دستگیری کارچاق کن‌ها در دستور کار دادگستری گیلان

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان امروز در مراسم انتصاب فرمانده یگان حفاظت دادگستری استان با تسلیت شهادت رئیس جمهور محبوب آیت الله رئیسی و هیئت همراهش گفت: باید همواره با اتکاء به خدای متعال خود را تجهیز کرده و در مسیر خدمت به مردم گام برداریم.

او با تقدیر و تشکر از فرمانده سابق یگان حفاظت دادگستری گیلان افزود: به لحاظ اقتدار دستگاه قضایی حفاظت از اشخاص و اسناد در دادگستری‌ها مهمتر از حفاظت از امکنه و ساختمان‌ها است.

رئیس شورای قضایی استان گیلان با اشاره به هدف تشکیل یگان حفاظت دادگستری تصریح کرد: باید افراد و نیروهای حفاظتی بیشتری در راستای حفاظت از محاکم قضایی جذب شده و آموزش‌های لازم در این خصوص به آنان ارائه شود.

به گفته حجت الاسلام صادقی نیارکی، تکریم ارباب رجوع از برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه است و باید علاوه بر حفظ کرامت مراجعه کنندگان، تکریم از همکاران قضایی نیز در دستور کار یگان حفاظت قرار گیرد.

دستگیری کارچاق کن‌ها در دستور کار دادگستری گیلان

او با اشاره به استقلال یگان حفاظت و همچنین استقلال دستگاه قضایی گفت: استقلال دادگستری و یگان حفاظت باید در عین تعامل با سایر مجموعه‌ها حفظ شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با تأکید بر مبارزه با فساد در تمامی دستگاه‌ها افزود: یگان حفاظت دادگستری باید در دستگیری دلال‌ها و کارچاق کن‌ها که با هدف اعمال نفوذهای پوچ و واهی در پرونده‌ها به محاکم وارد می‌شوند، تلاش مضاعفی داشته باشد.

حجت الاسلام صادقی همچنین تصریح کرد: سامانه کنترل تردد ورود و خروج افراد به محاکم قضایی اقدامی پیشگیرانه است که یگان حفاظت باید از این سامانه، بهره حداکثری را حاصل کند.