این زن راز عمر طولانی خود را فاش کرد!

«اتل می کاترهام»، تنها فرد بازمانده از زمان حکمرانی شاه ادوارد هفتم است و اخیرا در کنار خانواده و دوستان نزدیک خود جشن تولد گرفت.

او راز عمر طولانی خود را «خونسردی و مجادله نکردن با دیگران» می‌داند. اتل سال ۱۹۰۹ در همشایر بریتانیا متولد شد. او دومین فرزند کوچک در میان ۸ فرزند خانواده‌ای ارتشی بود. پدرش مجبور بود مدتی را در هند بگذراند، بنابراین  اتل تا سال ۱۹۳۱ میلادی را در این کشور گذراند و سپس به بریتانیا بازگشت و با مردی به نام «نورمن کاترهام» که او نیز ارتشی بود ازدواج کرد. او بعدها به دلیل ماموریت‌های شوهرش، مدتی را در هنگ‌کنگ و جبل‌الطارق گذراند و سپس برای همیشه به بریتانیا بازگشت و دو دخترش را در زادگاهش بزرگ کرد.

«اتل» می‌گوید هرگز با کسی مجادله نکرده و با خونسردی به صحبت‌های دیگران گوش داده و البته هرکاری را که می‌خواسته انجام می‌داده است. او درگیر دعوا با دیگران و عصبانی نشدن را راز طول عمر خود می‌داند.

چند روز پیش خانواده و دوستان نزدیک او برایش جشن تولد همراه با سرگرمی‌های جالب و خوراکی‌های خوشمزه گرفتند. خانواده او می‌گویند، «هیچ چیز به اندازه نشستن زیر نور آفتاب و گوش کردن به صدای پرندگان برای اتل لذت‌بخش نیست.»