ادامه سریال خروج پول حقیقی از بورس/ فرار سرمایه از صندوق‌های درآمد ثابت

شاخص کل بورس تهران بار دیگر ارتفاع کم کرد و یک قدم دیگر به از دست دادن ابرکانال 2 میلیون واحدی نزدیکتر شد. در روزی که فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت، ارزش معاملات خرد هم با افتی 28 درصدی به 2279 هزار میلیارد تومان رسید.

 

کارت

 

در معاملات امروز سرانه خرید حقیقی 25.2 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی 40 میلیارد تومان بود. نشانه‌ای که از فشار بالای عرضه در بازار حکایت دارد. نمای بازار هم گواه همین فشار است. امروز 92 درصد از نمادهای بازار سرخپوش بودند و مجموع ارزش صفوف فروش هم از مرز 650 میلیارد تومان عبور کرد. 

کارت

در ادامه سریال خروج پول از بازار امروز هم 500 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. همچنین خروج پول 666 میلیارد تومانی از صندوق‌های درامد ثابت نشان می‌دهد که میزان خوش‌بینی نسبت به بازار به کف خود رسیده است. 

گروه فلزات اساسی امروز بیشترین ارزش معاملات را با 189 میلیارد تومان به خود اختصاص داد و بانکها بعد از مدتها جایگاه نخست خود را از دست دادند و به رده چهارم از نظر ارزش معاملات سقوط کردند. با این حال صندوق‌های درآمد ثابت امروز حدود 4هزار میلیارد تومان معامله شدند و صندوق‌های سهامی هم 630 میلیاردتومان ارزش معاملات داشتند.

کارت

امروز تنها چهار گروه استخراج نفت، کامپیوتری، کانی غیرفلزی و حمل و نقل آبی با ورود پول حقیقی مواجه شدند و بیشترین خروج پول هم از صندوق‌ها صورت گرفت. امروز 812 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوقها خارج شد. 

بیشترین سرانه خرید امروز مربوط به نماد کلر بود که هر کد 364 میلیون تومان خرید داشت. بیشترین ارزش معاملات هم به پارسیان با 209 میلیارد تومان تعلق داشت. فولاد، پارسیان و پالایش هم به ترتیب با 15.9، 13.6 و  12.6 میلیارد تومان خروج پول حقیقی، بیشترین ورود پول حقوقی را به خود اختصاص دادند. از آن سو، فزر، کسرا و فباهنر هم بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

کارت