گزارش معاملات بازار سهام ۲۲ مرداد: بورس مرز حساس را از دست داد

در معاملات روز دوشنبه 22 مرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 4 هزار و 721 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح یک میلیون و 998 هزار و 653 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 847 واحدی در رقم 633 هزار و 706 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 18 واحد افت کرد به رقم 20 هزار و 685 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 117 واحد به سطح 109 هزار و 146 واحد رسید. 

گزارش معاملات بازار سهام ۲۲ مرداد: بورس مرز حساس را از دست داد

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی برای دوازدهمین روز متوالی منفی شد و 327 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.  

امروز نماد فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 64 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، نمادهای وبملت، فملی، نوری و شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وبانک، نیان، وخاور، کایزد و بوعلی تعلق داشت.

گزارش معاملات بازار سهام ۲۲ مرداد: بورس مرز حساس را از دست داد

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، فملی و شپنا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای بوعلی، حکشتی و وبانک نمادهای سبزی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فصبا، آریا و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشتند و نمادهای شاوان، ساوه و نیان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فولاد بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و ذوب در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز خنور، فصبا و وسپهر بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 42 هزار و 905 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 35 هزار و 746 میلیارد تومان بود که 83 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم هزار و 734 میلیارد تومان رسید. 

گزارش معاملات بازار سهام ۲۲ مرداد: بورس مرز حساس را از دست داد

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد فملی بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 64 میلیارد تومان بود. 

پس از فملی، فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت  رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وخاور و نوری در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 339 میلیون و 627 هزار و 336 سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد فولاد و وخاور نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات دوشنبه، 47 نماد صف خرید داشتند و 497 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 78 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 63 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 56 درصدی به رقم هزار و 259 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

گزارش معاملات بازار سهام ۲۲ مرداد: بورس مرز حساس را از دست داد