این محصولات غذایی در ماه گذشته ارزان شدند+جزئیات

 در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، اقلام ماهی قزل آلا با ۲.۱ درصد، گوشت گوسفند با ۱.۷ درصد و کنسرو تن ماهی با ۱.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به مرغ ماشینی با منفی ۱.۹ درصد است.

در گروه نان و غلات، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ۲.۷ درصد، شیرینی خشک با ۲.۲ درصد و ماکارونی با ۱.۴ درصد، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ۶.۰ درصد و ماست پاستوریزه با ۱.۱ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن مایع با منفی نیم درصد، روغن نباتی جامد با منفی ۲ دهم درصد و تخم مرغ ماشینی با منفی یک دهم درصد است.

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به موز با ۱۳.۵ درصد و انار با ۷.۵ درصد است.

کدام محصولات غذایی در ماه گذشته ارزان شدند؟+جزئیات

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به فلفل دلمه ای با ۱۵.۷ درصد، خیار با ۶.۱ درصد، لپه و عدس با ۵.۳ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به گوجه فرنگی با منفی ۷.۸ درصد و قارچ با منفی سه دهم درصد است.

همچنین در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شکر با ۳.۶ درصد، سس گوجه فرنگی با ۲.۴ درصد و قند با ۲ درصد است.