای اخذ پذیرش اقدام نمایند و پس از اخذ پذیرش باید در صورت داشتن شرایط به اخذ ویزا بپردازند. افراد باید بدانند امکان دارد شرایط اخذ ویزا با شرایط پذیرش تحصیلی متفاوت باشد. عموماً تحصیل برای ایرانیانی که دارای گپ تحصیلی بالایی هستند و در محدوده سنی مورد نظر قرار ندارند، کمی دشوار است. به طور کلی می‌توان گفت؛ تحصیل برای ایرانیان در صورت دارا بودن مدرک زبان انگلیسی با نمره آیتلس حداقل 6 و همینطور شرایط سنی تا ۲۳ سال برای مقطع لیسانس و تا ۳۲ سال برای مقطع فوق لیسانس و نداشتن گپ تحصیلی بیش از ۳ تا ۵ سال بسیار مهم است. افراد برای تحصیل در مقطع لیسانس باید دارای مدرک پیش دانشگاهی باشند.

شرایط گرفتن پذیرش تحصیلی از ایتالیا

برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا باید فرد در ابتدا از دانشگاه یا مدرسه یا مرکز علمی مورد نظر خود پذیرش تحصیلی اخذ نماید. در این کشور، دانشجو می تواند تحصیل به زبان ایتالیایی یا زبان انگلیسی را انتخاب نماید. تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا به زبان ایتالیایی است و تحصیل به زبان ایتالیایی باتوجه به تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار ارزان تر خواهد بود. برای تحصیل به زبان انگلیسی ارائه مدرک زبان بسیار مهم است و حداقل مدرک زبان مورد نیاز آیتلس 6 خواهد بود. برای تحصیل در دانشگاه های دولتی شرایط سنی فرد حائز اهمیت خواهد بود و همین طور نداشتن گپ تحصیلی بیشتر از ۵ سال نیز بسیار مهم است. پذیرش در دانشگاه این کشور از ماه سپتامبر تا ماه ژوئن خواهد بود. عموماً فرد باید برای تحصیل در دانشگاه های این کشور آزمون دهد و پس از قبولی در آزمون مربوطه می تواند وارد مقطع تحصیلی مورد نظر گردد. برای کسب اطلاعات کامل به مرجع تحصیل در ایتالیا در لینک زیر مراجعه کنید:

https://malekpourmie.net/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D8%A7%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7/

مقایسه هزینه های تحصیل در کانادا و ایتالیا

یکی از مهمترین مقوله ها برای انتخاب بین دو کشور برای تحصیل، بررسی هزینه های تحصیل می باشد. هزینه های تحصیل شامل هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه خواهد بود. افرادی که می خواهند بین کشور کانادا و ایتالیا کشور مورد نظر خود را انتخاب نمایند؛ در ابتدا باید به بررسی هزینه ها بپردازند. هزینه های زندگی در یک کشور شامل هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن، هزینه خوراک و پوشاک و بیمه فرد می‌شود که باید دقیق بررسی گردد، زیرا می تواند تاثیر فراوانی بر روی مهاجرت فرد بگذارد. در مورد هزینه زندگی دانشجویی در کانادا و ایتالیا و شهریه دانشگاه های این دو کشور صحبت خواهیم نمود.

— هزینه زندگی دانشجویی در کانادا و ایتالیا

در مورد مقایسه هزینه زندگی دانشجویی در کانادا و ایتالیا باید عنوان نمود که هزینه زندگی در این دو کشور به نسبت سایر کشورهای جهان معقول و مورد قبول می باشد. البته هزینه زندگی تا حد زیادی به کیفیت زندگی هر فرد مربوط است. هزینه زندگی در کشور کانادا برای یک فرد دانشجو می‌تواند بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در ماه رقم بخورد. البته باید گفت این هزینه بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره مسکن است. هزینه یک فرد دانشجو در کشور ایتالیا بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو می تواند متغیر باشد. این هزینه نیز بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره مسکن است. دانشجویان برای مسکن اگر به مرکز شهر یا شهرهای بزرگ رجوع نمایند، قاعدتاً هزینه بالاتری نیز باید پرداخت کنند.

— شهریه دانشگاه های کانادا و ایتالیا

تحصیل در کشور کانادا و در کشور ایتالیا می تواند در دانشگاه‌های دولتی و در دانشگاه های خصوصی انجام پذیرد. شهریه دانشگاه های ایتالیا نسبت به دانشگاه های کانادا بسیار پایین تر خواهد بود. به خصوص اگر تحصیل فرد در دانشگاه دولتی انجام پذیرد. دانشجویانی که در دانشگاه دولتی تحصیل می نمایند هزینه تحصیل بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در سال را تقبل می نمایند و اگر تحصیل در دانشگاههای خصوصی انجام بپذیرد، حداکثر تا ۱۸ هزار یورو می‌انجامد. در صورتی که تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا هزینه های حداقل ۲۰ تا ۳۰ هزار دلاری را در سال در پی خواهد داشت. البته باید گفت هزینه تحصیل در دانشگاه های مختلف می تواند متغیر باشد.

تحصیل رایگان در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی می باشد که درهای دانشگاه های خود را بر روی انواع مختلف قشرهای دانشجویان باز گذاشته است. به عبارتی باید گفت افرادی که از وضعیت مالی خوبی نیز برخوردار نیستند امکان تحصیل در ایتالیا را خواهند داشت. تحصیل رایگان در ایتالیا می تواند با استفاده از انواع بورسیه ها امکان پذیر شود. علاوه بر این امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا، شرایط تحصیل ارزان را در این کشور برای افراد مختلف فراهم نموده است. بورسیه های تحصیلی در ایتالیا، اعم از بورسیه های استاانی، بورسیه هایی که دولت ایتالیا برای دانشجویان در نظر گرفته است و بورسیه های دانشگاهی است. دانشجویان برای برخورداری از این بورسیه ها باید دارای شرایط عالی تحصیلی باشند و یا از نظر مالی در مضیقه قرار گرفته باشد.

شرایط دریافت پاسپورت کانادا پس از تحصیل

دانشجویانی که در کشور کانادا تحصیل نموده اند می توانند در این کشور پس از تحصیل خود به مدت سه سال اقامت داشته باشند و بتوانند در مدت سه سال به جستجوی کار بپردازد و شغل مورد نظر خود را انتخاب نمایند. اگر فرد در شغل مورد نظر، به مدت دو سال از پنج سال؛ بیمه و مالیات پرداخت نمایند و اقامت داشته باشند می توانند اقامت دائم اخذ نموده و در صورت اینکه 3 سال از 5 سال اقامت دائم داشته و در این کشور سکونت داشته باشند، می توانند پاسپورت کشور کانادا را اخذ کنند. اقامت پس از تحصیل فرد، به مدت اقامت تحصیل مربوط خواهد بود. باید این مورد را نیز اضافه نمود که افرادی که دوره تحصیل آنها کمتر از ۶ ماه می باشند اجازه اقامت پس از تحصیل در کشور کانادا را نخواهند داشت و همینطور دانشجویانی که از مراکز علمی تایید نشده فارغ التحصیل شدند این امکان را نخواهند داشت.

شرایط دریافت پاسپورت ایتالیا پس از تحصیل

دانشجویانی که در کشور ایتالیا تحصیل نموده اند، می توانند در صورت داشتن شرایط لازم، 6 تا 12 ماه در خاک کشور ایتالیا اقامت داشته باشند و به جستجوی کار بپردازند. فرد پس از ۵ سال کار کردن در کشور ایتالیا و پرداخت بیمه و مالیات در این کشور می تواند درخواست اقامت دائم دهد. افراد می‌توانند پس از ۱۰ سال زندگی در خاک کشور ایتالیا اقامت، شهروندی ایتالیا را بدست آورند.