بهره‌برداری از یک خوابگاه دانشجویی جدید در سال جاری

سعید حبیبا ، معاون دانشجویی دانشگاه تهران اظهار کرد: یک خوابگاه جدید تا ۲۲ بهمن در دانشگاه تهران با ظرفیت ۳۰۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید که حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد آن در حال حاضر آماده است.

او افزود: بخش عمده‌ای از بودجه خوابگاه جدید (۹ تا ۱۰ میلیارد تومان) از طریق خیرین و مابقی توسط دانشگاه تهران تامین می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران اظهار کرد: تعداد خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه تهران ۴۲۰ عدد است که افزایش متقاضیان و عدم اختصاص بودجه به این خوابگاه‌ها باعث شده تعداد آن‌ها پاسخگوی نیاز دانشجویان نباشد. به محض تامین بودجه مالی حتما معضل خوابگاه‌های متاهلی را حل خواهیم کرد.

حبیبا اظهار کرد: در حال حاضر در شرایط کرونایی حدود یک هزار دانشجو در داخل خوابگاه‌های مجردی و ۴۲۰ خانوار در خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه تهران حضور دارند.

او درباره رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوابگاه‌های دانشگاه تهران، گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی به همه دانشجویان و خوابگاه‌ها ابلاغ شده است و در صورت عدم رعایت حکم اخراج آنان صادر می‌شود، اما در حال حاضر گندزدایی خوابگاه ها، سالن‌های رفت و آمد و ... به خوبی رعایت می‌شود؛ چرا که حفظ سلامت دانشجویان مهم‌ترین اولویت ما است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران مطرح کرد: عمده دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های دانشگاه تهران شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی یا دفاع از پایان نامه‌های ارشد و دکتری هستند که با توافق و تایید استاد راهنما و دانشکده مربوطه مجاز به حضور در خوابگاه هستند.