تسهیل دسترسی افراد دارای معلولیت به اپلیکیشن اسنپ

پروژه‌ دسترس‌پذیری اپلیکیشن اسنپ از دهم آبان ۱۴۰۱ با راه‌اندازی قابلیت «دسترس‌پذیری» به‌طور جدی کلید خورد و همواره در حال به‌روزرسانی و بهبود است. این قابلیت در همکاری تنگاتنگ تیم محصول اسنپ با افراد دارای معلولیت شکل گرفته است. همزمان با روز جهانی ناشنوایان، روابط عمومی اسنپ گزارش می‌دهد که مسیر دسترس‌پذیری کامل این اپلیکیشن برای افراد دارای معلولیت هنوز به پایان نرسیده و تیم محصول این شرکت در حال بهبود امکانات و طراحی ویژگی‌های بیشتری برای این گروه هدف است.

برای مطالعه‌ جزئیات بیشتر در رابطه با دسترس‌پذیری اپ اسنپ‌ به بلاگ این سامانه مراجعه کنید.

کاربران دارای معلولیت، به منظور داشتن تجربه‌ کاربری بهتر در استفاده از اپلیکیشن اسنپ، می‌توانند به بخش «اطلاعات کاربر» در منوی اپ بروند و در بخش دسترس‌پذیری (پایین صفحه) اطلاعات مربوط به نوع معلولیت خود را شامل ناشنوایی/کم‌شنوایی، نابینایی و کم‌بینایی (برای کاربران مسافر) و معلولیت حرکتی ثبت کنند. این اطلاعات در اپلیکیشن اسنپ ذخیره و در هر سفر به کاربر طرف مقابل اطلاع داده می‌شود تا او نیز با آگاهی و دریافت آموزش‌های لازم در سفر همراه فرد دارای معلولیت باشد.

دسترس‌پذیری اپ اسنپ به روایت اعداد

اپلیکیشن اسنپ، با هدف ایجاد فرصت برابر، برای افراد دارای معلولیت دستر‌س‌‌پذیر شده است. اسنپ از طریق طراحی قابلیت‌هایی ویژه در اپ برای هر دو گروه کاربران مسافر و راننده‌ دارای معلولیت دسترسی به خدماتش را آسان و فرصت حضور راحت‌تر در جامعه را برای این گروه از افراد فراهم کرده است.

از ابتدای راه‌اندازی قابلیت دسترس‌پذیری تا نیمه‌ شهریور ۱۴۰۳، تعداد ۱۵هزار و ۱۰۹ کاربر راننده دارای معلولیت و ۶۷هزار و ۸۳۸ کاربر مسافر نوع معلولیت خود را در اپلیکیشن اسنپ ثبت‌ کردند.

روابط عمومی اسنپ در پایان اضافه می‌کند که در این راه همچنان به همراهی، همکاری و همفکری افراد دارای معلولیت و موسسه‌های فعال در این حوزه نیازمند است.

برای مطالعه‌ جزئیات بیشتر در رابطه با دسترس‌پذیری اپ اسنپ‌ به بلاگ این سامانه مراجعه کنید.