به گزارش افکارنیوز، سیاست‌نامه نوشت: اگر از علاقمندان به دنیای خودروهای وارداتی باشید احتمالا خبر دارید که کلا دو دستگاه بنتلی کانتیننتال GTC وارد تهران شده است و شاید جالب باشد بدانید که هیچ‌کدام از آنها دیگر در تهران نیستند و متاسفانه باید بگوئیم که حتی یکی از آنها پیش از ترک تهران باعثمرگ راننده خود نیز شد.

آن‌طور که هفته‌نامه دنیای خودرو روایت کرده است یکی از این دو خودرو در بخش سیستم تعلیق با مشکل مواجه بود و در همان هفته اول خواب خوشی در تعمیرگاه داشت اما مشکل برطرف نشد و اجباراً این خودروی گذرموقت زودتر از موعد کشور را ترک کرد. دومین بنتلی کانتیننتال GTC مشکی‌رنگ گذرموقت، بدون هیچ مشکلی در تهران تردد می‌کرد. حتی مردم در برخی از خیابان‌های مرکز شهر نیز شاهد تردد این خودروی لوکس و اشرافی انگلیسی بودند اما پایان تلخی برای این بنتلی اتفاق افتاد.



مهدی چابکی، صاحب این بنتلی بود. وی بیشتر وقت خود را در زمینه ساختمان‌سازی صرف می‌کرد و در مدت زمان تردد این خودرو، همیشه از آن استفاده می‌کرد. مهدی به همراه یکی از دوستانش از شمال عازم تهران بود. جاده زیبا و لذت‌بخش شمشک مسیر موردنظرشان بود. شاید در این آب و هوا اگر خودروی شما مجهز به سان‌روف بود تمایل داشتید تا آن را جمع کنید و بخشی از هوای تازه این منطقه تفریحی را استشمام کنید. پس اگر پشت یک بنز و یا ب‌ام‌و کروک بودید حتماً سقف آن را درون صندوق عقب جای می‌دادید. اما وقتی که با بنتلی کانتیننتالGTC در چنین جاده‌ای رانندگی می‌کنید و از موسیقی دلخواه خود لذت می‌برید محکوم به باز کردن سقف برزنتی این خودرو هستید.

بنتلی داستان ما نیز در طول مسیر بازگشت به تهران سقف بزرنتی خود را درون محفظه عقب جای داده بود. سرنشین کناری کمربند ایمنی خود را نبسته بود، اما راننده جوان برای حفظ ایمنی بیشتر کمربند خود را بسته بود. در صورتی که هرگز تصور نمی‌کرد همین کمربند ایمنی باعثگرفتن جان وی خواهد شد. طبق گفته سرنشین کناری که از این حادثه جان سالم به در برده است، در زمان واژگونی، سرعت خودرو بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت بود. ورود به یکی از پیچ‌های تند مسیر و ترکیدن یکی از لاستیک‌ها به علت نامعلومی‌باعثشد تا بنتلی کانتیننتال GTC با خارج شدن کنترل آن از دست راننده و خروج از جاده واژگون شود.



در حین واژگونی و چرخیدن خودرو از پهلو به دور خود، سرنشین کناری که کمربند ایمنی را نبسته بود از خودرو به بیرون پرت می‌شود و آسیب چندان زیاد نمی‌بیند و بعد از چند روز بهبودی خود را به دست می‌آورد. اما راننده خودرو در تمام‌مدت چرخیدن خودرو و کشیده‌شدن بر روی زمین درون کابین کانتیننتال GTC محبوس شده بود.

پایان تلخ برای خودروی چند صد میلیونی و مالک جوان آن بسیار غم‌انگیز است. بسیاری از قطعات خودرو آسیب جدی دیده بودند. همان‌طور که در تصاویر مشاهد می‌کنید سپر، کاپوت و بخشی از گلگیرها آسیب جدی دیده‌اند. در این حادثه یکی از رینگ‌های اسپرت کاملاً متلاشی شد که می‌توان علت اصلی بروز حادثه را مربوط به این رینگ دانست. عملکرد ایربگ‌های کناری نیز نتوانست کاری برای مالک خودرو بکند.

در بسیاری از خودروهای کروکی، میله‌های فولادی مقاومی‌در پشت صندلی‌های عقب تعبیه شده که در صورت واژگونی از اصابت سر و بدن راننده و سرنشین جلوگیری می‌کند، در صورتی که هر دو میله در حین واژگونی به بالا آمده اما کمکی برای حفظ جان راننده نکرده‌اند. باید به این موضوع کمی‌فکر کرد در صورت بروز چنین حادثه‌ای می‌توان کمربند ایمنی را شریک جرم به حساب آورد یا خیر؟!

کانتیننتال ابتدا در یکی از پارکینگهای سطح شهر تهران قرار داشت، آهنپاره متلاشی شده انگلیسی، بعد مدتی به بندرعباس منتقل شد و طبق اطلاعات به دست آمده همچنان بعد از گذشت چند ماه در حال خاک خوردن است.