بدهی ۵۰۰ میلیاردی ۳ دستگاه دولتی به سازمان بیمه

به گزارشافکارنیوز،بهمن برزگر در مورد مطالبات سازمان بیمه سلامت از دستگاه های مختلف گفت: سازمان بیمه سلامت حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از دستگاه های آموزش و پرورش، بهزیستی و بنیاد شهید طلب دارد به طوری که این مطالبه مربوط به سه ماه امسال و سال های قبل است که هنوز تسویه نشده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش ۱۵۱ میلیارد تومان به ما بدهکار است گفت: در سال جاری ۸۵ میلیارد تومان به بدهی آنها در سال گذشته افزوده شده است.

وی گفت: طلب سازمان بیمه سلامت از سازمان بهزیستی ۱۷۴ میلیارد تومان است که باید در سال جاری ۸۳ میلیارد به صورت علی الحساب پرداخت می کردند که اینگونه نشد و بهزیستی در سال گذشته فقط ۲۰ میلیارد تومان پرداخت کرد.

وی همچنین به بدهی بنیاد شهید اشاره کرد و اظهار داشت: این سازمان نیز ۱۶۷ میلیارد تومان بدهکار است که بدهی امسال آنها ۹۰ میلیارد تومان می شود.

وی در مورد عدم پرداخت بدهی این سازمان ها گفت: مطالبات بیمه سلامت باید در بودجه سازمان ها لحاظ شود تا آنها بتوانند به راحتی نسبت به پرداخت آن اقدام کنند که گویا این گونه نشده است.

به گفته برزگر خوشبختانه در سال جاری دولت منابع خوبی را به سازمان بیمه سلامت پرداخت کرده به طوری که بدهی سازمان ها باعثاختلال در کار ما نشده استو توانستیم مطالبات مراکز طرف قرارداد و وزارت بهداشت را به موقع و به روز پرداخت کنیم.

وی گفت: براساس قانون سه ماه مهلت پرداخت مطالبات را داریم که توانسته ایم با کمک دولت پرداخت مطالبات را به روز کنیم.