اولتیماتوم وزیر آموزش و پرورش برای جمع آوری مدارس کانکسی

 علیرضا کاظمی، در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور مدیران و معاونین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های عضو شورای عالی آموزش و پرورش در محل این وزارتخانه برگزار شد با تأکید بر ارتقای جایگاه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: از سیاست‌ها و اولویت‌های آموزش و پرورش در دوره کنونی، ارتقای جایگاه این شوراست که رئیس‌جمهور محترم نیز بر این امر تاکید دارند و حضور دکتر پزشکیان در جلسه شورای عالی، نشان از اهمیت این شورا بود.

وی ادامه داد: پس از جلسه شورای عالی با حضور دکتر پزشکیان؛ اقدامات خوبی صورت گرفت و متعاقب آن جلسه تصمیم بر این شد که مدارس کانکسی ، سنگی، کلاس‌های با تراکم بیش از ۳۵ نفر، مدارس با سرانه زیر ۳ متر و… جمع آوری و در موارد خاص بهبود یا اصلاح شوند. در همین راستا طرحی ساختارمند با عنوان نهضت محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی آماده و تدوین شد و اکنون در دولت در حال بررسی است و بناست با تشکیل ستاد ملی و کشوری و با ایجاد نقشه اجرایی و زمانبندی شده دستاوردهای مهمی در بهبود کاستی‌های فضای آموزشی به دست آید.

کاظمی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های زیادی از طرف دولت ایجاد شده است بیان کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت به آموزش و پرورش باید گام‌های اساسی برداریم؛ امیدواریم در این مسیر مجلس شورای اسلامی نیز با همراهی همیشگی خود سهم آموزش و پرورش را از بودجه عمومی افزایش دهد.

به گفته وی باید از ظرفیت‌های قوه مقننه نیز در بهبود و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش بهره گرفت. زیرا این قوه در ایجاد زیر ساخت‌های پایدار در قوانین برنامه و سالانه نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به این که در خصوص رویکردهای آموزش و پرورش مسیری غیر از مسیر شورای عالی آموزش و پرورش دنبال نخواهیم کرد، گفت: با وجود شورای عالی آموزش و پرورش؛ طرح‌ها، بررسی و ارزیابی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از مصوبه این شورا خبر داد و گفت: امروز نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین با اصلاحات شورای راهبری سند تحول مصوب شد.

کاظمی پیشنهاد داد تا با رایزنی شورای عالی آموزش و پرورش با شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه کار در این زمینه به شورای عالی آموزش و پرورش تفویض شود و یا در اولویت اول بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد.