کاربرد درب اتوماتیک سکشنال

در سال‌های اخیر نوعی از پنجره و درب اتوماتیک طراحی و ساخته شده که علاوه بر کارکرد آسان و سرعت بالایی که دارد، امنیت و ایمنی بیشتری را برای خانه و محیط کار شما فراهم می‌آورد. درب‌های اتوماتیک انواع مختلفی دارند که یک نمونه از آن‌ها درب اتوماتیک سکشنال و یا زیر سقفی است. ما در این مطلب سعی داریم درباره ساختار درب اتوماتیک توضیحات بیشتری را ارائه کرده و مزایای استفاده از انواع مختلف آن‌ را با شما در میان بگذاریم. در انتها نیز یکی از مجموعه‌هایی که در زمینه طراحی و تولید انواع درب های اتوماتیک فعالیت دارید را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید متناسب با نوع مکان و نیازی که دارید بهترین و کاربردی‌ترین نوع درب اتوماتیک را سفارش دهید.

درب اتوماتیک چه نوع دربی است؟

انسان از آغاز خلقت تاکنون سعی داشته همواره شرایطی را مهیا کند تا بتواند کارهای مختلف را به سادگی و با سرعت بالایی انجام دهد به گونه‌ای که امنیت خود را نیز تأمین نماید. بنابراین همیشه تلاش داشته وسایل کاربردی مختلفی را طراحی و تولید نماید. درب اتوماتیک یکی از اختیارات بشر است که سال‌ها برای فروشگاه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گرفت و در سال‌های اخیر استفاده از آن‌ها در مدل‌های مختلف برای درب فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و همچنین محیط‌های اداری و خانگی بخصوص درب پارکینگ معمول شده است. درب‌های اتوماتیک به این دلیل که علاوه بر زیبایی، کاربرد ساده‌‌ای دارند و امنیت کاربر را تضمین می‌کنند، مورد استقبال بسیار زیادی واقع شده‌اند.

عملکرد درب اتوماتیک به چه صورت است؟

مهمترین ویژگی درب اتوماتیک آن است که برای باز و بسته شدن نیازز به دخالت دست ندارد و به طور خودکار هنگامی که فرد جلوی درب قرار می‌گیرد باز و بسته می‌شود. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای اغلب به این صورت عمل می‌کنند و سنسورهای حرکتی و چشمی کمک می‌کند تا حضور فرد تشخیص داده شده و درب باز شود.

اما نوع دیگری از درب اتوماتیک وجود دارد که برای باز و بسته شدن نیاز به ریموت کنترل دارد و کاربر می‌تواند با فشردن یک دکمه دستور باز و بسته شدن آن را صادر نماید. درب‌های اتوماتیک انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • درب اتوماتیک شیشه ای

این نوع درب همان طور که از نامشان مشخص است از جنس شیشه تولید می‌شوند و عامل بازکننده آن چشمی و حسگرهایی است که در قسمت بالای آن تعبیه می‌شود. این نوع درب‌ها را می‌توان برای مکان‌های پر تردد و مکان‌هایی که لازم است از فضای آن استفاده بیشتری شود، به کار برد. این نوع درب به سه حالت ریلی، تلسکوپی و کشویی طراحی و نصب می‌شوند.

  • درب اتوماتیک پارکینگ

این نوع درب اتوماتیک بیشتر برای پارکینگ‌های خانگی و یا پارکینگ فروشگاه‌ها و مراکز تجاری بزرگ مناسب می‌باشد و به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شود که می‌توان با استفاده از یک ریموت کنترل اقدام به باز و بسته کردن آن کرد. این نوع درب اتوماتیک عموما به صورت کرکره‌ای و در رنگ‌‎های مختلف تولید می‌شوند. درب اتوماتیک سکشنال نیز یکی از نمونه‌های درب اتوماتیک پارکینگ می‌باشد که در ادامه به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت. چنانچه از این درب‌ها برای پارکینگ‌های خانگی استفاده شود موتور مکانیکی روی آن نصب می‌شود و اگر قرار باشد برای مکان‌های پر تردد طراحی و ساخته شود، موتور گیربکسی، کاربرد بهتری برای آن خواهد داشت.

  • درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک کشویی یا جک ریلی دارای طراحی یک تکه هستند و روی ریلی که در پایین درب قرار می‌گیرد به سمت چپ و یا راست حرکت می‌کنند. درب اتوماتیک شیشه‌ای نوعی از درب کشویی به شمار می‌آید.

  • درب اتوماتیک نیم گرد

طراحی این نوع درب اتوماتیک متفاوت‌تر است و شیشه‌ای که برای آن‌ها طراحی می‌شود حالتی نیم گرد دارد و بیشتر برای استفاده در هتل‌ها و فروشگاه‌های لوکس مناسب می‌باشد.

درب اتوماتیک سکشنال چه نوع دربی است؟

پیشتر اشاره کردیم که درب اتوماتیک سکشنال یکی از انواع درب های اتوماتیک است که به آن درب زیر سقفی هم گفته می شود. این نوع درب که برای پارکینگ ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، به جهت طراحی های مختلف و رنگ های متنوعی که برای آن در نظر گرفته می شود، علاوه بر زیباتر کردن نمای ساختمان به ایمنی و امنیت محیط شما نیز کمک خواهد کرد.

درب اتوماتیک سکشنال از موتورهای بالابر بسیار با کیفیت برخوردار است زیرا دارای استانداردهای روز امریکا و اروپا می باشد و به جهت عملکرد ساده و ایمنی که دارند مورد توجه معماران، طراحان و سازندگان بناهای مختلف قرار گرفته اند. درب اتوماتیک سکشنال به جهت عملکرد خاص و مزایایی که دارند در ایران نیز کاربر فراوانی پیدا کرده‌اند و به عنوان جایگزین مناسبی برای درب‌های اتوماتیک کرکره‌ای و ریلی شناخته شده‌اند.

عملکرد درب اتوماتیک سکشنال چگونه است؟

در طراحی و ساخت این نوع درب فنرهای بالانس و ریل‌های محکم در نظر گرفته شده به همین منظور درب به خوبی زیر سقف جمع شده و فضای بسیار کمی از پارکینگ را اشغال می‌کند و به همین دلیل به آن درب زیر سقفی هم گفته می‌شود.

این نوع درب اتوماتیک به هنگام باز و بسته شدن صدای کمی تولید می‌کنند و از ویژگی‌های بسیار خوب آن می‌توان به برخورداری از سیستم ضد سقوط آن اشاره کرد به طوری که اگر کابل‌های درب عمل نکنند درب به سمت پایین سقوط نکرده و آسیبی را ایجاد نمی‌کند. از دیگر ویژگی‌های این نوع درب اتوماتیک که قبلا هم به آن اشاره کردیم می‌توان به تنوع رنگ بالا و قابلیت انطباق آن با نمای ساختمان اشاره کرد.

مزیت استفاده از درب اتوماتیک سکشنال

  • این نوع درب‌های اتوماتیک نیاز به فضای کمی در حدود 20 تا 25 سانتی‌متر دارند.
  • دارای تنوع در طراحی پنل‌ها و رنگ می‌باشند و می‌توان آن را با نمای ساختمان منطبق کرد.
  • تعداد تردد نامحدود از مزیت‌های این نوع درب است.
  • به جهت آن که در ساختار درب اتوماتیک سکشنال از فوم پلی اورتان استفاده شده، عایق صدا و حرارت می‌باشند.
  • اصطکاک بسیار کمی بین اجزای آن وجود دارد و به این ترتیب طول عمر بالایی دارد.
  • پنل‌های این درب به جهت استفاده از رنگ‌های الکترو استاتیک دچار خط و خش نمی‌شود.
  • امکان طراحی پنجره و درب نفر رو روی پنل درب زیرسقفی سکشنال وجود دارد.
  • درب اتوماتیک سکشنال ضد سرقت می‌باشد.
  • نسبت به سایر درب‌های اتوماتیک، سرعت بیشتری در باز و بسته شدن دارند.

درب‌های اتوماتیک چه کاربردی دارند؟

به دلیل آن که استفاده از درب اتوماتیک ساده است و ضمن زیبایی ظاهری، امنیت مکان شما را نیز تضمین می‌کند از مدل‌های مختلف آن می‌توان برای پارکینگ و ورودی ساختمان‌های مسکونی، اداری و نظامی و همچنین مراکز خرید استفاده کرد. از جمله مکان‌های دیگری که می‌توان از درب‌های اتوماتیک استفاده کرد هتل‌ها، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هستند.

شرکت خدمات حفاظتی اشل

برای آن که بتوانید امنیت خانه خود و یا محیط کار خود را حفظ نمایید، نیاز به تجهیزات و امکاناتی دارید که از کیفیت بالایی برخوردار باشند. بنابراین بهتر است به یکی از مجموعه‌های معتبری که در این زمینه فعالیت دارد و می‌تواند محصولات مختلف را بر اساس استانداردهای روز دنیا در اختیار شما قرار دهد مراجعه کنید. شرکت خدمات حفاظتی اشل یکی از این مراکز می‌باشد که می‌تواند مدرن‌ترین تجهیزات درب‌ اتوماتیک در انواع مختلف، دوربین‌های مداربسته و همچنین سیستم‌های ضد حریق و .. را با بالاترین کیفیت و خدمات به مشتریان ارائه نماید.

برای آن که بتوانید با خدمات و محصولات شرکت اشل آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی  www.eshel-ir.com بزنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات و یا دریافت راهنمایی و مشاوره با بخش فروش شرکت حفاظتی اشل ارتباط برقرار نمایید.