نحوه ی تزریق اوزون تراپی چگونه است؟ آیا تزریق اوزون تراپی دردناک است ؟

اوزون تراپی یک درمان بسیار موثر برای ناراحتی‌های مفصلی است که التهاب را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی را نیز تقویت می‌کند و همینطور اوزون تراپی هیچ گونه عوارض جانبی خاصی  برای بدن بیمار ندارد. اوزون یک گاز طبیعی است که از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است و اکسیژن مهم ترین ماده برای بدن است  و سلامتی ما را نیز حفظ می‌کند و اگر حتی برای یک دقیقه اکسیژن نباشد ما نمی‌توانیم زنده بمانیم و تمامی سلول‌های بدن ما برای تولید انرژی، سم زدایی و حفظ سلامتی بدن به اکسیژن نیاز دارد و اگر به بدن ما مقدار کمی اکسیژن برسد تمامی فعالیت‌های بدن مختل می‌شود. کمبود اکسیژن در بدن باعث بروز بیماری‌های گوناگونی مانند آرتریت، سرطان، خستگی مداوم، میگرن و ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود و این بیماری‌ها را می‌توان با اوزون تراپی درمان کرد.

اوزون تراپی چیست ؟

فواید اوزون تراپی چیست؟

اوزون تراپی فواید و خواص بسیار زیادی برای درمان بیماری‌ها دارد که شما باید برای انجام این کار به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اوزون تراپی تمامی باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و... را در بدن ما غیر فعال می‌کند و با تحریک سیستم ایمنی  بدن سرعت بهبود بیماری را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود بیماری ما خیلی زودتر از طبق معمول درمان شود. اوزون تراپی خواص ضد التهابی دارد و درد و التهاب ما را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که ما درد زیادی نداشته باشیم و همینطور خونریزی را نیز متوقف می‌کند.

اوزون تراپی برای درمان آرتروز بسیار موثر است به دلیل اینکه اوزون تراپی خاصیت ضد التهاب دارد و در درمان آرتروز بسیار موثر است و درد موجود در این ناحیه از بدن را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد و کسانی که دچار آرتروز هستند با تزریق اوزون دیگر نیازی به جراحی ندارند.

اوزون تراپی  برای درمان دیسک کمر نیز بسیار موثر است و دکتر به ۹۰ درصد کسانی که دچار دیسک کمر می‌شوند اوزون تراپی را پیشنهاد می‌کند و عمل را زمانی به بیماران خود پیشنهاد می‌کند که آن‌ها دچار درد بسیار شدید و طاقت فرسایی باشند و تزریق اوزون تراپی نتواند بیماری آن‌ها را درمان کند در این شرایط بیمار حتما باید به گفته‌ی پزشک خود جراحی شود.

اوزون تراپی برای درمان زانو درد نیز بسیار تاثیرگذار است در میان افراد مسن زانو درد بسیار شایع است و بسیاری از آن‌ها زمانی که به دکتر مراجعه می‌کنند دکتر به آن‌ها اوزون تراپی را معرفی می‌کند و با تزریق درون مفصلی اوزون درد زانو‌ی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و این روش برای  درمان پارگی‌های زانو مانند پارگی دیسک زانو این روش اوزون تراپی بسیار موثر است.

از فواید دیگر اوزون تراپی می‌توان به کم هزینه بودن آن نسبت به سایر درمان‌ها اشاره کرد و این درمان اثر بخشی سریع و فوق العاده‌ای برای درمان بیماری‌ها  دارد وهمینطور نسبت به سایر درمان‌ها هزینه بسیار کمتری دارد و همینطور اوزون تراپی خاصیت ترمیمی دارد و پس از تزریق آن بیماری طی چند روز کاملا ازبین می‌رود.

اوزون تراپی

اوزون تراپی چگونه انجام می‌شود؟

روش انجام اوزون تراپی با توجه به بیماری افراد مشخص می‌شود و به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و پرکاربرد ترین روش اوزون تراپی  روش تزریق است و با تزریق کردن آن به قسمت آسیب دیده درد را کاهش می‌دهد و حتما باید این کار توسط پزشک متخصص انجام شود.

آمپولی که برای اوزون تراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد ویژگی ‌های خاص خودش را دارد و با دیگر آمپول‌ها بسیار متفاوت است و این آمپول‌ها فقط مخصوص اوزون ترابی است و جای دگیری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

پزشک متخصص برای تزریق اوزون به بیمار قسمت آسیب دیده را بی حس می‌کند و پس از بی حسی بیمار هیج دردی را احساس نخواهد کرد.

برای تزریق  اوزون می‌توان به دکتر متخصص درد مراجعه کرد تا ایشان تزریق اوزون را برای شما انجام دهد.

برای تزریق اوزون به دیسک کمر بیمار باید بر روی میز معاینه به پشت قرار بگیرد و پزشک متخصص بی حسی موضعی را انجام می‌دهد تا بیمار دردی را احساس نکند.

به علت اینکه نخاع در بین ستون فقرات کمر قرار دارد این ناحیه بسیار حساس است و پزشک متخصص با سونوگرافی دیسک کمر را مشاهده می‌کند و پس از دیدن به آرامی سوزن را وارد دیسک می‌کند و مخلوط اوزون و اکسیژن را به دیسک کمر وارد می‌کند و پس از تزریق دکتر سوزن را به آرامی خارج می‌کند و در کمترین زمان مواد تزریق شده در فضای استخوان‌ها و اعصاب دیسک کمر پخش می‌شود.

بعد از تزریق اوزون باید یسری از مراقبت‌ها را انجام دهیم شما حتما باید پس از تزریق اوزون استراحت کنید و به کمر خودتان اصلا فشار وارد نکنید و به مدت ۳ روز فرد نباید اصلا رانندگی کند.

حتما به این موضوع توجه کنید که پس از تزریق اوزون فرد بیمار نباید تا سه هفته بیشتر از ۳ دقیقه در حالت نشسته باشد.

پیاده روی برای پس از اوزون تراپی بسیار خوب و تاثیرگذار است که به روند بهبود کمک بسیار زیادی می‌کند.

و برای اینکه بتوانید پس از تزریق  اوزون به دیسک کمر بنشینید می‌توانید از صندلی برای نشستن استفاده کنید تا هنگام‌نشستن فشار به کمر شما وارد نشود و همینطور تند نشتن نیز در این شرایط برای شما بسیار خطرناک است و حتما باید به آرامی بنشینید و راه بروید و یکی دیگر از نکات پس  از تزریق اوزون به دیسک کمر این است که حتما باید از توالت فرنگی استفاده کنید.

اوزون تراپی

مزایا و معایب اوزون تراپی

اوزون تراپی مزایای بسیار زیادی دارد و برای بیماری‌های سرطان، میگرن، سرماخوردگی‌های زیاد، دیابت، دیسک کمر و... بسیار موثر است و ام اس را نیز درمان می‌کند.

تزریق اوزون هیچ عوارض جانبی‌ای ندارد ولی این موضوع بستگی به نوع تزریق آن دارد هرگز نباید گاز اوزون را به دهان، بینی و یا چشم خود وارد کنیم زیرا می‌تواند منجر به سوزش چشم، حالت تهوع و یا سردرد شود و باید از انجام این کار‌ها خودداری کرد.

زمانی که پزشک متخصص اوزون را به بیمار تزریق کند هیچ گونه عوارض جانبی‌ای ندارد زیرا پزشک متخصص تمام نکات را برای تزریق می‌داند و هیچ گونه اشتباهی در زمان تزریق انجام‌ نمی‌دهد حتما به این نکته توجه کنید که باید دکتر برای بیماری شما اوزون تراپی را تجویز کند در غیر این صورت نباید انجام دهید.

برای مشاوره رایگان می توانید با شماره  ۰۹۳۳۷۲۶۲۰۲۸ مطب درد دکتر شمس تماس گرفته و ویزیت شوید .

www.matabdard.com