هواشناسی ایران۴۰۳/۵/۲۸؛ کاهش دما در شمال و دامنه جنوبی البرز

 به نقل از سازمان هواشناسی ، امروز (یکشنبه) در برخی مناطق شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم و مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

دوشنبه و سه شنبه این وضعیت در برخی نقاط گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی در شرق تهران و شمال سمنان ادامه دارد.

با توجه به جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی در 2 روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان و فارس، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.

سه شنبه تا پنجشنبه بارش در این مناطق تشدید می‌شود و گستره آن مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهار محال و بختیاری و خوزستان را نیز فرا می گیرد.

طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی و دامنه های جنوبی البرز، در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

دریای خزر امروز و دریای عمان تنگه هرمز و شرق خلیج فارس امروز و فردا مواج است.

آسمان امروز تهران نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها با رافزایش باد، احتمال گرد و خاک و رگبار باران همراه است. بیشینه دمای امروز پایتخت 35 و کمینه دمای آن 22 درجه سانتتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.