ساعات ادارات تهران شناور می شود؟

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: پیش از برگزاری جلسه قبیل صحن شورای شهر تعدادی از مدیران شهری و اعضای شورا جلسه‌ای را برگزار و گزارشی در مورد اقدامات لازم و انجام گرفته جهت مقابله با کرونا ارائه دادند.

اخبار اجتماعیوی افزود: کمیته مقابله با کرونا که در شورای شهر تشکیل شده در بحث اجرا مداخله ندارد و تنها مباحث نظارت و پیگیری برای آن مطرح است. در مواردی هم که لازم باشد طرحی در شورا از طریق این کمیته مطرح و با تأیید اعضای شورا به تصویب می‌رسد تا مشکل مربوطه مرتفع شود.

سخنگوی شورای شهر تهران به موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت:‌در ایام نوروز اعلام کردیم که مترو تعطیل شود ولی به دلایل و دیدگاه‌های مختلف این موضوع انجام نگرفت.

* فاصله‌گذاری با بیش از 500 هزار مسافر در مترو امکانپذیر نیست

اعطا گفت: شنبه 25 فروردین مترو 328 هزار مسافر داشت و در صورتی که مسافران مترو به بیش از 500هزار نفر افزایش نیابند تا حدودی می‌توان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرد ولی با افزایش مسافران این اقدام چندان امکانپذیر نیست.

* به وعده خرید 500 اتوبوس جدید خوش‌بین نیستیم

وی به کمبود جدی ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد  و گفت: دولت باید در این زمینه به شهرداری کمک کند البته اعلام شده که در  اردیبهشت 500 دستگاه اتوبوس به تهران افزوده می‌شود ولی این موضوع بسیار خوشبینانه است و ما گمان نمی‌کنیم به این زودی این مسأله اجرایی شود.

* شورا مجوزی برای رزرو صندلی‌های اتوبوس‌های شهرداری نداده است

سخنگوی شورای شهر تهران گفت:‌در برخی از مسیرها پیشنهاد داده‌ایم که از ظرفیت اتوبوس و مینی‌بوس به صورت مشترک استفاده شود تا بهتر بتوان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرد همچنین برخی از تولیدکنندگان داخلی اتوبوس اعلام آمادگی کردند و به نظرم  اگر به این مسأله توجه کنیم نسبت به تأمین اتوبوس می‌توان بیشتر امیدوار بود.

وی به گلوگاه‌های زمانی مترو اشاره کرد و گفت: به طور مثال در خط کرج ایستگاه صادقیه گلوگاه مکانی محسوب می‌شود این موضوع برای سایر ایستگاه‌های تقاطعی این چنین است ساعات پیک نیز گلوگاه زمانی محسوب می‌شوند و باید چاره‌ای جهت پیشگیری از کرونا در این ساعات و مکان‌ها در نظر گرفت.

* ساعات کاری ادارات باید شناور شود

وی از درخواست شورای شهر تهران نسبت به شناور شدن ساعات کاری ادارات خبر داد و گفت:‌مراجع تصمیم‌گیر باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند ما پیشنهاد داده‌ایم شروع کار ادارات 7 تا 9 صبح و پایان کار 2 تا 4 بعدازظهر شود تا از این طریق حمل و نقل عمومی خلوت‌تر و فاصله‌گذاری اجتماعی بهتر رعایت شو.د.

وی در مورد رزرو صندلی‌های اتوبوس گفت: این مسأله ارتباطی به اتوبوس‌های شهرداری ندارد و مربوط به این ناوگان نیست و شورای شهر مجوزی برای رزروی شدن اتوبوس‌های شهر تهران نداده است.