مدال‌آوران جهانی و هنرمندان را صاحبخانه می‌کنیم

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی  در مراسم آغاز علمیات افتتاح و اجرای ۶٧۶٢۶ واحد مسکونی در استان تهران با بیان اینکه آنقدر حجم افتتاح و آغاز علمیات عمرانی زیاد است که فرصت حضور ندارم و این جای شکرگذاری دارد که نیت شهید جمهوری کشور خود را در این پروژه‌ها نشان می‌دهد، اظهار داشت: گاها گره‌هایی که وجود داشت، زبان بدخواهان را بلند می‌کرد و می‌گفتند وعده‌ها چه شدند اما امروز می‌بینم که حجم افتتاح‌ها چقدر زیاده و از این بابت باید سجده شکر کنیم.

وی با بیان اینکه نباید زبان‌های ناخوش، مسئولان را خسته و آزرده کند، گفت: رییس جمهوری فقط دو بار از این سایت مسکن در پرند بازدید داشت تا نشان دهد که موضوع مسکن چقدر اهمیت دارد. منتظر بودیم امروز با حضور رییس جمهور این کار بزرگ را تقدیم مردم کنیم که انشالله مقام ایشان برای این زحمتی که متقبل شد، متعالی است. 

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در آن سفر خاص نشد که من هم همراه غافله شهید جمهور باشم اما در مسیر رفت همان پرواز، ایشان در همان زمان کوتاه پروژه‌های مسکنی را از من پیگیری می‌کرد و روزی نبود که در تماس‌ها وضعیت مسکن را از من پیگیری نکند و گاها من که جوان‌تر از ایشان بودم خسته می‌شدم اما شهید جمهور همواره پیگیری‌ها را ادامه‌می‌داد. 

وی ادامه داد: برای اجرای وعده‌های رییس جمهوری اهتمام دارم و هر چند برخی از دستگاه این اهتمام را ندارند اما این مسیر مقدس است و باید به این غافله بپیوندند چراکه هر یک نفر هم خانه‌دار شود ارزش بسیار زیادی دارد. 

بذرپاش با بیان اینکه امروز ٢۶ هزار مسکن در استان تهران واگذار می شود، افزود: متوقف نماندیم و در بخش بافت فرسوده که در کانون فعالیت ما بود تعداد از صدور پروانه‌های ساختمانی از ٢٨٠ هزار پروانه عبور کرد و این عدد بی‌سابقه است. همچنین امسال به اندازه سال  ١۴٠٢ در قالب واگذاری زمین در طرح جمعیت جوانی، زمین واگذار می‌کنیم.

تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن به گردن مردم افتاد؟

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست ما این است که تمام اقشار مختلف مردم را خانه‌دار کنیم، اظهار داشت: ١٠٠٠ هکتار از بخش دولتی وارد مدار شد که از آن برای ساخت مسکن هیات علمی و اساتید دانشگاه‌ها استفاده می‌کنیم و همین اقدام برای متقاضیان در آموزش و پرورش و سایر بخش‌ها انجام شده و همچنین برای قهرمانان و مدال آوران جهانی و هنرمندان تامین زمین شده‌است. 

وی تاکید کرد : هدف ما این است که کسی نباشد که می خواهد صاحبخانه شود اما با کمک دولت فاقد خانه باقی بماند.