بسته‌شدن محورهای ورودی به خراسان رضوی

محمدصادق معتمدیان در نشست بررسی اولویت‌ تأمین نیاز اکسیژن بیمارستان‌های مشهد و استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: بحث پیک پنجم کرونا هم‌اکنون مطرح و وضعیت نگران‌کننده است.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه وضعیت خراسان رضوی افزایشی است، افزود: متأسفانه در زمینهٔ پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عادی انگاری صورت گرفته است.

وی در ادامه بابیان اینکه همچنان ۵۰ درصد جمعیت استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت‌ نمی‌کنند، بیان کرد: از امروز ابلاغ کردیم تا محورهای اصلی ورودی به استان اعم از قوچان، سبزوار، فیض‌آباد، مه ولات و گناباد بسته شود. از طرفی مصوب کردیم تا اجازه ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به استان داده نشود.

معتمدیان ابراز کرد: همچنین بنا شد ۵۰ درصد پروازها کاهش پیدا کند و در مرحله بعد محدودیت‌های بیشتری برای مشهد اعمال کنیم.

وی به نتایج امیدوارکننده اعمال محدودیت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در یک هفته اخیر با اقدامات محدودیتی که اعمال کردیم، ۲۰ درصد از ظرفیت هتل‌ها در استان کاهش پیداکرده است.

استاندار خراسان رضوی به بازدید نیمه‌شب خود از بخش بیماران کرونایی اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) پرداخت و با تأکید بر اینکه سختی‌های واردشده بر پرستاران در ۱۸ ماه گذشته به‌وضوح قابل‌مشاهده است، ابراز امیدواری کرد: در استان بخش خصوصی، دولتی و حاکمیتی کنار هم هستند و حتماً با تلاش یکدیگر بر مشکلات چیره خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ نگرانی برای تأمین اکسیژن بیماران نباید وجود داشته باشد، گفت: تهیه امکانات و تجهیزات در بحث کرونا بسیار مهم است و به دنبال سازمان‌دهی هستیم تا فشار از بخش درمانی و مردم برداشته شود. بااین‌حال در بحث اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز باید توان استان افزایش پیدا کند تا استان‌های هم‌جوار را هم پوشش دهیم.

معتمدیان به مبحث واکسیناسیون در استان پرداخت و اظهار کرد: واکسیناسیون در استان سرعت بیشتری گرفته و از امروز هم سهمیه حاشیه شهر افزایش پیدا کرد که با همکاری بسیج، کار در حال انجام است.