انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران

سرهنگ علی قاسم پور، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره جزئیات این پرونده اظهارکرد:‌ به دنبال وقوع چندین مورد کیف قاپی و سرقت موتورسیکلت به شیوه‌ای مشابه درچند نقطه از تهران، رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی از ماموران پلیس پیشگیری قرار گرفت. همچنین در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد که یکی از شهروندان خانم که در اثر سرقت و قاپیدن کیفش از سوی این سارقان، زمین خورده و از ناحیه پا دچار آسیب و شکستگی شده است.

دستگیری

وی با اشاره به اقدامات ماموران پلیس پیشگیری برای شناسایی و دستگیری سارقان، گفت: ماموران پس از بررسی محل‌های سرقت و بازبینی دوربین‌های مداربسته، متوجه شدند سارق در تمامی سرقت‌ها به همراه ترک نشین خانم اقدام به قاپ زنی از شهروندان کرده است. در ادامه با اقدامات فنی پلیسی و شیوه‌های نوین کشف جرم هویت و مخفیگاه سارقان شناسایی شد و طی بررسی های بیشتر، مشخص شد که این باند سه نفره شامل یک زن و دو مرد است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد:‌ ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز عملیات، در یک عملیات، این سارقان در مخفیگاه خود در حوالی محله نظام آباد دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند. همچنین محل دستگیری آنان نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن دو دستگاه موتور سیکلت مسروقه، دو عدد پلاک موتور سیکلت سرقتی، محتویات کیف‌های به سرقت رفته شامل مدارک هویتی و لوازم شخصی شهروندان و ... کشف و ضبط شد.
قاسم پور با بیان اینکه متهمان برای سرقت‌های خود از موتورسیکلت‌های سرقتی یا پلاک سرقتی استفاده کرده بودند، گفت: با انتقال متهمان به کلانتری آنان تحت بازجویی قرار گرفتند و مشخص شد که زن و مرد دستگیرشده خواهر و برادر بوده و در واقع سرکرده باند این دو نفر هستند. همچنین این افراد در جریان بازجویی‌ها، عضو چهارم این باند را که در واقع مالخر اموال مسروقه بود، معرفی کردند که این فرد نیز در یک عملیات جداگانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.