لغو پرواز‌های ایران‌ایر از ایران به سه کشور اروپایی/ تکلیف ۹۰۰هزار مسافر چه می‌شود؟

لغو پرواز‌های مستقیم میان ایران با این کشور‌ها در حالی است که بریتانیا و آلمان جز ۵ کشوری هستند که بیشتر ایرانیان مهاجر در آن زندگی می‌کنند. نزدیک به ۹۰۰ هزار ایرانی در سه کشور آلمان و بریتانیا و فرانسه ساکنند.

نزدیک به ۹۰۰ هزار ایرانی مهاجر حالا برای آمدن به ایران به دردسر می‌افتند. بریتانیا گفته از ۱۲ ماه آینده پرواز مستقیمی بین ایران و بریتانیا وجود ندارد و پرواز‌های ایران ایر یعنی تنها پرواز موجود در این مسیر لغو خواهد شد.

کشور‌های آلمان و فرانسه هم گفته‌اند احتمالا قرارداد‌های حمل و نقل هوایی با ایران را تعلیق می‌کنند. آن‌ها مدعی هستند که ایران برای روسیه موشک‌های بالستیک می‌فرستد تا در جنگ اوکراین استفاده شود. ایران این موضوع را رد کرده و گفته در جنگ اوکراین و روسیه بی‌طرف است. لغو پرواز‌های مستقیم میان ایران با این کشور‌ها در حالی است که بریتانیا و آلمان جز ۵ کشوری هستند که بیشتر ایرانیان مهاجر در آن زندگی می‌کنند.

نزدیک به ۹۰۰ هزار ایرانی در سه کشور آلمان و بریتانیا و فرانسه ساکنند. افرادی که قصد سفر به بریتانیا را دارند باید به شهر‌هایی مثل مسکو، وین دوحه و استانبول بروند و از آنجا دوباره برای سفر به بریتانیا سوار هواپیما شوند. مبادلات تجاری ایران و بریتانیا بعد از برگزیت ۳ برابر شده بود و این فرصت مناسبی برای وارد کردن ارز به کشور بود حالا لغو پرواز‌ها ممکن است کار را برای تجار سخت کند.

این گزارش را در این باره ببینید: