علی اصغر احمدی مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان که در تالار فرهنگ برگزار شد، مهم‌ترین دغدغه انجمن‌های اولیا و مربیان را آشفتگی در وظایف حقیقی آنها دانست.

وی ادامه داد: کار اصلی انجمن‌های اولیا و مربیان، مشارکت در تربیت دانش‌آموزان است و باید اعضای انجمن از تربیت تصویر روشن و تخصصی داشته باشند.

احمدی با اشاره به مصادیق تربیت یادآور شد: یکی از مقوله‌های تربیت، تربیت عاطفی و اجتماعی است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: تربیت عاطفی و اجتماعی مربوط به احساسات درونی فرد می‌شود که این احساسات شامل طیف وسیعی مانند شادی، غم، عشق، نفرت و عزت نفس است.

وی متذکر شد: آن چیزی که تأثیرگذار ترین عنصر در زندگی ما است همین احساسات است و تربیت عاطفی و اجتماعی، کار کردن بر روی احساسات است.

احمدی با انتقاد از اینکه تربیت عاطفی و اجتماعی دانش‌آموزان مورد غفلت قرار گرفته است، تصریح کرد: توده مردم و بسیاری از معلمان در این خصوص کاری نمی‌کنند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تحقیقاتی که توسط وی صورت گرفته است، افزود: از گروه 30 نفره‌ای از دانش‌آموزان درخواست کردم تا احساسات درونی خود را بر روی کاغذ بیاورند.

وی بیان داشت: با تأسف باید اعلام کنیم که پس از بررسی، احساس کردم دنیای درون آنها مانند باغ وحش است و پر از احساسات منفی مانند کینه، حسد، پوچی و ناامیدی است و بیش از 70 درصد از احساسات درونی آنها از جنس موارد ذکر شده است.

احمدی با بیان اینکه اغلب فکر می‌کنیم یک فرد افسرده را می‌توانیم با صحبت کردن به سمت شادمانی سوق دهیم، یادآور شد: ما غافل هستیم که عمل ما آن فرد را به سمت افسردگی می‌کشاند اما حرف زدن ما به آن فرد اعلام می‌کند که نباید افسرده باشید.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه احساسات منفی در بین دانش‌آموزان زیاد است، خاطرنشان کرد: این احساسات منفی باعث مشکلات بعدی در خانواده شده و جامعه نیز از آن سرچشمه می‌گیرد.