تفریحات و سرگرمی های استانبول در توریستگاه

در این مطلب چند مورد از مکان های دیدنی استانبول که در سایت توریستگاه آورده شده را با هم مرور خواهیم کرد.

توریستگاه یک سایت و اپلیکیشن راهنمای سفر می باشد که در برنامه‌ ریزی سفری به‌ یادماندنی به مسافران کمک می‌ کند؛ تنها کافی است که در توریستگاه به صفحه‌ شهر مورد نظر خود وارد شوید و تمامی اطلاعات لازم مانند آب ‌و هوا، نقشه‌ شهر، مراکز دیدنی شهر، مراکز خرید، سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها، بهترین رستوران‌های شهر، هتل‌ها و حتی توصیه ‌های مهم برای سفر به آن شهر و فاصله آن تا شهرهای مختلف را با جزییات مشاهده و بررسی کنید.

جهت مشاهده سایر دیدنی ها و تفریحات استانبول و همچنین دسترسی به اطلاعات بیشتر همچون رستوران ها، هتل ها و مراکز خرید استانبول به آدرس www.touristgah.com مراجعه نمایید.

1- بالن سواری

5

کِپِدوشیا در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین مکانها برای پرواز با بالن است. مناظر تماشایی به همراه شرایط عالی پرواز به بالن ها این اجازه را می دهد تا به آرامی بر فراز آسمان آبی و از میان دره ها حرکت کند تا شما نظاره گر چشم انداز نفس گیر منطقه باشید. در اینجا تورهای متفاوتی با زمان های متفاوتی در حال انجام است.

2- اتوبوس های گشت شهری (هاپ آن هاپ آف یا بیگ باس)

6

در استانبول اتوبوس هایی وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها به تمام نقاط دیدنی شهر سفر کنید. اگر خواستید می توانید از اتوبوس پیاده شده و به تماشای جاذبه مورد نظزتان بپردازید و مابقی تور گردشگری خود را با اتوبوس بعدی ادامه دهید. تمام این اتوبوس ها مجهز به اینترنت بیسیم رایگان می باشند تا بتوانید تجربیات گردش شهری خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. این اتوبوس ها از سلطان آحمت و یا تاکسیم مسیر خود را آغاز می کنند و مجهز به راهنما به زبان های انگلیسی، آلمانی، ژاپنی، عربی، فرانسه، روسی، ایتالیایی و یا اسپانیایی می باشند.

3- غواصی

7

غواصی در ترکیه مخصوصاً در اطراف دریای مدیترانه و اژه بسیار محبوب است. شبه جزیره گالیپولی که در نزدیکی استانبول قرار دارد مقصدی محبوب در میان غواصان حرفه ای است.

4- گلف در استانبول

8

گلف در کشور ترکیه ورزش محبوبی نیست ولی اخیراً در میان مردم طبقه متوسط در حال رشد است. همانند بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین در ترکیه معمولاً افراد ثروتمند گلف بازی می کنند به همین دلیل به آن ورزش ثروتمندان نیز می گویند. استانبول سه زمین اصلی گلف دارد که یکی از آنها زمینی با 9 سوراخ است و دوتای دیگر 18 سوراخه هستند. در همه آنها تورنومنت های ملی و بین المللی برگزار می شود. بهترین زمین های گلف ترکیه به قرار زیر است:

- استانبول گلف کلاب 

- کِمِر گلف اَند کانتری کلاب   

- کلاسیس گلف اَند کانتری کلاب

5- جیپ سافاری

9

اگر می خواهید فعالیتی هیجان انگیز و فراموش نشدنی را امتحان کنید حتماً به یکی از تورهای جیپ سافاری در استانبول بپیوندید. جیپ سافاری یکی از پرطرفدارترین و خاطره انگیزترین فعالیت هایی است که در آن می توان به کشف قسمت های بکر، زیبایی های طبیعی شهر، مناظر بی نظیر رودها و دره ها پرداخت.

6- تله کابین

10

تله کابین ترکیه که به آن به ترکی تله فِریک می گویند توسط یک شرکت ایتالیایی به طول 384 متر در سال 2005 ساخته شده است. ایستگاه اصلی این تله کابین در ساحل گلدن هورن در فضایی به وسعت 625 متر مربع بنا شد. همچنین ایستگاه اِیوپ به بازدید کنندگان پارکینگ نیز ارائه می دهد و ایستگاه برگشت در مقابل کافه پییِر لطفی در فضایی به وسعت 250 متر مربع قرار گرفته است. این تله کابین از میان دشت پشت کلخ دولمه باهچه و از نزدیکی هتل هیلتون استانبول می گذرد.

اگر در یکی از هتل های قسمت شرقی دشت اقامت دارید می توانید با این تله کابین به میدان تاکسیم یا بِی اوعلو بروید و یا اگر در یکی از هتل های نزدیک به میدان تاکسیم اقامت دارید می توانید برای تفریح سوار تله کابین شوید و در حین سواری از منظره زیبای زیر پای خود لذت ببرید. ساعت کار این تله کابین در فصل تابستان از ساعت 8 صبح تا 11 شب و در فصل زمستان از ساعت 8 صبح تا 10 شب است.

7- اسب سواری

11

در استانبول محوطه ها و مدارسی مخصوص اسب سواری و تعلیم اسب سواری وجود دارد. همچنین تورهای اسب سواری برای گردش در خارج شهر و بازدید از مناطق دیدنی با مناظر نفس گیرشان در انتظار شما هستند.

8- پارا گلایدینگ

12

شرایط آب و هوایی و منطقه کوهستانی استانبول را به مکانی عالی برای سفرهای پاراگلایدینگ تبدیل کرده است. همچنین با داشتن تجهزات برای پروازهای دو نفره تقریباً همه می توانند بدون داشتن تجربه در این ورزش ماجراجویانه شرکت کنند. بهتر است پاراگلایدینگ در استانبول ترکیه را در ابتدای لیست فعالیت هایتان قرار دهید. استانبول بهترین مکانها را برای پرواز دارد. هر گوشه از مدیترانه به سمت آبهای گرم و تمیز دریای اژه جنوبی کشیده می شود که شرایط بسیار خوبی را برای پرواز فراهم می کند.

در پروازهای تفریحی بدون نیاز به آموزش یا سابقه پرواز می توانید با یک مربی با سابقه و حرفه ای از پروازی زیبا و هیجان انگیز لذت ببرید.