بهترین راه از بین بردن تکدی‌گری

عیسی فرهادی فرماندار تهران مبنی بر اینکه شهردار تهران اظهار داشته‌اند تا یک سال آینده هیچ فرد متکدی در شهر نخواهیم دید و با توجه به اینکه فرمانداری تهران در زمینه آسیب‌های اجتماعی اقدامات در دست انجام دارد، گفت: اگر دستگاه‌های مختلف با ما همکاری داشته باشند جمع‌آوری این افراد کار سختی نیست ولی بهترین راه از بین بردن تکدی‌گری کمک نکردن مردم به این افراد است.

وی در ادامه افزود: اگر فردی در این میان نیازمند واقعی و توانایی کار نداشته باشد باید با مراجعه به سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) از خدمات این سازمان‌ها بهره‌مند شود.

فرهادی اظهار داشت: اکثر متکدیان موجود در شهر به صورت باندی هستند که از تمکین مالی کافی برخوردارند و افراد فقیر به تعداد کم در متکدیان موجود است. همه باید به یکدیگر کمک کنیم تا این افراد در سطح شهر دیده نشوند.

فرماندار تهران در خصوص کمک مالی که فرمانداری تهران به افراد نیازمند ارائه کرده است،‌گفت: ما در سال گذشته 7 میلیارد تومان به افراد نیازمند کمک کردیم و فرمانداری تهران از نظر مالی هیچ مشکلی برای کمک به افراد نیازمند واقعی ندارد.

وی در پایان گفت: برخی از افراد که تکدی‌گری را به عنوان شغل پیشه کرده‌اند با به دست آوردن مبالغ هنگفت به پول‌های اندک قانع نمی‌شوند و همین دلیل به ادامه کار آنان منجر خواهد شد که بهترین راه سامان دادن به این موضوع کمک نکردن مردم است.