چرا باید به مسقط سفر کرد؟

شهرهای عربی متعددی در حاشیه خلیج‌فارس قرار دارند که برای تفریح مقصدی مناسب محسوب می‌شوند. در این میان بیشتر افراد سفر به دبی را انتخاب بهتری می‌دانند تا از تفریحات و مناطق گردشگری این شهر دیدن کنند. اما شهر مسقط، پایتخت عمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر است که جذابیت‌های متعددی را پیش روی ما خواهد گذاشت. برای سفر به این شهر ممکن است هزینه زیادی در نظر بگیرید تا در هتل‌های لوکس اقامت کنید؛ اما رزرو هتل ارزان در مسقط نیز امکان‌پذیر است. علاوه بر آن جذابه‌های دیدنی زیادی در این شهر نهفته هستند که حتما باید از آن‌ها دیدن کرد. در ادامه برخی از این موارد را باهم بررسی می‌کنیم.

مسقط جایی با مناظر شگفت‌انگیز

اگر شما هم با رزرو هتل ارزان در مسقط یا هتل‌های لوکس به این شهر عربی سفر کردید، حتما از غواصی در دریا، گردش در طبیعت و اسکی روی ماسه لذت ببرید. کشور عمان و شهر مسقط تنوع خوبی برای تفریحات دریایی و در طبیعت دارد. جالب است بدانید که برخی مناطق آن دست نخورده هستند و شرایط بکر خود را حفظ کردند. همچنین غواصی در سواحل مرجانی و گردش در شهر تجربه‌‌ای خاص و به‌یادماندنی به ارمغان خواهد آورد.

چرا باید به مسقط سفر کرد؟

موزه‌ها و مساجد

کشور عمان دارای موزه‌ها و مساجد متعددی است  و در میان آن‌ها مسجد سلطان قابوس و موزه‌ بیت شاخصی برای تجربه‌ تاریخ عمان و مسقط هستند. در عین حال مردم مسقط علاقه‌ خاصی به بازگو کردن تاریخ کشور خود دارند و بسیار صمیمی و گرم با گردشگران ارتباط برقرار می‌کنند.

اقامت در هتل‌های لوکس عربی

البته همه ما در سفر بیشتر به دنبال ماهده جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و تفریحی هستیم؛ اما نمی‌توان انکار کرد که اقامتگاه و هتلی که برای استراحت انتخاب کردیم، در کیفیت سفر اهمیت زیادی دارد. با سفر به عمان و شهر مسقط نیز می‌توانید در هتل‌های زیبا و لوکس این شهر اقامت کنید و خاطراتی خوش در ذهن ثبت کنید.

کشور عمان بعد از سال‌های دهه ۱۹۷0 در جهت پیشرفت حرکت کرد و زیرساخت‌های شهری با تغییرات زیادی همراه شدند تا سفر به شهرهای مختلف عمان راحت‌تر باشد. علاوه بر آن هتل‌های بسیار زیبایی در شهر مسقط و سایر شهرهای عمان طراحی و ساخته شده که توجه گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند. به‌طور مثال البوستان پالاس هتلی بوده که در ابتدا برای اقامت دوستان سلطان ساخته شد؛ اما به‌مرور زمان تبدیل به یک هتل لوکس و لاکچری شده است. در حال حاضر نیز این هتل مجلل تحت مدیریت Ritz Carlton  قرار دارد. همچنین هتل Chedi گزینه‌ لوکس دیگری برای اقامت در شهر مسقط است تا زیبایی‌های طراحی هتل را در این شهر شاهد باشید.

مسقط، شهری آرام و دلنشین

زمانی که به شهرهای توریستی عربی مانند دبی فکر می‌کنیم، بیشتر از هر چیزی آسمان‌خراش‌ها و برج‌های بلند در ذهن ما تصور می‌شود. اما جالب است بدانید که شهر مسقر با وجود اینکه گردشگر پذیر است؛ اما بافت سنتی خود را تا حد زیادی حفظ کرده و در اینجا خبری از برج‌های بسیار بلند نیست. معماری سنتی در شهرهای عمان و به‌ویژه مسقط کاملا مشهود است و همین حفظ فرهنگ و بافت سنتی باعث می‌شود که انتخابی خوب برای دوستداران آرامش در سفر باشد.

مهمان‌نوزی عربی مردم مسقط

تفاوتی نمی‌کند که به مسقط یا هر کدام از شهرهای عمان سفر کنید، به هر حال عمانی‌ها به مهمان‌نوزی مشهور هستند و با لبخند از گردشگران استقبال می‌کنند. حتی اگر مهمان خانه‌ای در مسقط شوید، میهمان‌نوازی عربی خود را به بهترین شکل به نمایش می‌گذارند و با خوراکی‌های اصیل عربی مانند قهوه، خرما و حلوا از شما پذیرایی خواهند کرد. البته توصیه می‌شود بودن آشنایی قبلی تعارف عمانی‌ها را قبول نکنید و جانب احتیاط را در سفر حفظ نمایید.

چرا باید به مسقط سفر کرد؟

تجربه کوهنوردی در مسقط

منطقه جبل اخضر ارتفاعی حدود ۲ هزار متری است که به خاطر باران فراوانی که در آن می‌بارد، پوشش گیاهی بسیار خوبی دارد. در این منطقه از عمان درختان زردآلو، هلو، انگور و بوته‌های گل رز به وفور دیده می‌شوند. جبل اخضر حدود یک ساعت و نیم تا مسقط فاصله دارد و انتخابی عالی برای سفری یک روزه و کوهنوردی در مسقط محسوب می‌شود. مطمئن باشید که قرار گرفتن در این فضای سبز طبیعی حال خوبی به شما خواهد داد. البته همراه داشتن ژاکت را فراموش نکنید؛ زیرا ارتفاعات جبل اخضر  هوای سردی دارد.

بازارگردی، تفریحی جذاب در مسقط

اگر به شهر مسقط سفر می‌کنید، بازارها، سوغات‌های سنتی و اصیل و بافت سنتی آن را از دست ندهید.  بازارها یا همان سوک‌های عمان و شهر مسقط به سنتی بودنشان شهرت دارند و مسقط نیز دارای بازارهای متعددی است که حال‌وهوای خاص خود را دارند. در این بازارها انواع ماهی تازه، روغن، ادویه، خشکبار، منسوجات و... به فروش می‌رسد. علاوه بر آن اگر قصد خرید محصولات چرمی داشته باشید، در سوک‌ها  قدرت چانه‌زنی خود را محک بزنید. حتی در صورتی که اهل چانه‌زنی نیستید، پیشنهاد می‌کنیم که چانه‌زنی جالب محلی‌ها را تماشا کنید.

سفری ارزان به مسقط

شهر مسقط در بین شهرهای عربی، قیمت مناسب‌تری برای سفر دارد و با هزینه کمتری می‌توان به این شهر سفر کرد. اگر قصد دارید به کشور عمان سفر کنید، شهر مسقط را از دست ندهید. از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی تا طبیعی آن دیدن کنید، در بازارها بگردید و در فضایی آرام با آداب‌ورسوم و فرهنگ مردم این منطقه از جهان آشنا شوید.