طرح دو فوریتی بیش از ۱۰۰ امضاء دارد / تاکید بر توسعه موشکی
گروه سیاسی

، بهروز نعمتی نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیافکارخبربا اشاره به جزئیات طرح ۲ فوریتی برجام(برنامه جامع اقدام مشترک) گفت: این طرح هفت ماده و ۲ تبصره دارد که تا پایان جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته مجلس به امضای بیش از ۱۰۰ نماینده رسیده بود.

وی با بیان اینکه امضاهای این طرح در حال افزایش بود، تصریح کرد: به نظر می رسد در جلسه فردا یکشنبه که این طرح مطرح می شود، بیش از ۱۵۰ امضاء داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به محتوای این طرح تصریح کرد: بر اساس این طرح به دولت اجازه داده می شود تا در چارچوب نظام و منافع ملی مذاکرات هسته ای را بطوری دنبال کند که هم حقوق هسته ای ایران حفظ شود و هم تحریمها لغو گردد.

نعمتی با بیان اینکه یکی از مواد طرح در خصوص توسعه موشکی، دفاعی و پدافند هسته ای کشور است، گفت: همچنین دولت می تواند طبق قانون اساسی و با رعایت خطوط قرمز نظام برخی امور را در اجرای برجام انجام دهد.

وی با اشاره به ماده دیگر این طرح گفت: در این طرح دولت موظف شده در صورت بد قولی و بد عهدی آمریکا و غرب در اجرای برجام، از این توافق خارج شده و به حالت قبلی خود بر می‌گردد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در صورت عدم همکاری در اجرای برجام از سوی ۱ + ۵ را یکی از دیگر از مواد این طرح ذکر کرد و گفت: بر اساس یکی دیگر از مواد این طرح اجرای مفاد برجام از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران منوط به اجرای کامل برجام از سوی ۱ + ۵ شده است.

نعمتی تصریح کرد: این طرح همچنین برای مقابله با تروریسم درموضوع پدافند هستهای و جلوگیری از نفوذ دشمن در بخشهای مختلف به دولت و نیروهای مسلح اختیاراتی داده شده است.