افکار یوز :مدير كل پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور گفت: برنامه كاهش آسيب اعتياد با تامين اعتبار از سوي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي نجات پيدا كرد.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سوی دفتر پیگیری از آسیب‌های اجتماعی و معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دومیلیارد تومان نیز از سوی رییس سازمان بهزیستی در اختیار اداره کل پیگیری و درمان اعتیاد قرار گرفته است و در صورتی که این اعتبار تامین نمی‌شود برنامه‌های کاهش آسیب در کشور با مشکل جدی مواجه می‌شد.

وی افزود: این کمک‌ها به مراکز گذری ترک اعتیاد، شلترها، آتریچ وغیره اختصاص می‌یابد و شلترها و مراکز گذری به خصوص مراکز گذری زنان در اولویت قرار دارند.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اعلام افزایش یارانه درمان اعتیاد گفت: یارانه درمان رقم کمی بود اما با حمایت‌های به عمل آمده به رقم ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

براتي در پايان با بيان اينكه درمان مخدرشيشه در تخصيص يارانه درمان در اولويت قرار ميگيرد به ايسنا گفت: تعداد افراد تحت پوشش يارانه درمان دو برابر ميشود.