۱۰نشانه مردی که ثروتمند است اما ممکن است نشان ندهد!

بین به رخ کشیدن ثروت و اشاره ظریف به موقعیت مالی خیلی فرق وجود دارد. مردانی که واقعاً از موقعیت خوب مالی برخوردار هستند سعی می‌کنند که موفقیت‌شان را به رخ کسی نکشند و یک زندگی بی‌سروصدا را به نمایش برق کورکننده تجملات ترجیح می‌دهند.

 اما هرچه هم که این آدم‌ها بخواهند موقعیت مالی‌شان را مخفی کنند، نشانه‌های واضحی وجود دارد که آن‌ها را لو می‌دهد. این نشانه‌ها صرفا مربوط به زرق و برق‌ها و کالاهای تجملاتی نیستند بلکه به عادات، نگرش و سبک زندگی آن‌ها مربوط می‌شود.

1.با اعتماد به نفس رخ می‌کنند

یکی از اولین‌ نشانه‌های موقعیت خوب مالی مردی که با پوشیدن لباس برند و سوار شدن ماشین لوکس آن را نمایش نمی‌دهد، اعتماد به نفس او در خرج کردن است. مطمئناً ممکن است ولخرجی نکند. اما در هنگام پول خرج کردن سطحی از آرامش و نبود استرس را در او می‌توان حس کرد. برای او کیفیت بر کمیت ارج است و اگر بخواهد پول بدهد تعلل یا احساس ناراحتی نمی‌کند. علتش آن است که می‌داند پول به قدر کافی دارد. او شبکه امن دارد. اعتماد به نفس او در خرج کردن به موقعیت خوب مالی او بر می‌گردد.

2.نگران قسط و قرض نیست

نگران قسط‌هایش نیست. سبک زندگی فروتنانه‌ای دارد و اهل اغراق کردن نیست. ممکن است ماشینی قدیمی براند و در خانه‌ای قدیمی اما راحت زندگی کند. هیچ قرضی ندارد. به هیچ‌کسی بدهی ندارد. سبک زندگی ساده این آدم‌ها ناشی از محدودیت مالی‌شان نیست. اینکه قرض و بدهی ندارند، نشانه واضحی از خوب بودن اوضاع مالی‌شان است.

3.سرمایه‌گذاری مرتب

مردی که موقعیت مالی خوبی دارد معمولا به طور منظم سرمایه‌گذاری می‌کند. ای خرید سهام و اوراق قرضه تا حتی شروع کردن استارتاپ‌ها. محققان بازاریابی نشان داده‌اند که ثروتمندترین سرمایه‌گذاران بیش‌تر احتمال دارد که سرمایه‌گذاری‌های متنوع داشته باشند. پس اگر متوجه شدید که مردی مدام در حال سرمایه‌گذاری در بخش‌های متنوع بازار است، دلیل خوبی است برای آنکه فکر کنید او احتمالا وضع مالی خوبی دارد.

4.تجربه برایشان مهم‌تر از مالکیت اقلام و کالا است

ترجیح می‌دهند به جای جمع کردن مال و منال، تجربه کسب کنند. یعنی برای سفر، غذا خوردن در رستوران‌های خوب، کنسرت رفتن، نمایشگاه رفتن، یاد گرفتن مهارت‌های جدید، بیش‌تر از صرفا خریداری آخرین برند از فلان محصول یا گجت علاقه‌مندی نشان می‌دهند.

این نشان می‌دهد که آن‌ها نیازی ندارند به دیگران اثبات کنند که وضعیت مالی خوبی دارند. درعوض، پول‌شان را صرف چیزهایی می‌کنند که برایشان شادی به همراه دارد.

5.برنامه‌ریزی مالی بلندمدت دارد

مردی که به لحاظ مالی وضعیت خوبی دارد مهارت خوبی در برنامه‌ریزی بلندمدت دارد. نگران چک بعدی یا حتی سال بعدش نیست. درعوض، برای ده‌ها سال یا فراتر از آن، برنامه‌ریزی می‌کند. این سرمایه‌گذاری‌ها شامل راه‌اندازی صندوق‌های بازنشستگی، سرمایه‌گذاری در سهام بلندمدت یاحتی درست کردن صندوق برای تحصیل فرزندان می‌شود.

این عادت‌های مالی رو به جلو نشان می‌دهد که او به قدر کافی پول دارد، که نه تنها هزینه‌های نیازهای جاری را پرداخت کند بلکه برای آینده هم برنامه‌ریزی کند. این نشانه واضحی است از اینکه او، حتی اگر نشان ندهد، امنیت مالی دارد.

6.دست‌ودل‌بازی

یکی از نشانه‌های مردی که موقعیت مالی خوبی دارد، دست‌ودل‌بازی است. او به خیریه‌ها کمک می‌کند، بدون اینکه فکر کند به دوستی که نیاز دارد کمک می‌کند و حتی ممکن است هزینه‌های شام همه را در رستوران پرداخت کند. این حد از دست‌ودل‌بازی برای نمایش دادن نیست؛ بلکه میل اصل به کمک و حمایت کردن دیگران است. این امر به زیبایی ثبات مالی او را نشان می‌دهد.

هرچه باشد راحت خرج کردن به صورت تلویحی نشان می‌دهد که او بیش‌تر از خودش پول دارد و خوشحال است که این وضعیت خوب مالی را با دیگران به اشتراک بگذارد.

7.ترندها او را اغفال نمی‌کنند

شاید شما موقعیت خوب مالی را به توانایی خرید آخرین مد‌های روز، جدیدترین تلفن‌ها، آخرین لباس‌ها و آخرین مدل ماشین‌ها نسبت بدهید. اما تجربه ثابت کرده که ثروت ارتباط چندانی به این موارد ندارد. مردی که به لحاظ مالی قوی است، حس نمی‌کند نیاز داشته باشد طبق آخرین ترندها عمل کند. او از آنچه دارد خشنود است و احساس نمی‌کند که نیاز دارد مدام خودش را به روز رسانی کند یا چیزهای تازه‌ای بخرد. دلیلش این نیست که توانایی مالی خرید را ندارد، بلکه به این دلیل است که درک کرده که ترندها می‌آیند و می‌روند اما موقعیت باثبات مالی است که پابرجا می‌ماند. عدم علاقه او به دنبال کردن آخرین مدهای روز، حقیقتا نشان می‌دهد او خردمند و ثروتمند است.

8.خانه و ماشین آن‌چنانی ندارد

ممکن است فکر کنید که مردان ثروتمند در خانه‌های تجملاتی و عمارت و کاخ زندگی می‌کنند و ماشین‌های آخرین مدل شیک دارند. اما همیشه اینطور نیست. مردانی که موقعیت باثبات مالی دارند، خانه‌ها و ماشین‌های آن‌چنانی ندارد و یک خانه راحت و یک ماشین کاربردی برایشان کافی است. آن‌ها ترجیح می‌دهند پول‌شان را در اموری سرمایه‌گذاری کنند که با گذر زمان باعث رشد سرمایه‌شان شود.

9.از دارایی‌شان به طور مرتب نگهداری می‌کنند

یکی دیگر از نشانه‌های ظریف ثبات مالی نگهداری منظم و مراقبت از دارایی‌هاست. خانه، ماشین، تعقلات شخصی مثل لپ‌تاپ، گوشی تلفن ...همگی ارزش نگهداری و مراقبت دارند و مردی که ثبات مالی خوبی دارد، این را می‌داند. او درک می‌کند که نگهداری از این متعلقات عمرشان را طولانی‌تر می‌کند و در درازمدت پول بیش‌تری را برایشان ذخیره می‌کند.

10.آرامش فکری

یکی از آشکارترین نشانه‌های مردی که ثبات مالی دارد، آرامش ذهنی و فکری است. او می‌داند که نباید ذهن‌اش را به خاطر استرس و هزینه‌های غیرمنتظره  مشغول کند. آسودگی فکری و نبود استرس مالی نشانه‌های واضح ثبات مالی است. این کیفیتی است که نمی‌توان تقلید یا خریداری کرد بلکه باید از طریق تصمیمات مالی و یک عمر کار سخت آن را آموخت. این نوعی ثروت است که رضایت به همراه دارد – شاید مهمترین موردی که در این فهرست قرار می‌گیرد.

سخن آخر

ثروت حقیقی در زندگی تعداد صفرهای حساب بانکی نیست.

هنری دوید ثورو، فیلسوف آمریکایی قرن نوزدهم، یک عبارت معروف دارد که می‌گوید :

«ثروت توانایی تجربه زندگی به صورت کامل است.»

بنابراین مردی که حقیقتا ثروتمند است، لزوما نه در عمارت زندگی می‌کند و نه ماشین آنچنانی می‌راند. او می‌تواند زندگی فروتنانه‌ای داشته باشد، تجربه را بر تملک دارایی‌ها ترجیح بدهد و آرامش ذهنی‌ای دارد که بی‌قیمت است.

این نشانه‌های ظریف بیش‌تر درباره کیفیت زندگی است که بر کمیت ارجح است.