خبر عجیب: گرمایش جهانی روی باروری مردان تاثیر دارد!

 به گفته محققان سنگاپوری دمای بالا باعث کاهش اسپرم در مردان می‌شود. مطالعه آنها نشان می‌دهد با افزایش دمای سیاره، تعداد اسپرم‌ها کاهش یافته و پیامد مستقیمی روی باروری دارد. اگرچه قبلاً این موضوع که گرما بر سلول‌های تولید مثلی تأثیر می‌گذارد، شناخته شده بود اما این تحقیق جدید به جزئیات بیشتری در مورد این موضوع می‌پردازد.

حدود ۸۱۸ مردی که مشکل باردار شدن داشتند، نمونه‌هایی از اسپرم خود را ارائه کردند و قرار گرفتن این مردان در معرض دمای بالای 29.8 درجه قبل از ارائه نمونه مورد بررسی قرار گرفت. این مطالعه نشان داد در سه ماه قبل از نمونه برداری، مردانی که در معرض گرمای شدید قرار داشتند، ۴۶ درصد بیشتر احتمال داشت که اسپرم کمتری داشته باشند.

خبر عجیب: گرمایش جهانی روی باروری مردان تاثیر دارد!

کیفیت، تحرک و سرعت پایین‌تر

اما گرما نه تنها بر کمیت بلکه بر غلظت آنها - که ۴۰ درصد نیز کاهش می‌یابد - و تحرک آنها تأثیر می‌گذارد، زیرا معلوم شد که آنها کندتر هستند. با توجه به این نتایج، یکی از محققان دانشکده پزشکی یونگ لو لین (سنگاپور) که بخشی از این مطالعه بود، هشدار داد که افراد جوان باید مراقب باشند. در واقع پیری تنها متغیری نیست که نقش مهمی در کیفیت اسپرم ایفا می‌کند. این متخصص گفت: ما متوجه شدیم مردان در سنین اولیه باروری خود، بین ۲۵ تا ۳۵ سال، بیشترین آسیب را از گرما می‌بینند.