دوربین‌ها به کمک پلیس راهور آمدند
رئیس پلیس راهور فراجا  به هوشمندسازی پلیس راهور اشاره و اظهار داشت: امسال حضور پلیس راهور در نمایشگاه با رویکرد آموزشی و خدماتی و فن آوری اطلاعات پررنگ‌تر از سال‌های گذشته است. ما در تلاش هستیم با یک هم‌افزایی مناسب، به قابلیت‌های موردنظر و کنترل هوشمند ترافیک دست پیدا کنیم.

وی در خصوص تجهیزات جدید اضافه کرد: در این نمایشگاه، دستگاه دوربین ثبت تخلفات پورتابل بر پایه رادار به نام رادارگان به نمایش گذاشته شده است. این دوربین‌ها سه ویژگی برجسته دارند: اول، قدرت بالای آنالیز تصاویر و تشخیص دقیق‌تر تخلفات دوم، عدم نیاز به دخالت مستقیم کاربر و سوم، تمرکز این دوربین‌ها فقط بر کنترل سرعت نیست، بلکه بیش از ۱۲ نوع تخلف را شناسایی می‌کنند و کنترل ترددها و رعایت مقررات رانندگی را بادقت انجام می‌دهند.

سردار حسینی در ادامه افزود: ما در حال انجام آخرین تست‌های دوربین‌های رادارگان هستیم و به‌زودی با به‌صفر رساندن خطاهای سامانه، از این فناوری به‌صورت گسترده استفاده خواهیم کرد. این دوربین‌ها کاملاً تولید داخل و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده‌اند.

رئیس پلیس راهور به موضوع واقعیت مجازی (VR) در غرفه پلیس نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری واقعیت مجازی به بازسازی صحنه تصادفات کمک می‌کند تا کارشناسان بتوانند اشتباهات را به حداقل برسانند.

وی همچنین به احیای همیاران پلیس با رویکرد جدید پرداخت و گفت: ما می‌خواهیم همیارانی تربیت کنیم که فقط به رانندگی توجه نکنند، بلکه همیار زندگی باشند و به موضوعات زیست‌محیطی و دیگر مسائل اجتماعی نیز اهمیت دهند. تربیت افرادی با دغدغه زندگی سالم در اولویت ما قرار دارد.

سردار حسینی در پایان به اهمیت آموزش اشاره کرد و گفت: اگر آموزش‌های دو دهه گذشته نبود، قطعاً نمی‌توانستیم کشته‌های تصادفات را از مرز ۲۸ هزار نفر کاهش دهیم. آموزش یکی از اصلی‌ترین وظایف ما در حوزه کاهش تصادفات است.