به گزارش افکارنیوز،حسن اعتمادزاده دبیر هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه هفته گذشته در جلسه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی، افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری‌بگیران و نیز افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به۷۰۰ هزار تومان مطرح شد، گفت: افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به صورت تلویحی مورد موافقت هیأت امنا قرار گرفت، اما به دلیل ارائه نشدن مصوبه مربوط به آن، نمی‌توانستیم مصوبه کتبی صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی نمی‌تواند برخلاف مصوبه دولت مطلبی را بیان و یاحذف کند، خاطرنشان کرد: هیأت امنا به مصوبه هیأت دولت نیاز داشت تا بتواند بر روی آن مصوبه، مصوبه‌ای صادر کند و چون هفته گذشته این مصوبه را در اختیار نداشتیم، تنها به صورت تلویحی موافقت خود رابا این موضوع اعلام کردیم.

به گفته اعتمادزاده، هیأت امنای این سازمان با کلیات افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری‌بگیران و نیز افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به ۷۰۰ هزار تومان، ‌مخالفتی نداشته و تنها نیازمند مصوبه کتبی هیأت دولت است.
وی در موردمصوبه هیأت دولت در خصوص افزایش حداقل حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به ۷۰۰ هزار تومان، ‌خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه، قرار است بازنشستگانی که ۳۰ سال به طور کامل حق بیمه پرداخت کرده‌اند، حداقل حقوقشان به ۷۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

دبیر هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی افزود: هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی موافقت خود رابا این دو موضوع اعلام و عنوان کرد که سازمان می‌تواند افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری‌بگیران و نیز افزایش حقوق بازنشستگان رابه ۷۰۰ هزار تومان اجرایی کند و تنها خواستار در اختیار قرارگرفتن مصوبه هیأت دولت شد تا این موضوع کتباً نیز اعلام شود.

اعتمادزاده بااشاره به اینکه صحبت‌های زیادی در موردمشروط شدن افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری‌بگیران به تصویب افزایش حداقل حقوق بازنشستگان شده بود، عنوان کرد: بعضی از دوستان سمتی ندارند یابا سمت مجعول اظهار نظر می‌کنند، آن هم باعناوینی که سه سال پیش با توجه به قوانین مجلس از بین رفته است.
وی افزود: قبلاً هم تذکراتی به بعضی از این افراد داده شد، اما این از نظر قانونی دارای مشکل است و نباید با این سمت اظهارنظر کرد.

پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: مبلغ ۱۴هزار میلیارد ریال ۵ تیر سال جاری به یمن اعیاد شعبانیه برای پرداخت ۲۵ درصد افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و مابه‌التفاوت حداقل حقوق به میزان ۷۰۰ هزار تومان در وجه بانک رفاه پرداخت شد.

سعید مرتضوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی موعود؛ حضرت صاحب‌الزمان(عج) در نشست شورای معاونین سازمان افزود: با توجه به مصوبه مورخ ۴/۴ / ۱۳۹۲ هیئت امنای سازمان، بخشنامه و آئین‌نامه مربوطه تدوین و پس از رفع اشکالات و نواقص مصوبه قبلی هیات امنا، لیست متمم پرداخت این مبالغ که مربوط به ۴ ماه نخست امسال است به تمامی استان‌های کشور ابلاغ شد.

وی افزود: با توجه به این که حقوق تیرماه طبق روال سابق و براساس حروف الفبا پرداخت می‌شود، این دستورالعمل از روز دوشنبه ۱۰/۴ / ۱۳۹۲ در سراسر کشور اجرایی شده و افرادی که از این تاریخ نوبت دریافت حقوق تیرماه آن‌ها باشد، حقوق تیرماه را به همراه این افزایش ۴ ماهه و به صورت یک جا دریافت می‌کنند.
مرتضوی اضافه کرد: افرادی که براساس حروف الفبا قبل از تاریخ ۱۰/۴ / ۹۲ حقوق تیرماه خود را دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند به بانک رفاه مراجعه و افزایش ۴ ماهه نخست سال را دریافت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم در سال جاری خدمات بیشتری به بازنشستگان و مستمری‌بگیران به گونه‌ای که در تراز شأن آنان باشد، ارائه کنیم.