خیزش مردمی برای حل مشکلات

گروه سیاسی- در طول سالهای فعالیت سیاسیون پس از انقلاب به صورت دسته جمعی و حزبی، اکثر احزاب به جز چند حزب انگشت شمار، دولتی ساخته شده اند.

به گزارش افکارنیوز، در دوره هاشمی رفسنجانی، طرفداران دولت سازندگی به همراه خانواده هاشمی تشکیل حزب تکنوکرات کارگزاران را دادند و در زمانی که هاشمی منسوب به جناح راست بود خود را در این جنتح و بعدها به جناح چپ کوچ کردند.

در زمان دولت اصلاحات، مشارکتی ها به وجود آمدند که پاسخ اعتماد مردم را با در فتنه 88 دادند، جایی که تمام تلاش خود را انجام دادند تا احمدی نژاد به ریاست جمهوری نرسد و بسیاری از اعضای این حزب در زمین فتنه گری آمریکایی ها و اسراییلی ها بازی کردند و آلت دست آنها برای براندازی نظام شدند.

در دولت محمود احمدی نژاد نیز از رایحه خوش خدمت تا احزاب و جمعیت های دیگری از نزدیکان وی در کشور تشکیل شدند که هنوز مردم یادشان نرفته که مشایی با ثبت نام در انتخابات مشان داد این جریان می خواهد ریاست جمهوری را باز هم در دست داشته باشد.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید که شعار اعتدال آنها در ایران پیچید باز هم شخصیت های اصلاح طلب که در دولت هاشمی و رییس دولت اصلاحات مسوولیت ها را به عهده داشتند باز هم به سطح مدیریتی کشور برگشتند و امروز می بینیم بر خلاف شعارهای دولت، مشکلات معیشتی ،اقتصادی و فرهنگی بسیاری در کشور وجود دارد.

عده ای از چهره های مختلف انقلابی کشور اینبار به دور از جناح بندی های رایج در اعتراض به وضع موجود دولت و وجود مشکلات فراوان دور هم جمع شدند و اعلام موجودیت کردند و نام خود را جبهه مردمی نیروهای انقلاب نامیدند.

در این فضای سیاسی کشور جمع شدن عده ای افراد انقلابی در حوزه های مختلف را باید به فال نیک گرفت، آن هم در جریان نیروهای اصولگرا که موضوع وحدت این جریان برای انتخابات آینده همچنان در هاله ای از ابهام است و تشکیل چنین جبهه ای قدمی مثبت می باشد.

با تشکیل جبهه نیروهای انقلاب ، مردم فارغ از دولتها دارای تشکیلات شدند تا بارقه های امید مردم در دولتی که تنها ادعای تدبیر و امید داشته زنده شود.

 همانطور که در بیانیه اعلام موجودیت این جبهه مردمی آمده، ای جبهه حرکت مردمی و خیزش عمومی است، در نخستین گام به تشکیل «مجمع مردمی نیروهای انقلاب» همت خواهد گماشت. این مجمع که برخاسته از متن نیروهای مومن و انقلابی سراسر کشور است، با توجه به انتخابات پیش ‌رو که با عنایت به شرایط کشور، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود، در فرآیندی مشارکتی و مبتنی بر مردم‌سالاری، خط مشی سیاسی و اهداف و برنامه‌های جبهه را معین و اعلام خواهد کرد».

به نظر می رسد خیزش مردمی برای آغاز وضع نا مطلوب موجود به صورت جدی آغاز شده و هر روز دلسوزان این نظام و انقلاب و آحاد مختلف مردم انقلاب به آن پیوسته تا بتوانند با انتخاب رییس جمهوری مکتبی، ولایتی و کارآمد به سمت پیشرفت کشور قدم بردارند.

مصطفی حسینی