موافقت با تغییر ساعت کاری ادارات در شهریور ۱۴۰۳ + اسامی استان‌ها

 در پی تداوم گرمای شدید و کم‌سابقه هوا ساعت کاری ادارات برخی از استان‌ها از امروز تا اول شهریورماه تغییر کرده است.

تغییر ساعت کاری ادارات فردا / ساعت کاری بانک ها فردا 

بر اساس اعلام معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی، ساعت پایان کار کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند از روز یکشنبه تا پنجشنبه ۲۸ مرداد تا یکم شهریور ساعت ۱۱ خواهد بود. فعالیت کارکنان شاغل در بانک‌ها و بیمه‌های استان بعد از ساعت مذکور با نظر شورای هماهنگی ذی‌ربط است و پایگاه‌های انتقال خون و نیز مراکز اهدای خون در سطح استان مشمول کاهش ساعت نبوده و مطابق برنامه عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. فعالیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان اعم از دولتی و غیر دولتی و کارکنان شاغل در مراکز درمانی و بهداشتی استان نیز با تشخیص مدیر واحد ذی‌ربط است.

ساعت کاری ادارات از شنبه  / ساعت کاری ادارات امروز

محسن نعمتی گفت: با توجه به مصوبات جلسه فوق‌العاده شورای مدیریت بحران استان، با عنایت به تفویض اختیار شورای امنیت کشور به استانداران، حسب تایید و دستور ایمانیه استاندار فارس، به دلیل ماندگاری گرمای شدید هوا، ساعت کاری کلیه دستگاه‌های اجرایی شامل موسسات عمومی دولتی و غیر دولتی و بانک‌ها از روز شنبه، ۲۷ مرداد ماه تا پنج‌شنبه، اول شهریور ماه از ساعت ۶ تا ۱۱ صبح خواهد بود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان که دارای شیفت کاری بعد از ظهر هستند با یک ساعت تاخیر شروع به کار خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس افزود: مقرر شد با توجه به تاثیر مثبت همکاری اصناف در مدیریت مصرف انرژی، تعطیلی مراکز و مجتمع‌های تجاری استان با همکاری شرکت‌های توزیع برق استان و شیراز و اتاق اصناف فارس از ساعت ۱۳ تا ۱۷ یک هفته دیگر تمدید شود.

نعمتی تصریح کرد: مدیران موظف هستند کسری ساعت را به صورت دورکاری و با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق مقررات جبران کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ادامه داد: بیمارستان‌ها مراکز امدادی و اتفاقات، خدمات امداد جاده‌ای، مراکز خدمات بهداشتی و درمانی، اورژانس، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، آتش نشانی، مراکز انتظامی، بخش عملیاتی خدمات پست و تامین کالاهای ضروری، طبق روال قبل به ارائه خدمات می‌پردازند.

ساعت کاری ادارات خوزستان

 طبق اعلام مدیریت بحران استان پایان ساعت کاری ادارات خوزستان در روزشنبه ۲۷ مرداد ماه با ۲ ساعت کاهش تا ساعت ۱۱ اعلام شد. بر اساس این دستورالعمل به دلیل شدت گرما برای صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق مصرف خانوار ساعات ادارات کاهش یافته است. تابستان امسال به دلیل شدت گرما ساعات کاری ادارات خوزستان در چند نوبت کاهش یافت. 

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان‌دهنده وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر تا روز دوشنبه در بیشتر مناطق استان خوزستان به جز مناطق شرقی و شمالی است. همچنین از اواخر وقت امروز به تدریج با استقرار جریانات جنوبی در ساحل شرقی و مناطق جنوب شرقی شاهد افزایش رطوبت خواهیم بود که این وضعیت در روزهای آینده تا روز چهارشنبه به مناطق مرکزی، نوار ساحلی و مناطق جنوبی استان خوزستان گسترش پیدا خواهد کرد.

ساعت کاری ادارات تهران

طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ مرداد) به‌ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر و شب در بعضی مناطق استان به‌ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای مورد انتظار است.  در نیمه غربی و نواحی جنوبی استان گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید خیزش گرد و خاک با احتمال انتقال موقت گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوا و  دید پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است. آسمان تهران فردا (۲۸ مردادماه) نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با احتنال گرد و خاک و رگبار باران با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۲۹ مردادماه) صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد، گاهی باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. هنوز خبری از تغییر ساعت کاری ادارت تهران منتشر نشده است.

ساعت کاری ادارات کرمانشاه فردا

به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، وضعیت دما در نواحی مختلف استان تا حدود ۱۰ روز آینده تقریباً ثابت بوده و تغییر چشمگیری ندارد. علی محمد زورآوند با بیان اینکه سامانه گرم جنب حاره کماکان جو استان را تحت تاثیر قرار داده، گفت: تا حدود ۱۰ روز آینده تغییرات چشمگیر دمایی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود. در این مدت دمای هوا تقریباً ثابت بوده و ممکن است در برخی روزها حدود نیم درجه سلسیوس تغییر داشته باشد. هنوز خبری از تغییر ساعت کاری ادارت کرمانشاه منتشر نشده است.

خبر فوری تعطیلی ادارات

پیرو جلسه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار شهرستان سرخس، ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی، اصناف، واحدهای صنعتی، بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری، فعالیت‌های ورزشی و آموزشی به‌ جز دستگاه‌های خدمات‌رسان، از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ تعطیل شدند.

این گزارش به روز می شود....