نگران ایمنی پله برقی های علاء الدین هستیم/ مالک آتش نشان استخدام کند

گروه اجتماعی- سعید شریف زاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز  با اشاره به وضعیت نهایی ایمنی پاساژ علاءالدین در حال حاضر عنوان کرد: در مورد علاء الدین هم جلسه های دادگاه به صورت مستمر برگزار شد و هم بازرسی شهرداری کارگروهی را در این خصوص تشکیل داد و بر این اساس ما نیز گزارش های مکرری را ارایه داده ایم.

وی با اشاره به این که مالک علاء الدین مصمم به رفع نقایص ایمنی در این پاساژ است، گفت: اما مهم ترین موضوع در این مجتمع تجاری که قابل برطرف شدن نیست موضوع پله برقی آن است که بعدها ایجاد و به سازه تحمیل شده است.

شریف زاده با اشاره به این که پله برقی در نقشه اصلی وجود نداشته و برای کارشناسان ما ایجاد نگرانی کرده است، گفت: از دید کارشناسان آتش نشانی این موضوع قابل حل نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به این که سایر نقایص ایمنی در این پاساژ برطرف شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس اخطارهای آتش نشانی ایمنی تامین شده است اما برای علاء الدین همواره نگرانی هایی وجود دارد.

شریف زاده با تاکید بر این که علاء الدین نیاز به گروهی همیشه آماده به کار در موضوع ایمنی دارد، اظهار کرد: تانکر اطفاء حریق علاء الیدن همواره باید پر باشد در غیر این صورت سیستم آن ایمن محسوب نمی شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تاکید کرد: مالک این پاساژ به دلیل تردد چشمگیری که در آن انجام می شود باید گروهی را از بازنشسته های سازمان آتش نشانی استخدام یا تعداد نفراتی را به منظور دریافت آموزش به سازمان آتش نشانی معرفی کند.

لیلا موسوی نسب