علی نیکزاد در گفتوگو بافارس اظهار داشت: با ورود این هواپیماها به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور به یقین شاهد افزایش پروازها در نقاط مختلف به ویژه استان اردبیل خواهیم بود و این به تقویت ناوگان هوایی کشور نیز کمک میکند.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از خرید و نصب دستگاه کمک ناوبری فرودگاه اردبیل خبر داد و افزود: با خرید و نصب این دستگاه بسیاری از پروازهای استان اردبیل که به دلایل مختلف لغو می‌شود، برقرار شده و تاخیر و کنسل به حداقل می‌رسد.
این مسئول به خریدهای ماه‌های آینده شرکت هواپیمایی اشاره کرد و بیان داشت: از مدیرعامل فرودگاه‌های کشور خواسته‌ایم تا در این خریدها دستگاه کمک ناوبری فرودگاه اردبیل را در اولویت قرار دهد و انتظار می‌رود تا پایان امسال شاهد نصب این دستگاه پیشرفته باشیم.
نیکزاد در ادامه به پیگیری‌های بخش خصوصی در تاسیس خطوط هوایی سبلان اشاره کرد و گفت: ما به نوبه خود از این امر استقبال ویژه کرده و پشتیبانی‌های لازم را نیز انجام می‌دهیم.

* راه اردبیل سرچم اواخر آذر با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

نیکزاد در بخش دیگری از مصاحبه خود به پیشرفت اجرایی پروژه راه اصلی اردبیل سرچم اشاره کرد و بیان داشت: در سفر چهارم رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اردبیل که همراه با خلق حماسه‌ای ارزشمند از سوی اهالی در استقبال از رئیس دولت و خادمان بوده، رئیس جمهور در قدردانی از حضور همیشه پرافتخار مردم این دیار در پشتیبانی از نظام اسلامی خطاب به مسئولان اعلام کردند تا پایان فصل پاییز پروژه راه اصلی اردبیل سرچم به اتمام رسیده و افتتاح شود که ما به دنبال این دستور تمام همت و تلاش خود را به کار گرفتیم تا کار تسریع شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۲.۵ ماه اخیر از طریق معاونین و مدیرکل راه و ترابری استان روزانه و حتی در چند نوبت گزارشی از روند کار را دریافت می‌کردیم تا بالاخره این پروژه به طول ۱۸۰ کیلومتر از سرچم به زنجان تا اردبیل با خطکشی و نصب علایم و تابلوها و راه‌اندازی ۹ قطعه تونل آماده افتتاح است.
نیکزاد بیان کرد: این پروژه به همراه تعدادی از واحد‌های مسکونی مهر در استان اردبیل اواخر آذر ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح و در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه اهالی استان اردبیل در کمتر از ۲.۵ ساعت از طریق سرچم زنجان به اتوبان زنجان قزوین به پایتخت میرسند و با عبور از آزادراههای مطمئن و ایمن میتوانند سفر راحتی داشته باشند.